yanlış hatırlamıyorsam 1.4 TSI 170 hp de Supercharger+turbo var, 1.4 TSI 122 hpde ise sadece turbo var.Uzun lafın kısası çok karışık mesele:D
o motorda hem kompresör hem turbo olmasının sebebi opelin 1,6 180 bg de düştüğü rezilliğie vw in düşmek istememesidir. tüm turbo beslemelerde bir miktar turbo boşluğu oluşur. sebebi egzoz gazının turbo pallerinin arasını doldurması ve oluşan gaz basıncının dış hava basıncını aşabilmesi için turbonun boyuna ve hacmine bağlı olarak belli bir devire ihtiyaç duymasıdır. opel gitti eşşek gibi turbo taktı alet doldurana kadar devir bandının yarısında iptal oluyor. vw gitti hacim küçk olduğu için motora basınç verebilme amacı ile turbo gibi belli bir devire ihtiyaç duymayan kompresör koydu (kompresör krank tahriklidir dolayısı ile motordan çıkan gaz basıncına bağlı deildir buda alt devirlerde ciddi güç artışı sağlar.) alet devirlerde 0 lag sağladı.
çift turbolu motorlarda bile lag varken kompresör+turbo kombinasyonunda lag yoktur
golf gti daki 2,0 tfsi motorda bile lag vardır o bile üzerindeki turboyu doldurana kadar 1750 1800 devire ihtiyaç duyar.
122 lik tsi larda lag vardır 170 liklerde yoktur. 160 lık dsgli golfler uygun kullanımda bu sayede 122 liklerden bile az yakabilir tecrbe ile sabittir
çift beslemeli 1,4 tsi lar rolanti devrinde bile nerydese 1,6 atmosferik makinelerin torkunu sunabilmekteler.