škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI CR Alıyoruz....

gokcen59 · 132 · 29882

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: dgn;177838
Chip atıldımı 105hp 250nm tork oluveriyor ondan her şey chipe bakar dedim:)

Yanlız bizim 1.4 TDIlar 1.5 sayılır 1422cc motor hacmi var chiple 90hpye getirince başa baş giderler diye düşünüyorum.

Caddy örneğinde aradaki hacim farkı çok.


1.5 sayılmaz. Matematikte yuvarlama görmüşündür, yuvarla bakalım yüzler basamağına kaç edecek ;)

Sen chip ile overwork şekil kara tren gidip turboyu ağlatırken o sakin gidecek. Yani 1.4 TDI alayım, çipleyim 1.6 TDI'a kafa tutsun, böyle bi mantık olamaz, onuda chiplesinler, olsun 290 tork 120 bg hadi :D

Amaç 1.4 TDI makineyi 1.6'ya yaklaştırmaksada chiplenip genetiği bozulup, her gazlanışta anası düzülen bi araç kıstas değil, başka yerden alıp başka yere verip, sağlıklısı ile aynı diyemezsin.

Steroid kullanmak gibi düşün, sonu hüsran ;)


Birde 1.4 TDI ile 1.6 TDI arasında hacim ve silindir sayısı dışında bile çok fark var. Yakıt yüksek basınç üniteleri ayrıdır onların. CR dedikleri zımbırtı. Yakıtı dışarda toparlayıpğ basıncını yükseltip motora basıyor.

1.4 TDI'da ise yok öyle bir şey, ilkel makine. Egzantrik sürekli valfe vurur gibi enjektöre çarpıyor, enjektörün biriktirdiği yakıt kam darbeleriyle basınçlandırılıp baslılıyor motora.

Yani sonuca gelecek olursak herkesin anlayacağı dilden;

Motor çok yüksek devirler çevirirken, emme, sıkıştırma, ateşleme ve egzost zamanlamaları arasındaki fark o kadar azalaır ki, insan gözü tahakkuk edemez. Çoğu benzinli aracınızda devri abarttığınız zaman enjektörler sadece emme anında yakıt vermeyi beceremez, enjektöre dur kalk yaptıramazsın ;)

Devir aşırı yüksekken durmaksızın basabilir, idrak etmeye çalış ki emme ve sıkıştırmada hala basıyor, içersi benzine boğuluyor, buji çaktığı gibi uçuyor araba devri yüksek oluyor.

Haliyle egozst zamanıda yakıt gelirse boşa püskürtülür o benzin, içerdeki sıcakta buhar olur egzosttan atılabilir.

Gelelim PD-CR farkında, bu yakıt püskürtleme olayında yukarda izah ettiğim gibi CR'nin yüksek basınç ünitesi dışarda, yani durmaksızın yüksek basıncı üretip motora basabilmekte yakıt pompası ve enjektör debisi yettiğince.

Fakat PD'de yüksek basınç için sürekli emme zamanını bekleyecen ki kam mili enjektöre vurup yakıtı basacak, devamlılığı daha düşüktür.


Tamamen kişisel çıkarımlarımca, bu sebepledir ki 1.4 TDI PD 4000 devirde şişmektedir çeviremez.

1.6 TDI CR ise zannedersem 5000 çevirebiliyor baya yüksek değer bu dizele.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;177988
...Fakat PD'de yüksek basınç için sürekli emme zamanını bekleyecen ki kam mili enjektöre vurup yakıtı basacak...
TDI' da da CR' de de enjektörlerin çalışmasını kam mili sağlamıyor bildiğim kadarıyla. Hepsi elektronik bildiğim kadarıyla. Olmasa eski Magirus gibi bir teli çekerek stop ederdik şimdiki dizelleri.

Bu arada eski TDI' da PD eki vardı. Yani pump-duse (pompa-meme). Enjektörler hem basınç oluşturmakla hem de ateşleme zamanında silindirin içerisine yüksek basınçlı mazot püskürtmekle görevliler. CR' de ise enjektölerin tek görevi ateşleme zamanında silindirin içerisine yüksek basınçlı mazot püskürtmek.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;178088
TDI' da da CR' de de enjektörlerin çalışmasını kam mili sağlamıyor bildiğim kadarıyla. Hepsi elektronik bildiğim kadarıyla. Olmasa eski Magirus gibi bir teli çekerek stop ederdik şimdiki dizelleri.

