TSI'lara Vialle yurtdışında takıyor, TR'de Temsa işi ciddiye almadığı için, Vialle distribütörü olmasına rağmen takılamıyor. Temsa da satılık zaten... Bi de TSI'lara taktıkları LPDi sisteminin takılabildiği motorlar listesinde FSI'lar yok zaten.
FSI'a tüp takıyoruz diyen BRC, Landirenzo, Tartarini gibi markaların bayileri, bivalent (çift yakıtlı) sistemler takıyorlar. Bu sistemler hem pahalı, hem de sıklıkla benzine geçmek zorunda oldukları için fazla tasarruf sağlayamıyorlar. Enjektör yakma problemi de mevcut. O yüzden bivalent sistemler pek mantıklı değil.
Prins'in VSI DI adlı bir sistemi çıkmış, direkt benzin enjeksiyonlu motorlar için ve sadece lpg ile çalışabiliyor. Yani Vialli LPDI gibi. Prins Türkiye, Temsa gibi ilgisiz kalmayacaktır buna muhtemelen, 2011 başlarında belki bu sistem yaygınlaşmaya başlar.
Bir ümit sadece
tüm TSI'cılar ümit besliyor ama sonuç yok. FSI'cılar için ise durum daha zor çünkü takılabilenler listesine FSI'ların eklenip eklenmeyeceği mechul...
O yüzden de sırf tüp takılamıyor diye MPI'ını 27-28'e aldığınız Octavia Elegance'ın FSI'ını 25'e alabiliyorsunuz. Halbuki 10-15 sene daha yeni teknoloji...