Bildiğim kadarıyla sıralı 4 silindirli motorlarda 1. ve 4. silindirler yukarı çıkarken 2. ve 3. silindir aşağı iniyor. Yani silindirler ikili olarak hareket ediyor ve bu sırayla ateşleme yapıyor.
Peki bu durum bizim 3 silindirli motorlarla nasıl işliyor ? 2 silindir sıkıştırırken 1 silindir emerse, daha doğrusu 2 silindir bir yönde hareket ederken 1 silindir ters yönde hareket ederse ciddi bir dengesizlik yaşanacağı geliyor insanın aklına.:boks:
Aklıma 2 seçenek geliyor.
Ya bu "dengesiz" yöntem tercih ediliyor ve titreşimi engellemek için dengeleyici bir sistem (Vectra B2'lerde bulunan, çaktırmadan güç kaybı yarattığı iddia edilen "dengeleyici mil" denilen -tam bilgim yok- sistem) kullanılıyor,
Ya da her silindir sırasıyla ateşleme yapıyor. Yani 1,2 ve 3 nolu silindirler belli bir sırayla, sadece bir tanesi ateşleme yapacak şekilde çalışıyor. (böyle bir şey mümkün müdür ki ?)
==============================
Bu olayı ilk düşündüşüm zaman bu soruların cevabı kafamda "becerememişler ki motor delicesine titreşimli zaten" olarak belirmişti. Ama bizim 1.4 TDI'lardaki sarsıntının ana sebebi PD motorumuz olsa gerek. Aksi takdirde 1.2 HTP'nin de içinde bulunduğu pek çok 3 silindirli motorun titreşimli yapısıyla ünlü olması gerekirdi. Kaldı ki bir de 5 silindirli motorlar var...