škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Zararınızı biliyormusunuz?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Otomobil alırken hiç yakıt sarfiyatını hesapladınız mı? İşte doğru bilinen yanlışlar



                                                                                                           
                                                                       
                                                                                                                                                                                                                                   

Ülkemizde  akaryakıt fiyatlarının yüksek olması kullanıcıları da en tasarruflu  yöntemlere itmeye başladı. Şu anda otomobiller için en uygun yakıtın  fiyat olarak LPG olduğu düşünülüyor. Ancak hesaplamalar yapıldığında  LPG'nin doğru tercih değil, tamamen yanlış tercih olduğu belli oluyor.

REKLAMLAR ALDATMACA
Televizyon  reklamlarında, en çok izlenen dizilerin sponsorluğunda hep LPG kiti  satan firmaları görüyoruz. Son zamanlarda da LPG'li bir otomobilin çok  aşırı bir süratle gittiği komik reklamlar TV kanallarında dönüyor.  Ülkemizde en ucuz sıralı sistem kiti 990 TL'ye satın alabiliyorsunuz. Bu  kiti taktırdıktan sonra proje çizimi, LPG sızdırmazlığı, ruhsata  işlenmesi, muamelesi derken fiyat 1300 TL'yi aşabiliyor. Ayrıca birçok  kişinin hiçbir zarar vermediğini sandığı LPG kiti motor ömrünü  azaltıyor. Bunun başlıca nedeni ise LPG'nin kuru bir yakıt olmasıdır.  Zamanla motordaki parçalarda aşınma yaratır. LPG'nin aracın motoruna  verdiği zararları ve aracın motoru üzerinde yapılan değişiklikler de  ilerde hem maddi hem de manevi hayal kırıklığı yaratıyor.
 MONTAJ ÇOK ÖNEMLİ
İşinin  ehli olmayan bir kişi tarafından yapılan LPG kiti montajı otomobilin  performansını da düşüyor. Aracın manifoltunun delinerek yapıldığı kit  takma işlemi, otomobilin orjinalliğini de bozuyor. Ayrıca simit tüp dahi  takılsa bagajda kullanım alanı oldukça daralıyor. Son zamanlarda ince  stepneler bagajlara yerleştirilse de yine de dizel veya benzinli bir  otomobilin bagaj hacmini yakalayamıyorsunuz. LPG işi yapan kişilerin  kesinlikle performansı etkilemediği yönündeki söylemlerini ise LPG'li  bir otomobil ile benzinli bir otomobil karşılaştırıldığında bariz bir  şekilde belli oluyor. LPG'li otomobiller çekişten düşer.
 SADECE LPG'Yİ HESAPLAMAYIN
Günümüzde  ortalama olarak 100 km'de 10-11 litre LPG tüketen otomobillere ilk  çalışma anı için benzin konulması gerekiyor. Örnek olarak 100 km'de 11  litre yakan bir LPG'li aracın sarfiyatı şöyle gerçekleşiyor.

11*1.95=21.45  TL. (11: 100 km'de yakılan yakıt, 1.95 İstanbul için LPG fiyatı) Bu  rakama ortalama olarak benzin giderini 1 litre sayarsak 25 TL gibi fiyat  karşımıza çıkıyor. (1 litre benzin fiyatı İstanbul'da 3.64 TL) Bu  rakamı kilometre başına hesaplamak istersek 25/100=25 kuruşa denk  geliyor. Yani LPG'li bir otomobil kilometrede 25 kuruş yakıt yakmış  oluyor. Bu otomobil sadece benzin ile çalışsaydı 100 kilometrede  ortalama olarak 10 litre benzin harcar. Hesaplamalara göre 10*3.64=36.4  TL. Bu çıkan rakamı kilometre başına hesaplamak gerekirse 36.4/100=36  kuruş kilometre başına harcanan yakıt masrafını ortaya çıkarıyor. Benzin  ile çalışan bir otomobil benzin-LPG ile çalışan otomobile göre  kilometre başında 11 kuruş daha fazla yakıt yakmış oluyor.
 DİZELLER AVANTAJLI
Tüm  bunların yanı sıra dizel otomobiller 100 kilometrede ortalama olarak  sadece 6 litre yakıt harcıyorlar. Yenilenen dizel teknolojisi ile eskisi  gibi gürültülü çalışmıyor ve performansları her geçen gün bulunan  yeniliklerle artıyor. Ayrıca motorinin litresi 3.02 TL'ye satılıyor. Bu  da 100 kilometrede yakıt sarfiyatını ortalama olarak 18 TL'ye denk  getiriyor. (6*3.02= 18 TL) Çıkan rakamı kilometre başına hesaplamak  gerekirse 18/100=18 kuruş olur.

