škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Peugeot 402 Eclipse

Ziyaretçi · 8 · 8353

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Peugeot 402 Eclipse

Yıl 1935. Bu dönemde birçok otomobilin sileceği yokken,  camları elle açılıp kapanırken ve hatta motoru bile kolla  çalıştırılırken Peugeot, katlanabilen sert tavanlı modelleri üretmeye  başlamıştı.

                                 Otomobil  üreticileri ne kadar tuhaf değil mi? Bir yandan otomobillerin  ağırlığını azaltmak için kullanılan malzemeler üzerinde sürekli  çalışıyorlar. Diğer tarafta açılır kapanır sert tavan yaparak aracın ağırlığını fazladan 200 kg arttırıyorlar.  Bunu yapma nedenleriyse çok basit; sürücü ve yolcuların otomobilden daha fazla keyif alması. İşte keyfi ne düşkün olarak ünlenen Fransızlar, yavaş yemek  yiyen sağlıklı beslenen ve bir şarabı uzun yıllar beklettikten sonra 50  dakikada tüketen bir millet. Bir Fransız  markası olan Peugeot’nun, tek bir dokunuşla açılıp kapanan tavanı da  acaba işi keyfe dönüştüren bir teknoloji mi yoksa dönemin şartlarına  göre tembellik miydi?

 Bizce bu  iş çağın ötesinde bir teknolojiydi. Peugeot’nun bu zeki tasarımını 1935  yılında geliştirdiğini düşünürsek Fransız markayı saygıyla selamlamak  da farz olur. Farklı karoser seçenekleriyle üretilen Peugeot 402, ilk  kez 1935 yılında düzenlenen Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Peugeot  402’ler, aynı şasi üzerinde üretiliyorlardı. Bu nedenle tüm 402’ler;  yuvarlak hatlara sahip aerodinamik tasarımları, arka lastikleri  üzerindeki kapakları, krom panjurun içinde birbiriyle yan yana duran  farları ve yana açılan sinyalleriyle dikkat çekiyorlardı. Peugeot 402,  zamanın ilerisinde bir teknoloji sunarken model yelpazesinde bulunan  Eclipse versiyonu, dünyanın ilk açılır kapanır sert tavanlı  otomobiliydi.

Patenti Georges Paulin’e ait olan bu sistemde, otomatik  olarak açılan bagaj kapağının ardından karşılıklı ikişer adet kol, sert  tavanı yerinden kaldırarak ön cama oturtuyordu. Ardından tekrar bagaj  kapağı eski haline dönüyordu. Bagajın açılma ve kapanma süresi hakkında  net bir veri bulunmazken araç  kullanıcılarının aktardıklarına bu süre göre birkaç dakikayı aşmıyordu.  Bagaj mekanizmasında kullanılan tek parça kollar, sert tavan ve yedek  lastik dışında bagajda eşyalar için fazla yer  almıyordu.

Dönemin  birçok otomobilinde 6 V (Volt) elektrik tesisatı kullanılırken 402’de 12  Volt’du ve araç içerisine simetrik  yerleştirilmişti. Ayrıca Peugeot 402’ler modern bir sigorta kutusuna  sahipti. Kapıları geriye doğru açılan bu aracın  5 kişilik iç mekanında çok sayıda gösterge bulunurken ön panel adeta  uçak kokpitini hatırlatıyordu. Peugeot 402’de 55 HP gücündeki 2.0 lt’lik  4 silindirli benzinli motor görev yaparken bu araçta  overdrivelı yanı otomatik sayılabilecek bir şanzıman seçeneği  düşünülmüştü. Ancak maliyeti arttıracağı için bu proje ertelendi. 1937  yılında 2.2 lt’lik motor seçeneğiyle üretilen Peugeot 402 yerini 302  modeline bıraktı. Peugeot 402, birkaç yıl  öncesine kadar unutulan bir  otomobildi. Fransız üretici, 207 CC’nin tanıtımında 402 Eclipse’i de öne  çıkartırken adeta birçok kişiye ilk coupe cabrio otomobilleri  Amerikalıların yapmadığını hatırlatıyordu.


Alıntı : http://www.otohaber.com.tr/haber/hist/3476-klasik_peugeot_402.html


Çevrimdışı meto_meto

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 142
    • Profili Görüntüle
güzel paylaşım emeğinize sağlık teşekkürler
:wsh2:


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Bu sayede ilk katlanabilen tavanların geçmişinin Peugeot'a ait olduğunu öğrendik.arabada tam klasik ya harika birşey :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
fransız arabalarının en kral olduğu zamanlar bir bu birde meşhur 504 peugeotlar vardı yahudi mercedesi denirdi. çok sağlam konforlu arabalardı.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mayham85;120238
fransız arabalarının en kral olduğu zamanlar bir bu birde meşhur 504 peugeotlar vardı yahudi mercedesi denirdi. çok sağlam konforlu arabalardı.
Onun otomatiğini kullanmıştım. Mübarek 50 km/s' de atıyordu ikinci vitese.




Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Vaybe ne markaymış şu peugeot! Şaşırdım...
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
geçmişin en iyi markalarından birisiydi abi.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Hani citroen desen akılda kalan güzel modelleri var..Gerçi şimdi hepsi aynı oldu :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI