škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Saab hakkındaki düşünceleriniz..

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
2 saattir Saab'lara bakıyorum.Tekrar tekrar hasta oluyorum.Geleceği nasıl olur bilinmez ama bu araçlar gözüme çok fazla oş gelmeye başladı..






Alıntı
Saab otomobilleri güvenlik açısından dünyada sıklıkla “1 numara” olarak  anılmaktadır. Sadece geçen yıl sigorta şirketleri ve güvenlik kurumları  tarafından sayısız güvenlik ödülüne layık görüldük.  

Elbette  bundan gurur duyuyoruz.  Bu, bizim güvenlik konusundaki  gelişmişliğimizin tanınması anlamına geliyor.  Fakat işimizi ödül  almanın çok daha ötesinde bir yerde görüyoruz. Her şeyden önce bizim  işimiz gerçek insanları korumak, sadece  laboratuvardaki kuklaları  değil.  Bu “gerçek yaşam” güvenlik felsefesi, yıllar içinde bir seri  güvenlik icadını ve akıllı tasarımları beraberinde getirdi.  Bunların en  önemli sonucu da otomobillerimizin sürekli gelişen güvenlik seviyesi...   Ailemizin tüm fertleri için gerçek yollarda gerçek hayatları koruyan  bir güvenlik.




Alıntı
İskandinavya’da otomobilleri kuklalar kullanmaz.

Saab otomobilleri, diğer otomobil üreticilerinin araçlarını test etmek  için geldikleri bir ülkede üretiliyor.  İskandinavya her zaman dikkat  gerektiren hava şartları ve buzlu yollarıyla, sağlam testler için en  uygun ortamı sağlıyor. Saab içinse bunlar gayet normal şartlar.  Bu  şartlar, güvenlik mühendislerimizin ev-iş arasında giderken kullandığı  yollarda mevcut. Saab otomobil tasarımının darbelere karşı dayanıklı  olması bu yüzden hiç de şaşırtıcı değil.  Daha güvenli sollama için  elinizin altındaki güç, tutumu önceden tahmin edilebilen uyumlu şasi,  yüksek denge, güçlü ve güvenilir frenler için gelişmiş elektronik  sistem, özelliklerinden sadece birkaçı.

  Saab, bir çarpışma durumunda sizi ve yolcularınızı korumak için  tasarlanmıştır.  Bu gerçek yaşam güvenlik felsefesi, çok somut sonuçlar  vermiştir.  ABD’deki Otoyol Kayıp Veriler Enstitüsü [The Highway Loss  Data Institute (HILDI)] araçları, yolda meydana gelen çarpışmalar  sonucunda ortaya çıkan yaralanmaları baz alarak karşılaştırır.  HILDI,  Saab 9-3 Sport Sedan’ı, Saab 9-5 ve Saab 9-5 Sportcombi’yi olabilecek en  iyi değerlendirme olan “ortalamanın oldukça üzerinde” konumuna ve düşük  yaralanma vakalarında en üst sıralara koymaktadır. Dahası, İsveç’in  lider sigorta şirketi Folksam tarafından altı ayda bir yürütülen  yaralanma vakaları araştırmasına göre, Saab 9-5 hem 2003’te hem de  2005’te “İsveç’in en güvenli otomobili" seçilmiştir.

  Gerçek yaşamdan tecrübeler edinmek, köklerimizin uçak üreticiliğine  dayanmasından gelir.  Havacılık endüstrisinde, kazaları araştırmak rutin  bir uygulamadır.  Bu yüzden, bunu uygulamak güvenlik mühendislerimiz  için çok doğal bir süreçtir.  Bugün, uzmanlarımız düzenli olarak olay  yeri incelemesi yapmaktadır.  Çarpışmadan önce, sonra ve çarpışma  sırasında neler olduğu, aracın nereden darbe aldığı, yaralıların durumu  ve yaraların nasıl ve nerede oluştuğu gibi sorulara yanıt ararlar.   Kazaya karışan kişilerle yapılan görüşmeler, acil durum kurtarma  servisince alınan görüntüler ve polis raporu çalışmaları da bu süreç  için hayati önem taşır.  Bunun yanında, travma ve ortopedide uzmanlaşmış  tıp bilirkişileri yara analizine yardımcı olurlar.   Daha sonra bu  bilgiler, Kaza Analiz Sistemi'ne [Crash Analysis System (CAST)] iletilir  – yani otomobillerimizi nasıl daha güvenli hale getirebileceğimizi  gösteren eşsiz bir bakış açısı elde etmemize yarayan önemli bir araç  haline gelir.  Her yeni gün.

Alıntı
Bazıları bize kontrol düşkünü diyor.

Araba kullanırken tüm dikkatiniz yolda ve trafikte olmalıdır.  Sürüşteki  asıl beceri daha çok sezgiseldir. Bunu desteklemek için Saab, şasi,  motor ve frenlerden komutlarınıza cevap verdiği anda çok önemli  sinyaller gönderir - sürüş sırasında sizi de içine alan sessiz bir  iletişim ağı kurar.  Daha güvenli bir sürüş için kontrollü olmanızı  sağlar.