LPG'nin ilk çıktığı zamanlardaki  gibi avantajlı olmadığı yukarıdaki rakamlardan belli oluyor. LPG kitine  harcanan parayı alınacak olan dizel bir otomobile verildiğinde her  koşulda kâr edileceği çok bariz görünüyor. Benzin fiyatlarının yüksek  olması kullancıları daha avantajlı olan dizel otomobillere itiyor.

HALK DİZELİ YANLIŞ TANIYOR
Halk  tarafından bilinen yanlışların başında dizel araçların sürekli arıza  yaptığı, bakımlarının çok yüksek paralara yapıldığı ve ustasının  bulunmadığı yönünde. Dizel araç ile benzinli aracın bakımları arasında  oynayacak ortalama rakam 15 bin kilometrede en fazla 100 TL'dir. Düzenli  bakımları yapıldığında arıza çıkartmazlar. Düzenli bakımın ardından  herhangi bir ustanın motoru tamir etmesine de gerek kalmaz.
 EN GÜVENLİSİ BENZİN VE DİZEL
LPG  her ne kadar güvenli denilse de bir kaçak anında patlama olasılığı  benzin ve dizele göre çok daha yüksek. Dizel yakıt ise benzine göre daha  az yanıcıdır.

EN AVANTAJLISI DİZEL OTOMOBİL
Dizel  otomobiller benzinlilerden 3-4 bin TL daha pahalı. Fakat LPG kiti  montajı ve yakıt sarfiyatı göz önüne alındığında dizel otomobil yine  avantajlı oluyor.

Tüm bunların yanı sıra birçok dizel otomobil  1.300 cc'nin altında olduğu için vergiden de avantajlı duruma geçmiş  olunuyor. Örnek olarak 1.300 cc altında motora sahip dizel otomobilin  0-3 yaş grubunda 1 yıllık vergisi 405 TL. 1.301-1.600 cc arasında olan  bir benzinli veya dizel otomobilin vergisi ise 648 TL.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
hacim konusunda multijeti övmüş çaktırmayın elemanda multijet var zannımca :D:D

birde lpg tüketim ihesabında hata var. 10 lt benzn yakan araba 12 13 lt gaz yakar. 11 lt gaz yakan araba 8 9 lt arası benzin yakar. tüketimde lt bazında fark %10 değil %20- 25 civarında olur.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;135951
Multijet 1.35 küsür lt değil mi?

1248 cc olması lazım
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mertozbek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
dizel değil diye aracı mı satalım simdi :D bildiğin araca takıcan lpg yi baba baba gezicen :D he 0 araçta tercihim dizeldir :D


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
multijet 1248 bizim puntoya 1390 yazacaklarına 1248 yazmışlardı ordan biliyorum:D

Dizel az yakıyor sözde puntoyla başa başlar ikiside 7.5 yakıyor yoğun trafikte:)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Lpgli araba 100 km'de 10 litre benzin harcar ayrıca demiş.Kocaman bir yalan! Ben gecen ay 20 TL'lik koydum , hatta forumda vardır mesaj olarak benzin aldım fena koydu diye :D o zamandan beri daha benzin almadım.Belki haftaya almam gerekebilir;)

nerdende uydurmuş bunu yazan anlamadım.Kesin dizel satışlarını arttırmak isteyen bir otomotiv devlerinden birileri yazdirmistir.

En son benzin aldığımdan beri yaklaşık 500 km yol yaptım sehir ici bide.Uzun yolda bu kadar benzin sarfiyati olmaz bile..

Cunku ilk calistirmada 20 sn kadar benzin lazim, sonrasinda zaten LPG ye geciyor.Sadece kislari biraz fazla olur.

