Bilgi için teşekkürler.
Yalnız benim mantık olarak ters bulduğum bir konu var; o da motor yükü olayı. Klima bu örnekte gördüğümüzün tam tersine bildiğim kadarıyla düşük motor hızlarında daha fazla yük yaratıyor. Hatta bu yüzden klima kullanımı şehir içinde tüketimi örneğin %25 arttırabilirken, 140 km/s ile giden bir araçta yarattığı tüketim farkı çok çok küçük kalıyor.
Bu zorlanma olayı bizim 1.4 TDI'da çok bariz hissediliyor, daha önce bahsetmiştim. Motorun sesi çok ciddi olarak değişiyor. Yüksek süratte ise dediğim gibi klimayı unutmak bile mümkün. Bu durum her araç için aynı olsa gerek.
evet yüksek hızlarda pek varlığı yokluğu anlaşılmıyor,ancak şehir içi,rampalarda,2. vites 25-30-40 km hızla la filan çıkılan yerlerde bariz klimaının açık olduğu anlaşılıyor...benim araç,seyir halindeyken klima devre dışı kaldığında,vitesi boşa alınca(f1 vites,yarı otomatik,kesinlikle seyir halinde bu tip şeyler yapılmamalı ama test için usta bi iki kere yapmak zorunda kaldı) araç rölantiye düşünce klima soğutmaya başlıyordu,yani aslında klima kompresörünün devre dışı kalması,aracın hareket etmesiyle motora yük binince başlıyo bence,ancak muhtemelen peteklerdeki mevcut soğuk hava geçmeye devam ediyor,o hava bitincede ılık ve nemli hava gelmeye başlıyor ki bu arada zaten araç 60 km yi filan geçmiş oluyordu...neyseki sorunun kaynağının FAKİR KARIŞIM olduğu bulundu ve çok şükür halloldu...ancak enteresandır,civic sedan da bile arıza lambası yanınca bu gibi durum olmazken,yine civic ama hb te biraz daha narin sanırım motor,daha hassas olsa gerek....başımdan geçtiği ve lpg ile klima sistemi arasında böyle bi bağ olabileceğini paylaşmak için anlatmak istedim...uzun oldu ama kusura bakmayın:)saygılar:favo1: