Elimden envai cesit arac gecti. Genel izlenimlerim su yonde:
Ford grubu:
Yuruyen aksam ve kaporta tas gibi, yolu tuttumu birakmiyor, dizel motorlari inanilmaz hassas ve yakit arizasina cok acik, benzinlileri esleniklerine gore daha cok tuketiyor, ic mekan kalitesi idare eder, trim sesi ve arabanin oradan buradan gelen seslerini teybe volum vererek yok etmek gerekiyor. Ikinci eli fiesta ve focus'ta basarili kalanlar facia.
Opel grubu:
Yuruyen aksam ve kaporta son derece saglam, amortisor var mi yok mu belli degil, elektrik arizasina cok acik, teknolojik otomatik sanzimanda basa her an bela olabilir, eski kasalari benzini tuketmiyor iciyor resmen, manuel dizelleri insan gibi kullanilirsa sorun cikartmiyor, ic mekan kalitesi vasat.
Honda grubu:
Sase kafada cok ciddi soru isaretleri birakiyor, yandan carpmalarda ikiye bolunen cok fazla araci var, motorunu (benzinli) oldurebilmek mumkun degil, ic aksam kalitesi ve gogusluk kalitesi genelde vasat, kasa degisimini cok gec yapiyor, son kasa haricindekilerin ic tasarimi 1980'lerden kalma, hizli yipraniyor, 3 sene sonunda her yerinden ses geliyor aracin, otomatigi benzin tuketiminde son derece bonkor, tam otomatik (tiptronik olmayan) sanzimanini oldurebilmek mumkun degil. Her durumda hastasi ve ikinci eli bulunuyor.
Toyota grubu:
Her anlamiyla ortalama bir arac icin bakilmasi gereken grup. Araclarin hic bir parcasi baska bir aracin parcasi ile ortak degil, her anlamda yedek parcada baglisiniz, alt takim ford ve opel'e gore daha hassas, Honda'dan daha basarili, sase olarak ise saglam ancak cok guvenmemekte fayda var, motor teknolojisi olarak Honda ile yarisir, ekonomi olarak ise bence en basarili firma (benzinlide), ic mekan kalitesi idare eder, ne cok iyi ne de vasat. Surus keyfi minimal, ben her seferinde bayginlik geciriyorum aracin icinde. Ikinci eli en basarili arac bana gore.
Renault grubu:
Ulkemin arabasi. Her donanim seviyesi, her keseye gore. Genelde keci gibi cikan araclari meshur (symbol, toros...). Plastik kalitesi tam bir facia, aracin icinde plastik bir seyler varsa 3-4 sene icinde eski halinden eser kalmiyor. Her modelinde belli kronik sorunlar oluyor, saglamlik olarak alt takim son derece iyi, sase ise son derece tartisilir (son megane haric). Surus keyfi yok, yol tutus az (son megane haric). Olabilecek en tutumlu dizel motoru yapmada en basarili firma, alinirsa 1.5 dci veya 1.6 16v motorunu almak gerek. Otomatik mi ? o da ne ?
. Donanimda en bonkor grup, cok donanima az para aliyorlar.
Peugeot-Citroen grubu
Hizli yipranan araclar. Sase kalitesi tartisilir, kaporta ise enerji emmek icin tasarlanmis ama bu en ufak kazalarda ciddi hasarlarin cikmasina sebep oluyor. Motorlar ford ile ayni. Ic tasarim vasat, plastik kalitesi vasattan hallice. Alt takim asfalt yollar icin yapilmis. 206 en cok tutani.
Skoda - Seat - VW
Surus dinamikleri cok farkli, tutunamaz denilecek durumlarda bile yol tutabiliyor. Ic mekan kalitesi yuksek, islevsel, ama gorunus olarak asiri sade (ford'un son uzay tasarimi ic mekanlarindan sonra bizimkiler yaninda siyah beyaz filmlerden cikmis gibi kaliyor
). Her kullanim sekline uygun motoru var (az kullanan icin MPI, cok kullanan icin dizel, orta kullanim icin TSI). Donanimda en kazik grup, hic acimiyor. Servis fiyati olarakda en yuksegin bir alti grup. VW grubunun ikinci eli cok iyi, Skoda'nin ikinci eli su aralar yukselen trend, Seat'in hala biraz calismasi gerek. Grubun en iddiasiz gorunen ve makyaj gecireni VW, en cok deneme yapilani Skoda, en cok performansa yonelik ugrasani Seat.
Mercedes-BMW-Audi
Paran varsa alirsin, yoruma gerek yok
.
Bunlar benim sahsi degerlendirmelerim, tabi ki dogruluk payi olanlar veya sizce olmayanlar olacaktir
.