  Çok gerekli sürüş bilgilerini almak önemlidir.  Dikkati dağıtacak  gereksiz müdahaleleri süzmek de aynı ölçüde önemlidir.  Biz Saab’da  sürücü dalgınlığını en aza indirecek önlemler alıyoruz.  Ergonomik  tasarlanan Saab kokpitinin, ComSense güvenlik konseptiyle bu kadar  bütünleşmesi de bu yüzdendir.  Bunlar uyanık kalmanızı sağlamak için  tasarlanmış bir seri yenilikçi fonksiyonlardır.  Tıpkı, sürücünün iş  yükü hat safhadayken, gösterge panelindeki mesajları entegre telefona  gelen çağrıları erteleyen sistem gibi - örneğin, viraj dönerken, sollama  yaparken veya fren yaparken.  Ve eşsiz Saab Gece Paneli, gece sürüşüne  yardımcı olmak için tasarlanmıştır.    Ses sisteminin, telefonun ve ses  aktivasyon programlarının direksiyon simidinden kontrol edilebilmesi de  sizin sadece yola odaklanmanıza yardım eden diğer geliştirmelerdir.

    Performans felsefemiz, sürüş güvenliği yaklaşımımızı açılayan başka bir  ifadedir.  Motorlarımıza etkileyici orta sınıf torku veren turbo şarjı  kullanıyoruz.  Sonuç; daha güvenli bir sollama için gerçekten  ihtiyacınız olduğu anda anında tepki.  Bu büyüklükte bir güç açığa  çıktığında, verimli olarak kullanabilmek de çok önemlidir.  Frenlerin  dayanıklı ve sağlam olması ve aynı zamanda verilere karşı daha hassas  olmaları gerekmektedir.  Tıpkı Saab’da olduğu gibi.

    Ve elbette, ayrıcalıklı yol tutuş da etkileyici sürüş güvenliği için çok  önemlidir.  Bir Saab tutarlı ve hoşgörülüdür.  Yani, bir Saab  kullanırken, araç sürücünün yaptığı hataları büyütmez, bunun yerine  durumu düzletmesine yardımcı olur.  İyi dengelenmiş ve uyumlu bir şasi  virajlarda dengeyi garantilerken, yol tutuş limitine yaklaştığınızda da  sizi yeterince uyarır.   Bunun yanında, gelişmiş Elektronik Denge  Programı ve diğer elektronik sistemler sürüş güvenliğini daha da ileriye  taşır.  




Alıntı
Harika görünüm.

  Gerçek hayattaki kazalardan elde edilen tecrübeler ürün  geliştirmelerimizde kullanılır ve gerçekçi bilgisayar simülasyonları  yaratılır.  Her yıl sayısız simülasyonlar yaratıyoruz.  Bugün, bunlar o  kadar incelikli yapılıyor ki, kaza testleri gerçekten de bizim kazaları  bire bir canlandırdığımızı gösteriyor.

  Kaza testleri çalışmalarımızda hâlâ çok önemlidir.  Tüm dünyada  yetkililer tarafından yürütülen kaza testlerinin yanı sıra, kendi özel  testlerimizi de çok geniş bir şekilde icra ediyoruz.  Bunların çoğu,  gerçek hayattaki kaza senaryolarına dayanıyor.  Örneğin, kaza anındaki  hızların saatte 120 km’den fazla olduğu önden çarpışmalar, arabanın  öndeki kamyonun altına girdiği kazalar, yandan alınan darbeler,  devrilmeler ve hatta hayvan darbeleri.

  Saab’ın çeşitli kaza senaryoları testlerinde bir numaraya yerleşmesi  şaşırtıcı değil.  Tıpkı, Insurance Institue for Highway Safety (IIHS)  tarafından ilk kez yapılan “En İyi Seçim” Altın Ödülü’nü kazanan Saab  9-3 Sport Sedan gibi.  Enstitü testlerine dayalı ön, yan ve arka  çarpmalarda en iyi korumayı sağlayan otomobil tasarımına hakkını veren  bir şampiyon.  Yan darbe testi, tipik bir pickup’ın veya SUV’un normal  büyüklükteki ön kısmını taklit eden bir bariyerle yapılmıştır.

  Ve tabii ki, Saab 9-3 ve Saab 9-5 serisindeki tüm araçlar, EuroNCAP’de  en yüksek sırlamayı elde ettiler – beş yıldız.





Alıntı
Elbette gururluyuz.

  Gerçek hayat güvenlik yaklaşımımız yenlikçi ve akıllı sayısız tasarımı  da beraberinde getirdi.  Ön koltuklardaki aktif kafa korumaları (SAHR)  gibi.  İngiltere’nin Thatcham sigorta araştırma merkezi tarafından  yürütülen arkadan çarpa testlerinde boyun yaralanmasına karşı en iyi  koruma notu Saab 9-3 ve Saab 9-5 modellerine verildi.  Nihai sonuçları  açıklarken Thatcham Çarpışma Araştırmaları Yöneticisi Matthew Avery  şöyle söyledi:  “Saab travmalarla sonuçlanan yaralanmaları önlemek için  tasarlanan koltuklarda bir ölçüt olmuştur.  Saab'ın "pratik bilgiler"  yaklaşımı Uluslararası Sigorta Travma Önleme Grubu’nun test  prosedürlerinin en temel parçası olarak  tüm üreticileri benzer  sistemler geliştirme konusunda kamçılamıştır.

  Saab’ın baştan başa tüm tasarımı, interaktif güvenlik sistemleri zinciri  içerir.  Enerji emen ön yapısı, tahmin edilebilir ve sabit bir şekilde  deforme olmasını sağlama üzere tasarlanmıştır. Yolcu bölümü, çarpışma  basıncına karşı korumaya yardımcı olmak için dayanıklı bir yapıda  üretilmiştir. Ve iç mekanda yapılan yenilikler, yolcuların yaşına,  kilosuna ve oturma pozisyonuna bakmaksızın onları darbelere karşı  korumaya yardımcı olmaktadır.

  Bununla birlikte, bu güvenlik sistemlerinin asla terk edilmemesi  gerektiğine inanmaktayız. Bütün çabamızın gerçek yaşama dayalı  çarpışmaları önlemek için ortaya koymamız da bu nedendendir.  

2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
bizim iş ortağımızda var. 9-5 2,0t yaklaşık 200 250 bn kmde. mekanik olarak bir kez yolda bırakmadı.bakımları haricinde hiç bir masraf açmadı. halen üzerinde orjinal turbosu var.ancak ufak tefek elektronik arızaları çıkardı muhtemelen çok basit anlık arıza kayıtları yada bunlar gbi basit şeyler idi ama malum opel servisleri bakıyor bulamıyorlar abi bu sensör gereksiz boşuna hata veriyor iptal edelim diyor geçiştiriyorlar.
 
sürüşü harika. hele şehirler arası. konfor 9-5 de harika. malzeme kalitesi ise. malesef yumuşak aksam kullanılmamış araçta. kaliteli ama sert malzemeler. içaydınlatmalar skodacılar için çok sıkıntı olmayacaktır bence ama ben sevmiyorum :) iç konsol tasarımları dış tasarımları kadar etkileyici değil zaten buda iskandinavların tarzı sanırım.
 
9-5 2,0t devirli kullanılan bir 1,6 8v golf ile aynı yakıyor bu arada.
 
9-5 den çok memnun kaldılar. sonrasında 9-3 2,0t aldı eşine. sonra onu sattı 1,9 dizelini aldı halende iki saabları var sanırım ama ben 9-3 lerin ikisinede binmedim.
 
türkiyedeki kusurları bence adam gibi servis ve ikinci el kaybı.
 
bunlar görmezden gelinrse harika araçlar olduklarını düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2010, 00:33:23 Gönderen: mayham85 »


Çevrimdışı remusmark

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
saab 9-3 dizel otomatikleri çok hoşuma gidiyor hatta aracımı satıp almaya niyetliydim bi ara ama ikinci elin olmaması bide kapandı acıldı söylemleri kafamı kurcaladı. hee diyeceksinizki sanki subarunun çok ikinciel piyasası oda doğru :D


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Skoda severler yabancılık çekmeyeceklerdir renkten dolayı :)

2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mxengine

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Dış tasarım olarak en beğendim markalardan biridir Saab ama iç tasarımı dış tasarımı kadar güzel değil.Güvenlik konusunda bu kadar üstün olduğunu bilmiyordum.

Bide 0 fiyatları çok pahalı bu fiyatlarada markanın 1 dolara satılması normal.


efe_38

  • Ziyaretçi
aldığım duyumlara göre cidden güzel arabaymış,kullanmadığım için birşey söyleyemem.
 
şu teknik verilere bakıpta araba alınmaz onu söyleyim,biz VW alırken adamlar 2yıl içinde ne olursa olsun para vermeyeceksiniz dedi turbo yaktı dünyanın parasını saydık.
 
90 lira yakıyor dediler 150 lira yakıyor falan en iyisi kullanıcısına sormak...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bende çok hastayım bunlara tasarımları çok hoş param olsa alırdım :)
 


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
saab bambaşka bir araç ya pahalı olduğu için tutulmuyor. cok zengin duran bir tasarımı var :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı AhmetH

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 862
    • Profili Görüntüle
volvo saab mercedes  yapar  gerisi  taklit eder derdi  benim usta :D


berfin.meb

  • Ziyaretçi
"SAAB SA alınır"  
Bu sözün bütün hakları sayın FF'ye aittir.
 
**************
 
Sanırım başka söze gerek yok.