Servisin bana verdiği bilgi şu yönde: "ESP devreye giremez;çünkü fabrika çıkışı lastiklere göre aracın beynine bilgiler işleniyor"
Zopayı hak etmiş
Teker boyunu nereden anlayacakmış araç önce bunu ispat etmeleri lazım. Bir aracın teker boyutunun değiştiğini anlaması için şu tertibat lazım;
Entegre bir GPS olacak ve aracın ECU'süne kayıtlı şanzıman ve lastik ebadı oranları olacak, araç bu matematiksel verilerden bir kaç basit diferansiyel denklem çözerek kendi hızını hesap edecek, GPS'den doğrulayacak (ki bu bile imkansıza yakın hız sapması diye bir şey var) ve diyecek ki veriler tutmadı lastiği büyütmüşün ESP'yi devreye sokamam (sanki ne sakıncası varsa
)
Lastik ebadından bağımsızdır o tarz şeyler, bunlar hayati donanımlar ottan püsürükten şeylerle devre dışı kalmazlar.
Tekerlerde sensörler var, 4 tekerinde dönüş hızlarında sezdikleri eşitsizliklere göre ESP, ABS, ASR gibi elektronik donanımlar devreye girer ve bunlar merkezi bir üniteden kontrol edilir, tekerleğin bijonundan değil