škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

fsi ile tsi arasındaki fark

fedon16 · 20 · 11033

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı harun

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
    • http://www.opelcarclub.com
Alıntı yapılan: dgn;119619
TFSI dede var:) tsı(tfsı) ile fsı arasındaki tek fark yukarıda da yazdığın gibi Turbo ve Supercharger

Supercharger olduğunu bilmiyodum.:kork2:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: harun;119620
Supercharger olduğunu bilmiyodum.:kork2:


yanlış hatırlamıyorsam 1.4 TSI 170 hp de Supercharger+turbo var, 1.4 TSI 122 hpde ise sadece turbo var.Uzun lafın kısası çok karışık mesele:D


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: harun;119614
FSİ ile TSİ arasında büyük farklar var.

FSI: Direk enjeksiyonlu benzinli motor.

TSI:Turbo ve Supercharger ın olduğu Turbo benzinli motor.

TFSI çok daha farklı bir motor.Golf GTI da kullanılıyor diye biliyorum.Altyapı FSI fakat Turbo ile güçlendirilmiş.
yukarıda yazdığınız tüm hepsi FSİ direkt enjeksiyonlu hepsi. normal benznli değiller. CR dizel enjeksiyon sisteminin enjektör içinde yakıtı farklı şekilde yopunluklarda katmanandırabilme yeteneğine sahip direkt enjektörler ile motora yakıt enjeksiyonu yapan benzine uyarlanmış halidir hepsnde kullanılan alt teknoloji. tsi ların ve tfsi larn (hepsi temelde T-fsi dır) diğer aşırı beslemelerden daha başarılı ve ekonomik olmasınının sebebide fsi olmalarıdır.

sitede birz araştırma yaparsanız bulursunuz. sadece kendim defalarca açıklama yaptım bu konuda ne nedir diye.

vw grubunda mpı motor (normal benzin enjeksiyonlu motorlar) tarih oluyorlar artık. yeni nesillerin hepsi FSİ. ister tsi olsn ister tfsi.


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;119621
yanlış hatırlamıyorsam 1.4 TSI 170 hp de Supercharger+turbo var, 1.4 TSI 122 hpde ise sadece turbo var.Uzun lafın kısası çok karışık mesele:D
o motorda hem kompresör hem turbo olmasının sebebi opelin 1,6 180 bg de düştüğü rezilliğie vw in düşmek istememesidir. tüm turbo beslemelerde bir miktar turbo boşluğu oluşur. sebebi egzoz gazının turbo pallerinin arasını doldurması ve oluşan gaz basıncının dış hava basıncını aşabilmesi için turbonun boyuna ve hacmine bağlı olarak belli bir devire ihtiyaç duymasıdır. opel gitti eşşek gibi turbo taktı alet doldurana kadar devir bandının yarısında iptal oluyor. vw gitti hacim küçk olduğu için motora basınç verebilme amacı ile turbo gibi belli bir devire ihtiyaç duymayan kompresör koydu (kompresör krank tahriklidir dolayısı ile motordan çıkan gaz basıncına bağlı deildir buda alt devirlerde ciddi güç artışı sağlar.) alet devirlerde 0 lag sağladı.

çift turbolu motorlarda bile lag varken kompresör+turbo kombinasyonunda lag yoktur :)

golf gti daki 2,0 tfsi motorda bile lag vardır o bile üzerindeki turboyu doldurana kadar 1750 1800 devire ihtiyaç duyar.

122 lik tsi larda lag vardır 170 liklerde yoktur. 160 lık dsgli golfler uygun kullanımda bu sayede 122 liklerden bile az yakabilir tecrbe ile sabittir :)
çift beslemeli 1,4 tsi lar rolanti devrinde bile nerydese 1,6 atmosferik makinelerin torkunu sunabilmekteler.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Söz konusu bilgiler Yunus Emre'nin de (Mayham85) vurguladığı gibi forumda hali hazırda mevcut. Güzelce aranırsa ulaşılamayacak bilgi değil. Tekrar tekrar anlattırıyoruz sanırım Yunus Emre'ye.:)
 
 
Alıntı yapılan: mayham85;119631
o160 lık dsgli golfler uygun kullanımda bu sayede 122 liklerden bile az yakabilir tecrbe ile sabittir :)

 
:+1:
 
Resmi katalog verileri de bunun mümkün olduğunu doğruluyor. Golf 6'da 1.4 TSI 122 hp şehir dışında 5.1 litre, şehir içinde 8.2 litrelik tüketim değerine sahip. 160 hp'lik versiyon ise 5.2 litre ve 8.1 litrelik değerlere sahip.:)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]