Herseyi gectim bana yasattigi psikolojik rahatlik hepsine bedel. :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Baya yanlis bilgi var cok amator bi yazi.
 
Ama katildigim nokta, dizele binerim kafam rahat gezerim, tiri virisiyla LPG tantanasiyla arizasiyla motorun icine edisiyle ugrasip arabanin orasini burasini deldirmem :)


Çevrimdışı mayham85

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2736
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;135982
Lpgli araba 100 km'de 10 litre benzin harcar ayrıca demiş.Kocaman bir yalan! Ben gecen ay 20 TL'lik koydum , hatta forumda vardır mesaj olarak benzin aldım fena koydu diye :D o zamandan beri daha benzin almadım.Belki haftaya almam gerekebilir;)

nerdende uydurmuş bunu yazan anlamadım.Kesin dizel satışlarını arttırmak isteyen bir otomotiv devlerinden birileri yazdirmistir.

En son benzin aldığımdan beri yaklaşık 500 km yol yaptım sehir ici bide.Uzun yolda bu kadar benzin sarfiyati olmaz bile..

Cunku ilk calistirmada 20 sn kadar benzin lazim, sonrasinda zaten LPG ye geciyor.Sadece kislari biraz fazla olur.

Herseyi gectim bana yasattigi psikolojik rahatlik hepsine bedel. :)
kış aylarındaki tüketimi de katman gerek karma olarak. benim toledoda kış aylarında 30 lira kısa mesafeli kullanımlarda 1 hafta gitmediği oluyrodu. motor sürekli soğuk kalıyor ve belli dereceye kadar benzinle çalışıyor. sen şimdi bu sıcaklarda hissetmiyorsn :)


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
LPG'de benzin tüketimi var doğrudur. Orjinalliğin bozulduğu, motorun daha yağsız çalıştığı doğrudur. %15-20 fazla yakar doğrudur. AVM'lere de almazlar.

Dizele de 4-5 bin lira fazladan verirsin, 100 bin km'ye geldi mi benzinli ile aynı para eder. Alıcı vatandaş burun kıvırır, kimbilir eurodizel kullandı mı kullanmadı mı der. Sesli çalışır. Geç ısınır.

İnanın şu 100 binden sonra dizele bakış açısı değişmese ben de bineceğim. Ama malesef ülkemizde bir gerçektir bu. Bi kaç yüz bin rahatlıkla gidecek de olsa ilk 100 binde kaka derler, 3 sene binsem 200 bin olur derler...

Ha, 1.2 TDI aklımın kenarındadır söyleyim.


Çevrimdışı MaLi

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
LPG ye biraz fazla yüklenilmiş.

1.000.000 km yi devirmiş LPG li bir Skoda Forman gördükten sonra diyecek laf bulamıyorum.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Söylendiği gibi LPG zararlı olsaydı motora otomobil fabrikaları kendileri piyasaya surmezdi fabrikasyon LPG sistemi.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
lpg nin kuru olması dışında motora zararı varmı?performans düşüklüğünü görmezsem bence 1 sorun sıkıntı yok lpg daha tasarruflu şu piyasada.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mayham85;136013
kış aylarındaki tüketimi de katman gerek karma olarak. benim toledoda kış aylarında 30 lira kısa mesafeli kullanımlarda 1 hafta gitmediği oluyrodu. motor sürekli soğuk kalıyor ve belli dereceye kadar benzinle çalışıyor. sen şimdi bu sıcaklarda hissetmiyorsn :)

Tabi kaç km'de bittiğide önemli.Gidipte her 200 km 'de 30 TL benzin koyacaksan olmaz tabi bu iş..

Alıntı yapılan: fmaka;136125
lpg nin kuru olması dışında motora zararı varmı?performans düşüklüğünü görmezsem bence 1 sorun sıkıntı yok lpg daha tasarruflu şu piyasada.

Kuruluğunun zararı vardır elbet ama zaten LPG bitmeden doldurmamak lazım.Bittikten sonraki gaz alıncaya kadarki sürede benzinde kullanıp motoru rahatlatmak lazım gelir diye düşünüyorum.

Performans mı? Çekiş benzinden daha iyi şu an :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI