škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

"Tasarruf cihazı"Atmasyon mu ? Gerçek mi? Buyrun karar verelim ?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Başka bir forumda gördüğüm ve ilgimi çeken bir yazı..Yorumlarınızı merak ediyorum..

Alıntı
               Merhaba arkadaşlar, 2004 model Pejo 307 turbo-dizel kullanıyorum. Bir süre önce yakıt tasarrufu için 20 TL verip manyetik kelepçe aldım. Aracım normalde bir depo eurodiesel ile şehiriçi 760 km yol giderken ilk taktığım alet sonrası aldığı yol 940 km'ye fırladı. Fizikçi ortağım bir tane daha takmamı önerdi. 2. taktığım aletten sonra şehiriçi 1100 km'ye fırladı. Bu deneyi 15-20 defa tekrarladım, yani bir sene içerisinde her defasında depoyu ağzına kadar doldurup, yakıt ikaz ışığı yanana kadar boşalttım. Ama hiç şaşmadı ve 1080-1100 km'ye geldiğinde ışık yandı. Yani istatistiksel %46 tasarruf sağladı. Bu rakamlar sizin gibi benide şaşkınlık içerisinde bıraktı.
 
 Öyle ki anlattığım insanlar bu rakamları kesinlikle inandırıcı bulmadığından ispat etmek için inat ettim ve neredeyse yarım milyar para harcayıp çok özel endüstriyel ölçüm cihazları satın aldım. Yakın zaman içinde teknik olarak hidrokarbonlar (benzin, dizel, LPG ve LNG) üzerinde quantum fizikçisi doktor ortağımla beraber bir dizi özel deney yapmaya karar verdim.
 
 Deney sonuçlarını grafik analizleriyle beraber sizlerle paylaşacağım.
 
 Sevgilerle...
   

Alıntı
               Tekrar Merhabalar,    
 Tassarruf sağlamanızla ilgili çok önemli bazı bilgileri eklemek istiyorum:
 
 1- Öncelikle kiti tamirciye taktırmadım, bizzat kendim taktım. Çünkü sözkonusu mıknatısların birbirine tam anlamıyla paralel olması gerekiyor. Dolayısıyla kitin plastik kılıfı üzerinde boru üzerinde kaymasını engellemek için biraz oynama yaptım. Ama bu benim yakıt borumun şeklinden kaynaklanmıştı. Sizin aracınızdaki yakıt borusu üzerinde kaymayabilir. Mıknatısların birbirine paralel olması manyetik alan çizgilerinin neredeyse lineer (doğrusal) olması anlamına geliyor. Bu hassas hesaplama hidrokarbonlar üzerinde ciddi etki yarattığından paralellik kesinlikle şarttır. Yamuk veya tamamen eğri monte edilmiş kitten kesinlikle fayda alamazsınız.
 
 2- Bendeki kitte bulunan mıknatıs direk olarak yakıt borusuyla temas ediyor. Yani o şekilde dizayn edilmiş. Kiti meydana getiren plastik muhafaza içinden mıknatıs rahatlıkla görülebiliyor. Dolayısıyla kelepçe boruya takıldığında mıknatıs direk olarak boruya temas ediyor. Yani azami derecede yakıta yaklaşmış oluyor.
 
 3- Bir diğer önemli husus gelen ve giden yakıt borularının bazen karıştırılabilmesidir. Bildiğiniz gibi enjeksiyon sistemine 2 boru girer. Birisi yakıtın giriş borusudur. Diğeri ise enjeksiyon sisteminden depoya gider. Çünkü her araçta enjeksiyon sistemindeki yakıtın fazlasını depoya geri tahliye eden bir sistem bulunur. Eğer mıknatıs geri tahliye borusu üzerine takılırsa doğal olarak hiç bir işe yaramayacaktır. Dolayısıyla taktığınız boruyu iyice inceleyin. Eğer 1 ay boyunca hiçbir etki görmezseniz diğer boruya takın. Zira her iki boruda birbirine çok benzer (bazı borularda yakıt akış yönünü gösteren oklar vardır)
 
 4- Kitimdeki mıknatıs dikdörtgenler prizması şeklindedir. Slilindirik veya kübik değildir.
 
