škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Nissan Leaf 2011 Yılın Otomobil Seçildi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı crazy_tuning

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle


Car of The Year jürisinin oylaması sonucunda yüzde 100 elektrikli otomobil Nissan Leaf, 2011 Car of The Year (Yılın Otomobili) seçildi.

3 Kasım 2010’da yayınladığımız haberde, Avrupa’nın en prestijli ödüllerinden biri olan Car of The Year (Yılın Otomobili) için belirlenen 7 finalisti açıklamıştık. Bunlar Alfa Giulietta, Citroen C3/DS3, Dacia Duster, Ford C-Max/Grand C-Max, Nissan Leaf, Opel Meriva ve Volvo S60/V60 idi. 29 Kasım 2010’da yapılan açıklamada ise, 2011 Yılın Otomobili belli oldu: Nissan Leaf.



23 ülkeden toplam 59 jüri üyesi 41 aday otomobili değerlendirdi ve yüzde 100 elektrikli Nissan Leaf yılın otomobili seçildi. Bu sayede, ilk kez bir elektrikli otomobil yılın otomobili seçilmiş oldu.

 

Nissan Leaf oylamada 257 puan topladı. İkinciliği 248 puan alan Alfa Giulietta, üçüncülüğü ise 244 puan alan Opel/Vauxhall Meriva kazandı.
ємιя - є38 ¢σℓℓє¢тισηѕ - ιηηα

уıкıℓ∂ıм уıкıℓα¢αğıм, ѕση ησктαуı уαηℓıуαяαк кσуα¢αğıм..


αℓмαηℓαя мüтнιş ѕözü ; мєя¢є∂єѕ\'ι güνєηℓιк , αυ∂ι\'уι кαℓιтє , вмω \'уι şєкιℓ ιçιη уαяαттıк..




Çevrimdışı crazy_tuning

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle


Nissan; tam dolu lityum-iyon pillerle 160 km menzil sunan, boyutları itibariyle kompakt sınıfa giren tamamen elektrikli ve sıfır emisyonlu modeli Leaf’i tanıttı.

Tam elektrikli otomobil konusunda, şu ana kadar Tesla’nın Roadster modeli ve birkaç üç tekerlekli araç geliştirilmişti, ancak Nissan’ın tanıttığı Leaf modeli, dört tekerlekli ve seri üretim yapılacak olması nedeniyle dünyanın ilk tam elektrikli otomobili unvanını aldı.




Japon üretici Nissan’ın uzun zamandır üzerinde çalıştığı sıfır emisyonlu araç gerçek oldu. Nissan Leaf, tam dolu bataryalarla 160 km’lik bir menzil sunuyor. Bu menzil, istatistiklere göre dünyadaki araç kullanıcılarının yüzde 70’inin günlük kullanımı için yeterli. ABD, Japonya ve Avrupa’da 2010 yılı içerisinde satışa sunulacak olan Nissan Leaf, kompakt hatchback sınıfında yer alıyor. Lityum-iyon pillerin kullanıldığı otomobil, 107 HP (80 kW) güce ve 280 Nm torka sahip. Otomobildeki bataryaların doluluk oranının yüzde 80’e kadar çıkması için 30 dakika şarj edilmesi yeterli. Tam şarj ise 8 saat sürüyor.





Otomobilin düşük enerji sarf etmesi için de tasarımdan teknolojiye kadar birçok konuda çeşitli çalışmalar gerçekleştirilmiş. Örneğin dış tasarım, rüzgar direncini minimuma indirecek şekilde hazırlanmış. Ön farlar ve stop lambalarında kullanılan ampuller seçilirken minimum tüketime dikkat edilmiş.




Bilimkurgu filmlerinden fırlamış gibi görünen iç mekandaki ekran, sürücüye pillerin doluluk durumu ve menzil hakkında uyarıcı bilgiler veriyor. Öte yandan en yakın şarj istasyonunun nerede olduğu da bu ekrandan takip ediliyor.

Nissan Leaf’in üretimi Japonya’daki Oppama fabrikasında başlayacak. Buna daha sonra ABD’deki Tennessee fabrikası katılacak. Otomobilde kullanılan lityum-iyon piller ise Japonya’daki Zama fabrikasından gelecek. Gerekli görüldüğü taktirde, ABD, Portekiz ve İngiltere’deki fabrikalar da pil üretimine başlayacak.





Nissan Leaf’i, ailelerin ilk etapta evin ikinci otomobili olarak, günlük 160 km ve altındaki menzilde yolculuk edilecek günlerde kullanacakları araç olarak satın alacakları tahmin ediliyor. Ancak gelecekte menzilin daha da artması durumunda her tür menzil için uygun bir araç haline gelecek. Öte yandan çevreciler, “sıfır emisyon” sloganına karşı şöyle bir söylem geliştirmiş durumdalar: Otomobilin pilleri şarj edilirken harcanan elektrik enerjisi üretilirken de belirli bir miktar emisyon söz konusu”.

