škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Start&Stop teknoloji ve tasarruf hk.?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Son yıllarda ekonomik yaptırdığı öne sürülen bir teknoloji var "start-stop".



Artık bazı modellerde bu teknoloji kullanılmaya başlandı.Acaba ne kadar bir tasarruf sağlıyor.?


Peki biz bu olayı manuel olarak kendimiz yapsak, trafik ışıklarında falan stop edip tekrar çalıştırsak nasıl olur? Ekonomik yaparız belki ama kaybedeceğimiz marş motoru mudur sadece?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Şuan çoğu yeni modellerde var bu teknoloji.Şahsen pek inanmıyorum tasarruf sağlıyacığına


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
teknik olarak cüzzi bir tasarruf sağlıyor. ancak ben bir çok aksamın ömrünü kısaltacağı düşüncesindeyim.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Eğer iyi yazılımla yönetilirse trafikte %18e yakın tasarruf sağlayabilir ;)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Symbol;77270
Eğer iyi yazılımla yönetilirse trafikte %18e yakın tasarruf sağlayabilir ;)

Aslında bu işi yapabilen elektronik cihazlar yapılsada otomobile entegre edilse, sonrada yapılan yok tasarruf mıknatısı, yok bilmem ne ile uğraşmadan bu sistemi araca koyarız işe yarar adam gibi..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bende pek güvenmiyorum.Kısa vadede kar yaptırsa bile mekanik aksama zarar verirse yaptı kar misli ile çıkabilir en basitinden marş motoru mefa olabilir . .


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Bizim araçlara olmaz ama Gökhan ;)

Bu işi yapacak motorunda ona göre dizayn edilmesi lazm. Motor ömrünü yiyen ilk çalıştırma olduğu düşünülürse ciddi bir mühendislik çalışması gerekir.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Symbol;77275
Bizim araçlara olmaz ama Gökhan ;)

Bu işi yapacak motorunda ona göre dizayn edilmesi lazm. Motor ömrünü yiyen ilk çalıştırma olduğu düşünülürse ciddi bir mühendislik çalışması gerekir.

Citroen C3 'de varmış yanılmıyorsam..Eğer onda varsa motorunun bizimkilerden daha iyi olacağını düşünmüyorum.Zaten sıcak motorda yağ kartere süzülmüş olmayacağından şehir için pek sıkıntı olmasa gerek.Ama oto start elemanlarının eskiyeceği aşikar..

Marş dinamosunun ve aşınarak değişecek parçaların değişim ücretleri ile yapılan ekonomiyi toplayıp çıkartırsak çıkan sonuca göre bu işe fazla kafa yormayız belki ama :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


octaviaman

  • Ziyaretçi
ekonomisini bilemem ama ,marş motoru ve akünün önmründen yiyeceği kesin görünüyor.Ayrıca daha yeşil yanmadan korna basan şahsiyetleri de üzüp sinirlendirebilir.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Atmosferik benzinli kullanıcılarının düşünmesine pek gerek yok; belli bazı noktalara dikkat etmek kaydıyla gayet rahat kullanılabileceğini düşünüyorum. Sanki ilk çalıştırma ve motor kapatma anında hangi noktaya özen gösteriliyor ?
 
Marş motoru için ise Autoshow dergisinde "gereğinden uzun süre marşa basılı tutulmadığı sürece marş motorunun hasar görmeyeceği"ne dair bir ifade vardı.
 
Turbolu arkadaşların ise (ben de dahilim tabii:D) standart turbo prosedürüne dikkat ederek bu işi uygulayabileceğini düşünüyorum. Tabii bu işin gönül rahatlığıyla yapmam için kalan süreyi gösteren ışıklardan birinde olmam lazım; ki ışığın en azından Hakan'ın belirttiği gibi 45 saniyelik falan olduğunu bileyim ve yeşile 10 saniye kala falan çalıştırayım.:ok:
 
 
 
120 saniyeye ulaşan kırmızı ışıklar var. Bu gibi ışıklarda motorun kapatılması fikri bana çok daha cazip geliyor. Tabii bu tip uygulamalar beraberinde mekanik ve diğer bazı riskleri de beraberinde getirebilir. Uygulayıp uygulamamak herkesin kendi analizi ve kararına bağlıdır. (sorumluluk almayan son cümle örneği:++:)
« Son Düzenleme: 20 Mart 2010, 17:25:56 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]