işte bende diormki o viraja kaçla girebilecekse o hızla gir. cebindeki ehliyetin sorumluluğu budur. esp var diye daha yukarılarını denemeye kalkmak doğru edğil. onu ayarlayamazsan espde kurtarmaz.
sana bir örnek vereyim. seat sitesinden çok sevdiğim bir abimin arkadaşı antepten adanaya giderken otobanda 180 190 gibi bir hızla su birikintisine giriyor. arabada nasılsa espsi cartı curtu var diye diplemiş gazı gidiyor. su birikintisine girince arabanın kontrolü tamamen espye kalıyor yaptığı hiç bir manevra kurtarmıyor yoldan çıkıp takla atıyor adam haftalarca hastanede yatıyor sonra. dediğim arabada b7 kasa audi a4.
sen ankaraya geldiğin zaman göstereceğim bir metin var leonun kitapçığında aynen şu yazıyor:
"arabada esp nin olması her durumdan kurtulabileceğiniz anlamına gelmemektedir, esp fizik kurallarına karşı gelemez."
bu şuna benziyor. inş mühendisliğinde şuan hemen hemen tüm tasarımları uygun bilgisayar programı ile yapıp simüle edip hesapları çıkartabiliyorsun. bir çok genç mühendis bilgisayarın yaptığını hep doğru kabul edip olduğu giib çıkartıyor projeleri uğraşıp duruyoruz sonra. bunu betonarme hocam ahmet topçu nun bir sözü ile açıklayım sana. o duruma hocam "bilgisayar seni yönetiyor sen bilgisayarı değil" şeklinde bir yorum yapıyor.
şimdi çık dışarı altında son model olupta her türlü sakat manevrayı yapanların %99 u arabamda esp var bişi olmaz der onlarında %90 ı eninde sonunda kaza yapar patlar bir yere.
bende diyroumki araba seni değil sen arabayı yönet.yani esp var diye arabanın sınırlarını aşabileceğini sanma arabanın sınırlarını bil ve o sınırlarda git. o durumda esp olsada çalışmaz emniyetli şekilde binersin fazlaadan para vermeyede gerek kalmaz.
Bu dediklerine hiçbir şekilde karşı gelmem bile düşünelemez zaten abi. Sonuna kadar katılırım.
Ama ben de şunu belirtmeye çalışıyorum. Aracın örneğin 140 km/s olduğunu baz aldığımız limiti aslında sabit bir şey değil. Her an her şekilde değişebilir. (zemin vb.) Hani bölgesel bir ıslaklık varsa o limit şak diye 85'e düşer, uslu uslu 90'la giden adamın yol tutuşu sona erer. Bunu da ön görmek mümkün değil. Tabii ki ıslak zeminde daha yavaş seyredilir ama gene de aracın sınırını bilmek mümkün değil. Kimse de kolay kolay "ne olur ne olmaz" deyip 50 ile gitmez yağmur yağdı diye.
Ya da geyik testi diyelim. 90 yasaların da kabul ettiği temiz bir hız. Uslu uslu giden adam aniden önüne çıkan cisimden kaçarken ESP sayesinde daha güvende olacak, o da kesin. Zaten 90'la uslu uslu gidiyordu; hani sınırları da zorlamıyor. Ama bazen sınırlar fazla düşüyor işte.
Kısacası, ben zaten elektronik donanımına güvenip sapıtanları desteklemem. Bana göre 80-90'dan sonrası biraz daha sayısal loto kıvamına geliyor. Ben araçta 140 ile giderken maksimum kontrol hissi falan almıyorum, "ben alıyorum, süper hakimim" diyen arkadaşa da sadece "sen bilirsin" derim; hatta açıkca ciddiye almam. O yüzden dediğin gibi donanıma güvenip limit zorlamaya karşıyım.:ok:
Ama gene de ESP'yi destekliyorum. Nerde ne olacağı belli olmaz.