 
Kim ne derse desin, depolanan elektrik enerjisiyle çalışan ve kilometrelerce yol kat etmesine karşın doğaya hiç atık gaz salmayan ve hiçbir yerde bahsedilmemesine rağmen, çok önemli bir özellik olarak hiç ses çıkarmayan bir otomobil geliştirdiği için Nissan’ı kutluyoruz. Darısı diğer üreticilerin başına.



ємιя - є38 ¢σℓℓє¢тισηѕ - ιηηα

уıкıℓ∂ıм уıкıℓα¢αğıм, ѕση ησктαуı уαηℓıуαяαк кσуα¢αğıм..


αℓмαηℓαя мüтнιş ѕözü ; мєя¢є∂єѕ\'ι güνєηℓιк , αυ∂ι\'уι кαℓιтє , вмω \'уι şєкιℓ ιçιη уαяαттıк..




Ugur A.

  • Ziyaretçi
Madem tüketim önemli ne demeye kalın lastik takmışlar ki? İnce taksalarmış keşke.


Çevrimdışı Suleyman

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1621
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;163190
Madem tüketim önemli ne demeye kalın lastik takmışlar ki? İnce taksalarmış keşke.

Yok abi o lastikler crazy_tuning'in (Emir) imzasındaki BMW'nin lastikleri. :kiki:
Alıntı
ємιя - є38 ¢σℓℓє¢тισηѕ - ιηηα

 
уıкıℓ∂ıм уıкıℓα¢αğıм, ѕση ησктαуı уαηℓıуαяαк кσуα¢αğıм..


                                      αℓмαηℓαя мüтнιş ѕözü ; мєя¢є∂єѕ'ι güνєηℓιк , αυ∂ι'уι кαℓιтє , вмω 'уι şєкιℓ ιçιη уαяαттıк..

 
                                                                 
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2010, 09:31:57 Gönderen: Suleyman »


Çevrimdışı G.Antep Şubesi

  • Kötü Caddy
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1711
    • Profili Görüntüle
Arkadaş bu hybrid ya da tam elektrikliler hep böyle maymun gibi olmak zorunda mı yav?
Tamam rüzgar direnci falan filan anladık ama bu ne iğrenç bir tasarımdır, Prius'ta böyleydi.


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
çıkar abi elektrikliyi car of the year yapıyorsun benzinli olsun dizel olsun tüplü olsun.bunları ayrı kategoride oyla
mesela
donkey of the year
electric of the year
alfaya cidden haksızlık olmuş üzümldümm..


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Tipi gerçekten kötü.Hatta iğrenç..

   160 km'lik menzil yeterli olsada anlamadığım şu: %80 doluluk oranına ulaşması için 30 dk gerekirken tam dolması için 8 saat gerçekten enteresan olmuş..Şimdi bu durumda 30 dk lık şarjla kaç km yapıldığı önemli.Zira bunu alan vatandaş (vatandaş dersek sanki sıradan orta gelirli gibi görünüyor :D işadamı, zengin, patron diyelim :D ) Gece 12 'de eve gelse hadi şarjı marjı evden takacağını düşünsek, kabloyu uzatıp şarja bağlayana kadar saat 1 olur.8 Saat geçecek haliyle erkenden de işe gideceğini düşünürsek süre biraz uzun gibi.Yani çok pratik bir süre değil.2-3 saatten fazla olmamalı ki günlük kullanıma uygun olsun.

    Ayrıca şu pil teknolojisi hala daha gelişemediğinden 2 sene sonra bu pillerin şarj alma kapasiteleri %80'e düşecek.O zamanda daha az menzil demek.Alan adamların sıkıntı yaşayacağı aşikâr.

    Bu arabayı üretmekte, satın almakta büyük cesaret işi..Ayrıca onca güzel model arasından birinci seçmekte büyük cesaret. Nissan üretimden sonra Car-of-the year jürisi üyelerine birer tane bu araçtan mı yollacak ne dersiniz :kiki:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
bedava verseler kesinlikle almam,alsamda hemen satarım yerine kallavi bir 1.4 tsi octi.o ka-dar.ilk gördüğümde acaba reno tasarımlığımı acaba dedim.değilmiş.nissan da demekki kötü tasarımda reno ile at yarışı yapabileceklermiş.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Arka tasarımdaki ağır Volvo "esinlenmesi" ilginç. Telif hakkı falan bırakmamışlar C-30'da... Bunun dışında tasarım çok da felaket değil hani. Daha kötülerini de gördük.:D
« Son Düzenleme: 06 Aralık 2010, 03:36:00 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı TheEren

  • roro gemisindeki jakoben
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 132
    • Profili Görüntüle
marjinal araçlara alışıyoruz yahut alışmaya çalışıyoruz fln da, bu da fazla marjinal olmuş.DS3 daha şık bence.