Yeni nesil araçlarda başa sarılan derttir kayış. Aslında iki sisteminde birbirine göre artı ve eksi yönleri bulunuyor ama zincir kullanılsa hem değişim aralığı uzar hemde kopma riski düşük olduğu içinde masraf açmaz, gerçi Uğur'un belirttiği gibi supap grupları ona göre tasarlansa çarpma ve eğilmede olmayabilir. İşin içerisinde bir çok teknik detay giriyor yalnız burada. Kayış sistemi sessiz ve hafiftir, değişimi ise çok daha pratiktir. Zincir ise hem sesli hemde ağırlığı artırır, değişimi ise pek pratik değildir. Koptumu hepsi kopuyor, zincir kopartan araç var olmaz mı, zincir diye güvenmemek lazım o nedenle.
Tofaş'lar da durum biraz daha farklı, bende kopartıpta masraf açmayan biliyorum. Bende geçen ay oturdum komple kayışları değiştirdim, kayışlar görüntüde tertemizdi ama 5 yılı dolduruyordu(kimyası sertleşmeye başlamıştır,içinde fiber lifler bulunsada) birde devirli çok kullanıldı, kafamda sürekli duracağına değiştim en iyi markayla. Kayışlı sistemler zincire göre çok daha sıkı kontrol edilip değişmeli. Ama bunun yanında 7-8 sene 90-100 binleri aynı kayışla devirmiş arabalarda biliyorum

şans işi.