km düşürmeyi 50 liraya yapıyorlarmış sanayide zor birşey değil diyorlar
burada ilkel yöntemler devreye girer bana göre onlar da şu : koltuk yanları aşınmış, vites topuzu direksiyonu pedalları aşınmış bir araba çok km yapmış diyebiliriz. en önemlisi de kompresyon ölçümü yaptırmak, vites geçişlerini kontrol etmek bence. arabanın en pahalı ve hayati parçaları burada çünkü.
Bu yöntemler gayet geçerli ve işe yarıyor. bi kaç ay önce araba pazarında clio isteyen bi arkadaş için dolanıyordum. Bi 2001 clio vardı, güya 80 binde, BRC tüplü vs... Arabanın şöföfr kapısı laçka, direksiyon vites falan yıpranmış. Hala ısrar ediyorlar km orjinal diye. Kaputu kaldırıp baktım, amortisöre yakın ama aşağıda bi yere yapıştırılmış bi kağıt üzerinde 177 binde triger değiştiği yazıyordu
Adamlara gösterdim (keşke göstermeseydim, sökmüşlerdir), onlar da benden sonra biraz şoka girdiler
Baba oğul, belli ki satmak için almışlar...
Ama şu benim Sephia var ya
Araba 200 bine dayandı, pedallar yepyeni. Direksiyon-vites topuzu aşınmamış. Koltuklara da ilk alındığında kılıf takmışlar, bi kaç ay önce aldığımda ben söktüm kılıfları, ilk defa güneş gördüler
Aracın sıfır sahibi hocamızın kayınpederi. Özenle kullanmış belli. Motor hiç açılmamış, çekiş, kompresyon harika... 10 bin km önce yağ bakımı yaptırdım. Bi kaç güne yine bi 10 bin bakımına götüreceğim, bugün yağı bi kontrol edeyim dedim, Tam maksimum seviyede duruyor yağ
Hem de kararmamış. Gerçi ustam Wurth koymuştu belki onun da etkisi vardır ama demek istediğim, bu arabayı isteyen çok rahat 100 bine çekebilir. Şeref- haysiyet meselesi, Hakan'a şu konuda katılıyorum, sahibindende satılan arabaların ciddi bi yüzdesinde oynama olabilir. Mesela 2006 civarı focus tdci trend'lere bi bakın, mubarek hepsi 100 bin civarında