evet kullanıldı hatta mk3 gti ların bazılarında bile vardı. sonra jeremy bir video çekti 1,6 corolla gti tokatlarken ondan sonraki yıllarda avrupa pazarındaki yaygınlığı azaldı.
bildiğim kadarı ile şuan en yaygın kullanıldığı yer amerikan ve kanada pazarları. oralarda mk 4 golfler makyajlı kasa olarak satılıyorlar ve tek motor seçeneği bu.
sanırım sizin dediğiniz 16V DOHC motormuş:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_discontinued_Volkswagen_Group_petrol_engines#2.0_R4_16v_100-110kW2.0 R4 16v 100-110kWidentification
parts code prefix:
, ID codes: ABF, 9A
engine displacement & engine configuration
1,984 cubic centimetres (121.1 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore: 82.5 mm (3.25 in), stroke: 92.8 mm (3.65 in), stroke ratio: 0.89:1 - undersquare/long-stroke, 496.0 cc per cylinder
cylinder block & crankcase
CG25 grey cast iron, five main bearings, die-forged steel crankshaft, forged steel connecting rods
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy, four valves per cylinder, 16 valves total, double overhead camshaft (DOHC)
aspiration
cast aluminium alloy intake manifold
engine management
Siemens 5WP4 304 (Golf & Ibiza) CIS-E, or Bosch Motronic, or Digifant (ABF) engine control units
DIN-rated motive power & torque outputs
9A: 100 kilowatts (136 PS; 134 bhp) @ 5,800 rpm; 180 newton metres (133 ft·lbf) @ 3,500 rpm (CIS-E & Motronic)
ABF: 110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 6,000rpm; 180 newton metres (133 ft·lbf) @ 4,800 rpm
applications
SEAT Ibiza Mk2 GTI (later Cupra), SEAT Ibiza Mk3 Sport, SEAT Toledo, Volkswagen Vento, Volkswagen Golf Mk3 GTI