 5- Son olarakta kiti taktığınız borunun plastik olması azami verim sağlar. Benim aracımda yakıt borusu plastik. Aluminyum ve bakırda borularda da işe yarar. Fakat çelik boru olduğu takdirde mıknatıs hiçbir işe yaramaz. Çünkü çelik demir ve nikel alaşımı içerdiğinden manyetik alanı engeller.
 
 Önceki mesajımda da dediğim gibi benim aracımdaki tasarruf %46'yı buldu fakat tam olarak deney yapmadan buna kimseyi inandırmam mümkün olmadığımdan hassas cihazlar aldım. Yakında deneylerimi tamamladığımda size grafik analizlerini gönderirim.
 
 
 Kiti tesadüfen  İstanbul Okmeydanı PERPA'da gezerken bir dükkanda görmüştüm. Dükkan sahibi özellikle dizel personel servis araçları için çok fazla talep edildiğini söylemişti. Her araca 2 tane takıyorlarmış (ben kendi aracıma 3.cüsünü takacam). Kendisi aynı zamanda mıknatıslarla ilgili ileri derecede bilgi sahibi olduğundan size bu konuda hayal edemeyeceğiniz bilgiler verecektir. (sizin sormanıza gerek kalmadan anlatacaktır merak ettiğiniz herşeyi)
 
 Adres: PERPA A Blok 9.Kat / Sarı Avlu (1 hafta sonra buradan taşınacakmış)
 Yeni adresi şu olacakmış: PERPA B Blok 6.Kat / Sarı Avlu
 Firma adı: Mıknatıs Merkezi
 Telefon: 0533 427 04 45
 (Kiti birkaç gün öce 25 TL'ye almıştım.)
 
 Çok önemli hatırlatma: Yukarıda yazmış olduğum prosedürlere dikkat etmediğiniz takdirde kitten tasarruf sağlamasını beklemeyiniz.
 
 Sevgilerle...
   
           

Alıntı
Arkadaşlar itirazlar üzerine bu yazıyı yazmak zorunda kaldım: Biyoloji uzmanıyım ve çevreye verilen tahribatı ve küresel ısınmayı düşündüğümden sahip olduğum bilgileri olabildiğince yaymaya çalışıyorum.
 
 Benimle, tasarruf olayına itiraz eden arkadaşlar arasındaki fark şudur:
 Ben elimde somut verilerle konuşuyorum. Elimde 740 km'den 1080'km ye varan tasarruf sağlamış turbo-dizel bir araç var. Siz ise elinizde veri olmadan duygularınızla konuşuyorsunuz.
 
 Bir araç ekonomik kullanmayla 360 km tasarruf sağlamaz. Şayet psikolojik olarak bunu böyle algılıyorsam benim ağır bir şizofren olmam gerekirdi.
 
 Eğer bu forumda insanları kandırma amacı gütseydim şahsen 1 TL'nin bile hesabını yaptığım şu kriz günlerinde kalkıp cebimden 500 küsür milyon harcayıp hassas ölçü aletleri alarak bu işi efsanelikten çıkarmak için çaba sarfetmezdim. Bende sizin gibi bu işin bilimsel bir temele oturmasını istediğimden sonuçları sizinle paylaşacağımı açıkça ilan ediyorum.
 
 Yüksek gerilimler, yerin manyetik alanı, dolunay gibi komik bilgi eksikliklerini bir kenara bırakarak şunu istirham ediyorum bilgilerime itiraz eden arkadaşlardan;
 
 Ben şahsen deneysel yani somut verilerle konuşuyorum, zira deneysel analizleride bu doğrultuda paylaşacağım. Elinizde somut veriler varsa lütfen yazın. Deyin ki biz şunu yaptık şunu ölçtük ancak hiçbir verim ve randıman alamadık. Ancak elinizde somut verileriniz yoksa duygularınızla yorum yazarak forumdaki diğer kullanıcıları yanlış yöne sevketmeyin. Diğer yandan benim binbir emek ve zaman harcayarak paylaştığım ve paylaşacağım bilgileri de haberiniz olmadan forumdaki kullanıcılar önünde ziyan etmiş oluyorsunuz.
 
 Saygılarımla...
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Emeğe saygım sonsuz...
 
Ama madem bir mıknatıs bu kadar faydalı, fabrika niye takmıyor, zira tüm markaların ana hedeflerinden biri düşük tüketim, %46 tasarruf dünyayı değil kainatı yerinden sarsar...


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
daha çok kullanıcı daha çok tarafsız bılgı gereklı olumlu olumsuz degerlendırmeler ona gore daha mantıklı olur.


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
O kadar çok tasarruf saglamaz ama yakitin düzenli akmasini sagliyormuş.çok az denilecek degerlerde de tasarruf yapabilir deniyor.ben buna inaniyorum
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı Real81

  • ROOMSTER COMFORTSPORT 1.4 TDI 105 HP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3322
    • Profili Görüntüle
%46 çok ama çok ciddi bir rakam ödenen maliyet ise 25 tl adedi... Türkiyedeki araçlara taksak dış borcumuz biter...


Çevrimdışı mxengine

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 264
    • Profili Görüntüle
Benim arkadaşımın 1.6 passatında var şehir içinde araba 10lt den aşşagı yakmıyor şehir dışı kullanımda 100 le falan 6lt yakıyor hiç farketmiyor yani belki bi depoda 5km farkediyordur.


Çevrimdışı seyyah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
Bu tür yorumlara inanmıyorum. Bu kadar atılmaz. %5 tasarruf deseler belki inanırım ama %40 imkansız.


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
Bende en fazla %5 e inaniyorum.o kadar tasarruf yapabilir belki.
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Eee bunları mahkemeye veren olmuyomu hiç, resmen kandırıyorlar insanları.


Çevrimdışı emrtkn

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
    • http://www.etaelektromarket.com.tr

hakanerdogan

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı mihalgazi

  • Site Güvenliği
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1556
    • Profili Görüntüle
forman varken bende takmıştım ama pek bi fark görmedim...


SKODATURKEY ailesi bir AYRICALIKTIR


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Bütün boruya boydan boya yan yana 15-20 tane bağlasın niye 2 taneyle kalmış ki,yazık.Bir depoyla 1100 değil 110.000 km giderdi yıllarca bir depo kullanırdı işte.Akıl var mantık var bir depoyu ömür boyu kullanmak dururken iş mi şimdi.


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
Alıntı yapılan: FF;14320
Bütün boruya boydan boya yan yana 15-20 tane bağlasın niye 2 taneyle kalmış ki,yazık.Bir depoyla 1100 değil 110.000 km giderdi yıllarca bir depo kullanırdı işte.Akıl var mantık var bir depoyu ömür boyu kullanmak dururken iş mi şimdi.
dogru diyorsun baki ustam :kiki:
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı mihalgazi

  • Site Güvenliği
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1556
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;14320
Bütün boruya boydan boya yan yana 15-20 tane bağlasın niye 2 taneyle kalmış ki,yazık.Bir depoyla 1100 değil 110.000 km giderdi yıllarca bir depo kullanırdı işte.Akıl var mantık var bir depoyu ömür boyu kullanmak dururken iş mi şimdi.
depo kapağı paslanır bi daha açılmaz diye korkmuştur ustam...:hanz::kiki::hanz:


SKODATURKEY ailesi bir AYRICALIKTIR