škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb 1.4 tsi mi yoksa honda civic 1.6 125 bg mi

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;171221
Enteresan.:hmm:
Senin arabanın HP ve tork grafikleri ve şanzıman oraları gibi bilgileri var mı sende?

-------
Aracım
max BG/dd 109@6000
max tork/dd 147@4000
AMT 6 ileri 0 -100 9.9san

Araç lpg ile 1100kg civarı

5 ileri manuel vites oranları* (1.5 AMT vites oranları yok ancak 1.3 man/AMT vites oranları 5. vitese kadar aynı olduğuna göre ilk 5 vites oranları böyledir)
1- 3.31
2- 1.92
3- 1.22
4- 0.94
5- 0,76

Vites oranlarından çok anlamam ancak normalde performanstan ziyade az yaksın diye üretilmiş bir araç.. 1. vitesin oranı bariz fazla.. Corsa'dan sonra araba sanki hep 1. vitesle gidecek gibi geliyordu :D sakin süsrerseniz 80-90gibi 6. vitese atıyor..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Colt54;171342
...(1.5 AMT vites oranları yok ancak 1.3  man/AMT vites oranları 5. vitese kadar aynı olduğuna göre ilk 5 vites  oranları böyledir)...

O zaman diferansiyeli kısa tutmuşlardır. Daha güçsüz motorda aynı şanzıman ve diferansiyel oranları pek rastlanılan bir durum değil zira.


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;171373
O zaman diferansiyeli kısa tutmuşlardır. Daha güçsüz motorda aynı şanzıman ve diferansiyel oranları pek rastlanılan bir durum değil zira.


1.3 ile 1.5 vites oranları aynı değil..

Şöyle anlatayım..

1.3 Manuel 5 ileri ile 1.3 AMT 6 ilerinin vites oranları var. ilk 5 vites aynı.

1.5 manuel vites oranları mevcut, AMT mevcut değil. 1.3 Man/AMT ilk 5 vites aynı ise.. 1.5Man/AMT vites oranları da aynıdır..

Yoksa 2 motorun vites oranları arasında fark var.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Colt54;171387
1.3 ile 1.5 vites oranları aynı değil..

Şöyle anlatayım..

1.3 Manuel 5 ileri ile 1.3 AMT 6 ilerinin vites oranları var. ilk 5 vites aynı.

1.5 manuel vites oranları mevcut, AMT mevcut değil. 1.3 Man/AMT ilk 5 vites aynı ise.. 1.5Man/AMT vites oranları da aynıdır..

Yoksa 2 motorun vites oranları arasında fark var.
Aha! Şimdi oldu. Her iki hacmin de otomatik ve manuellerinin ilk beş vitesleri aynı.:ok:


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Peki konu dışına çıkılıyor ama sorayım merak ettim. Bu dişli/vites oranlamaları ne anlama geliyor.. 2 aracı kıyaslarken bu bilgiyle hangi sonuca varılabilinir.. Örneğin bende 1.3 ve 1.5 in dişli oranları var.. Bazılarında 1.5 büyük sayıya sahip, bazılarında 1.3?

Çok konu dışı oldu, olmazsa konu açalım..


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Colt54;171450
Peki konu dışına çıkılıyor ama sorayım merak ettim. Bu dişli/vites oranlamaları ne anlama geliyor.. 2 aracı kıyaslarken bu bilgiyle hangi sonuca varılabilinir.. Örneğin bende 1.3 ve 1.5 in dişli oranları var.. Bazılarında 1.5 büyük sayıya sahip, bazılarında 1.3?
 
Çok konu dışı oldu, olmazsa konu açalım..

Vites oranlarında diyelim 1. viteste araba en fazla 6 bin devir çeviriyor diyelim bunu 1vitesin oranıyla hesaplayıp o devirdeki hızınız ortaya çıkıyor ve diğer arabanın oranlarıyla karşılaştırabiliyorsunuz tabi bu gibi durumlara ekstrada pilotaj da ekleniyor :)
 
Turbo iyidir her zaman derim bağımlılık yapıyor :D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Colt54;171450
Peki konu dışına çıkılıyor ama sorayım merak ettim. Bu dişli/vites oranlamaları ne anlama geliyor.. 2 aracı kıyaslarken bu bilgiyle hangi sonuca varılabilinir.. Örneğin bende 1.3 ve 1.5 in dişli oranları var..

Çok konu dışı oldu, olmazsa konu açalım..
Senin verdiğin  oranlardaki 1. vitesi ele alırsak; motor 3,31 tur döndüğünde şannzıman 1 tur dönüyor demektir.

Şanzımandan sonra da diferansiyel oranı var tabii. Senin verdiğin oranlarda o yok ve 4:1 olduğunu farz edersek; şanzıman 4 tur döndüğünde diferansiyel (dolayısıyla aksla ve tekerlekler) 1 tur dönebiliyor demektir.

Çok kabaca oran büyüdükçe (diyelim ki 1. vites oranı 4,1:1 olsun) motor bağırır ancak aracın hızı o bağrıntıya paralel fazla değildir. Bu durumda motorun ürettiği tork şanzımana katlanarak iletilir ve rampa, yük, ...vb. durumlarda aracın daha rahat gidebilmesine olanak tanır.
Alıntı yapılan: Colt54;171450
Bazılarında 1.5 büyük sayıya sahip, bazılarında 1.3?
1.5' in ürettiği tork 1.3' e göre daha fazla olduğu için daha kısa bir dişliye gerek yok. 1.5' in 1. vitesi 3,35:1 gibi bir oransa, 1.3' ün ki de 3,55:1 gibi seçilir ki 1.5' e göre daha az üretmekte olduğu torku biraz daha katlayarak rahat kalkışı, rampa çıkışı, yüklü durumlarda gidişi, ...vb. daha rahat olsun.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Colt54;171450
Peki konu dışına çıkılıyor ama sorayım merak ettim. Bu dişli/vites oranlamaları ne anlama geliyor.. 2 aracı kıyaslarken bu bilgiyle hangi sonuca varılabilinir.. Örneğin bende 1.3 ve 1.5 in dişli oranları var.. Bazılarında 1.5 büyük sayıya sahip, bazılarında 1.3?

Çok konu dışı oldu, olmazsa konu açalım..


Basit ve zevkli hesaplamalardada işine yarar :) Formülü çektikten sonra hesap kitap işine girdiğin vakit olaya hakim olursun abi, bisikletteki vitesten farkı yok ;)

http://www.skodaturkey.com/showpost.php?p=22272&postcount=16


Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Alıntı yapılan: hakanerdogan;171612
Basit ve zevkli hesaplamalardada işine yarar :) Formülü çektikten sonra hesap kitap işine girdiğin vakit olaya hakim olursun abi, bisikletteki vitesten farkı yok ;)

http://www.skodaturkey.com/showpost.php?p=22272&postcount=16


Formüle bak.. off..

Benim matematikten anladığım şudur..

http://www.skodaturkey.com/showpost.php?p=171608&postcount=6

:hhh: