0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba arkadaşlar, 2004 model Pejo 307 turbo-dizel kullanıyorum. Bir süre önce yakıt tasarrufu için 20 TL verip manyetik kelepçe aldım. Aracım normalde bir depo eurodiesel ile şehiriçi 760 km yol giderken ilk taktığım alet sonrası aldığı yol 940 km'ye fırladı. Fizikçi ortağım bir tane daha takmamı önerdi. 2. taktığım aletten sonra şehiriçi 1100 km'ye fırladı. Bu deneyi 15-20 defa tekrarladım, yani bir sene içerisinde her defasında depoyu ağzına kadar doldurup, yakıt ikaz ışığı yanana kadar boşalttım. Ama hiç şaşmadı ve 1080-1100 km'ye geldiğinde ışık yandı. Yani istatistiksel %46 tasarruf sağladı. Bu rakamlar sizin gibi benide şaşkınlık içerisinde bıraktı. Öyle ki anlattığım insanlar bu rakamları kesinlikle inandırıcı bulmadığından ispat etmek için inat ettim ve neredeyse yarım milyar para harcayıp çok özel endüstriyel ölçüm cihazları satın aldım. Yakın zaman içinde teknik olarak hidrokarbonlar (benzin, dizel, LPG ve LNG) üzerinde quantum fizikçisi doktor ortağımla beraber bir dizi özel deney yapmaya karar verdim. Deney sonuçlarını grafik analizleriyle beraber sizlerle paylaşacağım. Sevgilerle...
Tekrar Merhabalar, Tassarruf sağlamanızla ilgili çok önemli bazı bilgileri eklemek istiyorum: 1- Öncelikle kiti tamirciye taktırmadım, bizzat kendim taktım. Çünkü sözkonusu mıknatısların birbirine tam anlamıyla paralel olması gerekiyor. Dolayısıyla kitin plastik kılıfı üzerinde boru üzerinde kaymasını engellemek için biraz oynama yaptım. Ama bu benim yakıt borumun şeklinden kaynaklanmıştı. Sizin aracınızdaki yakıt borusu üzerinde kaymayabilir. Mıknatısların birbirine paralel olması manyetik alan çizgilerinin neredeyse lineer (doğrusal) olması anlamına geliyor. Bu hassas hesaplama hidrokarbonlar üzerinde ciddi etki yarattığından paralellik kesinlikle şarttır. Yamuk veya tamamen eğri monte edilmiş kitten kesinlikle fayda alamazsınız. 2- Bendeki kitte bulunan mıknatıs direk olarak yakıt borusuyla temas ediyor. Yani o şekilde dizayn edilmiş. Kiti meydana getiren plastik muhafaza içinden mıknatıs rahatlıkla görülebiliyor. Dolayısıyla kelepçe boruya takıldığında mıknatıs direk olarak boruya temas ediyor. Yani azami derecede yakıta yaklaşmış oluyor. 3- Bir diğer önemli husus gelen ve giden yakıt borularının bazen karıştırılabilmesidir. Bildiğiniz gibi enjeksiyon sistemine 2 boru girer. Birisi yakıtın giriş borusudur. Diğeri ise enjeksiyon sisteminden depoya gider. Çünkü her araçta enjeksiyon sistemindeki yakıtın fazlasını depoya geri tahliye eden bir sistem bulunur. Eğer mıknatıs geri tahliye borusu üzerine takılırsa doğal olarak hiç bir işe yaramayacaktır. Dolayısıyla taktığınız boruyu iyice inceleyin. Eğer 1 ay boyunca hiçbir etki görmezseniz diğer boruya takın. Zira her iki boruda birbirine çok benzer (bazı borularda yakıt akış yönünü gösteren oklar vardır) 4- Kitimdeki mıknatıs dikdörtgenler prizması şeklindedir. Slilindirik veya kübik değildir. 5- Son olarakta kiti taktığınız borunun plastik olması azami verim sağlar. Benim aracımda yakıt borusu plastik. Aluminyum ve bakırda borularda da işe yarar. Fakat çelik boru olduğu takdirde mıknatıs hiçbir işe yaramaz. Çünkü çelik demir ve nikel alaşımı içerdiğinden manyetik alanı engeller. Önceki mesajımda da dediğim gibi benim aracımdaki tasarruf %46'yı buldu fakat tam olarak deney yapmadan buna kimseyi inandırmam mümkün olmadığımdan hassas cihazlar aldım. Yakında deneylerimi tamamladığımda size grafik analizlerini gönderirim. Kiti tesadüfen İstanbul Okmeydanı PERPA'da gezerken bir dükkanda görmüştüm. Dükkan sahibi özellikle dizel personel servis araçları için çok fazla talep edildiğini söylemişti. Her araca 2 tane takıyorlarmış (ben kendi aracıma 3.cüsünü takacam). Kendisi aynı zamanda mıknatıslarla ilgili ileri derecede bilgi sahibi olduğundan size bu konuda hayal edemeyeceğiniz bilgiler verecektir. (sizin sormanıza gerek kalmadan anlatacaktır merak ettiğiniz herşeyi) Adres: PERPA A Blok 9.Kat / Sarı Avlu (1 hafta sonra buradan taşınacakmış) Yeni adresi şu olacakmış: PERPA B Blok 6.Kat / Sarı Avlu Firma adı: Mıknatıs Merkezi Telefon: 0533 427 04 45 (Kiti birkaç gün öce 25 TL'ye almıştım.) Çok önemli hatırlatma: Yukarıda yazmış olduğum prosedürlere dikkat etmediğiniz takdirde kitten tasarruf sağlamasını beklemeyiniz. Sevgilerle...
Arkadaşlar itirazlar üzerine bu yazıyı yazmak zorunda kaldım: Biyoloji uzmanıyım ve çevreye verilen tahribatı ve küresel ısınmayı düşündüğümden sahip olduğum bilgileri olabildiğince yaymaya çalışıyorum. Benimle, tasarruf olayına itiraz eden arkadaşlar arasındaki fark şudur: Ben elimde somut verilerle konuşuyorum. Elimde 740 km'den 1080'km ye varan tasarruf sağlamış turbo-dizel bir araç var. Siz ise elinizde veri olmadan duygularınızla konuşuyorsunuz. Bir araç ekonomik kullanmayla 360 km tasarruf sağlamaz. Şayet psikolojik olarak bunu böyle algılıyorsam benim ağır bir şizofren olmam gerekirdi. Eğer bu forumda insanları kandırma amacı gütseydim şahsen 1 TL'nin bile hesabını yaptığım şu kriz günlerinde kalkıp cebimden 500 küsür milyon harcayıp hassas ölçü aletleri alarak bu işi efsanelikten çıkarmak için çaba sarfetmezdim. Bende sizin gibi bu işin bilimsel bir temele oturmasını istediğimden sonuçları sizinle paylaşacağımı açıkça ilan ediyorum. Yüksek gerilimler, yerin manyetik alanı, dolunay gibi komik bilgi eksikliklerini bir kenara bırakarak şunu istirham ediyorum bilgilerime itiraz eden arkadaşlardan; Ben şahsen deneysel yani somut verilerle konuşuyorum, zira deneysel analizleride bu doğrultuda paylaşacağım. Elinizde somut veriler varsa lütfen yazın. Deyin ki biz şunu yaptık şunu ölçtük ancak hiçbir verim ve randıman alamadık. Ancak elinizde somut verileriniz yoksa duygularınızla yorum yazarak forumdaki diğer kullanıcıları yanlış yöne sevketmeyin. Diğer yandan benim binbir emek ve zaman harcayarak paylaştığım ve paylaşacağım bilgileri de haberiniz olmadan forumdaki kullanıcılar önünde ziyan etmiş oluyorsunuz. Saygılarımla...
Bütün boruya boydan boya yan yana 15-20 tane bağlasın niye 2 taneyle kalmış ki,yazık.Bir depoyla 1100 değil 110.000 km giderdi yıllarca bir depo kullanırdı işte.Akıl var mantık var bir depoyu ömür boyu kullanmak dururken iş mi şimdi.