škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

tuning yazılım

marines · 21 · 11548

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Araba birden yığılır kara duman ata ata çift süren öküz gibi giderse panik yapmayın, hortumu sökmüştür basınçtan, genelde çoğu kişiye bu olur.

Birde turbonun emme tarafına giren borunun kelepçesinin oraya bakın yağ kaçağı var mı, genelde olur.


Turbo mili daha çok döner, daha fazla basınç yapar yanma odasına, haliyle yağı çabuk deforme eder, fabrikasyon bakım periyotlarıyla devam etmemelisiniz yağ değişimine.

Bide istop etmeden bekleme huyunuz yoksa ki evlere şenlik, tez turbo iner.


Çevrimdışı cnydn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 140
    • Profili Görüntüle
" Bide istop etmeden bekleme huyunuz yoksa ki evlere şenlik, tez turbo  iner."

Hakan abim bunun süresi nedir ya?
1.4tsi var bende de..Elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum ama insan hayatında ilk kez böyle turbolu araç kullanınca adapte olamıyor buna..dogan dogan slx octi mpi i takiben tsi devrim oldu :D

Hadi ben neyse, babam ne binerken ne inerken beklemiyor eski tas eski hamam devam..

Turboyu elimize alma ihtimalimiz var mı cidden?

Bu arada 122bg tsi lere chip uygulaması yapılıyor mu? Yapılıyorsa ne kazandırıyor (kaşınıyorum di mi :D yaptıracağımdan değil merak ettim sadece)
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2010, 03:35:34 Gönderen: cnydn »


Çevrimdışı octobus

  • AŞK-I OCTAVİA
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 209
    • Profili Görüntüle
inşallah 1-2 yıl sonra turboya geçeceğiz :)
[SIGPIC][/SIGPIC]OCTAVİA ELEGANS 07


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cnydn;145961
" Bide istop etmeden bekleme huyunuz yoksa ki evlere şenlik, tez turbo  iner."

Hakan abim bunun süresi nedir ya?
1.4tsi var bende de..Elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum ama insan hayatında ilk kez böyle turbolu araç kullanınca adapte olamıyor buna..dogan dogan slx octi mpi i takiben tsi devrim oldu :D

Hadi ben neyse, babam ne binerken ne inerken beklemiyor eski tas eski hamam devam..

Turboyu elimize alma ihtimalimiz var mı cidden?

Bu arada 122bg tsi lere chip uygulaması yapılıyor mu? Yapılıyorsa ne kazandırıyor (kaşınıyorum di mi :D yaptıracağımdan değil merak ettim sadece)

Soğuk motorda 1 dk kadar,stop etmeden öncede 30 sn-1 dk kadar beklerseniz Turboda sorun olmaz.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Can;146007
Soğuk motorda 1 dk kadar,stop etmeden öncede 30 sn-1 dk kadar beklerseniz Turboda sorun olmaz.
Soğuk motorda çalıştırdıktan sonra hareket etmeden önce bir dakika kadar beklemek ve sıcak motoru stop etmeden önce de rölantide 30 saniye-1 dakika arası beklemekle turboda sorun yaşamazsınız.

Tercüme ihtiyacı hissettim.:D


Çevrimdışı Muhlis OZTURK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Bildigim kadariyla neden bekledigimizi anlatayim ki, eger kafada soru isareti varsa onlari engelleyelim, bu arada eger hatam varsa duzeltin lutfen.

 Turbonun icinde bir tane pervane ve o pervanenin bagli oldugu mili ve komponentleri yaglayan bir mekanizma var. Motorun soguk veya sicak olmasi durumunda onemli olan o mekanizmaya yagi pompalayacak olan basincin ve yagin sistemdeki hareketinin ilk 15-30 saniyede olusuyor olmasi (sicaklik farkindan dolayi) ve sonraki zamaninda pervanenin donmesi ve tam yaglama icin gecmesi, ki bu toplam 1 dakikaya yakin yapiyor. Araci actiginizda pervane tam yaglamayi bu surede yapiyor, ondan sonra turbo acildiginda asinma olmuyor ve pervaneden dolayi turboyu elinize almiyorsunuz. Motoru durdurma prosesi ise farkli, beklemenin sebebi, yuksek turbo basincini bosaltmak, yani iceride kalan yuksek basincli havanin bosalmasini saglayip normal miktara dusmesini saglayarak, motor durduktan sonra yag basinci yavas yavas duserken pervanenin son hizla donmesini engellemek, cunku pervane yagsizken son hizla donerse, bu sefer mil ve bagli komponentler asinarak turboyu elinize almaniza sebep oluyor.

Dilimin dondugunce, bildigim kadar anlattim, surc-i lisan ettiysek affola.