Bu arada eski TDI' da PD eki vardı. Yani pump-duse (pompa-meme). Enjektörler hem basınç oluşturmakla hem de ateşleme zamanında silindirin içerisine yüksek basınçlı mazot püskürtmekle görevliler. CR' de ise enjektölerin tek görevi ateşleme zamanında silindirin içerisine yüksek basınçlı mazot püskürtmek.


Ayrıca TDI-PD'lerin üretim maliyetleri çok fazlaymış.Ayrıca en yüksek basıncı TDI -PD olanlar veriyormuş.BOSCH enjektör sistemleri fabrikasında çalışan bir arkadaşım söylemişti.Tabi bu motorun dezavantajı bide sesli çalışması..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;178097
Ayrıca TDI-PD'lerin üretim maliyetleri çok fazlaymış.Ayrıca en yüksek basıncı TDI -PD olanlar veriyormuş.BOSCH enjektör sistemleri fabrikasında çalışan bir arkadaşım söylemişti.Tabi bu motorun dezavantajı bide sesli çalışması..
O kadar basınçla gayet normal sesli çalışması.:wnk:


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Demek o yüzden sessiz araç deyip durdular sürekli bana :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;177988
1.5 sayılmaz. Matematikte yuvarlama görmüşündür, yuvarla bakalım yüzler basamağına kaç edecek ;)

Sen chip ile overwork şekil kara tren gidip turboyu ağlatırken o sakin gidecek. Yani 1.4 TDI alayım, çipleyim 1.6 TDI'a kafa tutsun, böyle bi mantık olamaz, onuda chiplesinler, olsun 290 tork 120 bg hadi :D

Amaç 1.4 TDI makineyi 1.6'ya yaklaştırmaksada chiplenip genetiği bozulup, her gazlanışta anası düzülen bi araç kıstas değil, başka yerden alıp başka yere verip, sağlıklısı ile aynı diyemezsin.

Steroid kullanmak gibi düşün, sonu hüsran ;)


Birde 1.4 TDI ile 1.6 TDI arasında hacim ve silindir sayısı dışında bile çok fark var. Yakıt yüksek basınç üniteleri ayrıdır onların. CR dedikleri zımbırtı. Yakıtı dışarda toparlayıpğ basıncını yükseltip motora basıyor.

1.4 TDI'da ise yok öyle bir şey, ilkel makine. Egzantrik sürekli valfe vurur gibi enjektöre çarpıyor, enjektörün biriktirdiği yakıt kam darbeleriyle basınçlandırılıp baslılıyor motora.

Yani sonuca gelecek olursak herkesin anlayacağı dilden;

Motor çok yüksek devirler çevirirken, emme, sıkıştırma, ateşleme ve egzost zamanlamaları arasındaki fark o kadar azalaır ki, insan gözü tahakkuk edemez. Çoğu benzinli aracınızda devri abarttığınız zaman enjektörler sadece emme anında yakıt vermeyi beceremez, enjektöre dur kalk yaptıramazsın ;)

Devir aşırı yüksekken durmaksızın basabilir, idrak etmeye çalış ki emme ve sıkıştırmada hala basıyor, içersi benzine boğuluyor, buji çaktığı gibi uçuyor araba devri yüksek oluyor.

Haliyle egozst zamanıda yakıt gelirse boşa püskürtülür o benzin, içerdeki sıcakta buhar olur egzosttan atılabilir.

Gelelim PD-CR farkında, bu yakıt püskürtleme olayında yukarda izah ettiğim gibi CR'nin yüksek basınç ünitesi dışarda, yani durmaksızın yüksek basıncı üretip motora basabilmekte yakıt pompası ve enjektör debisi yettiğince.

Fakat PD'de yüksek basınç için sürekli emme zamanını bekleyecen ki kam mili enjektöre vurup yakıtı basacak, devamlılığı daha düşüktür.


Tamamen kişisel çıkarımlarımca, bu sebepledir ki 1.4 TDI PD 4000 devirde şişmektedir çeviremez.

1.6 TDI CR ise zannedersem 5000 çevirebiliyor baya yüksek değer bu dizele.


Vallahi pişman ettiniz söylediğime:D olsun bir şey daha öğrenmiş olduk :ok:

Tek katılamadığım yer şu 1.5 kısmı 1248cclik multijet 1,3 oluyor benim 1422 makinem 1.5 olmuyor:D Matematiğim iyidir biliyorum 1.5 olmadığını multijeti örnek alarak yazmıştım:)


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;178293
Vallahi pişman ettiniz söylediğime:D olsun bir şey daha öğrenmiş olduk :ok:

Tek katılamadığım yer şu 1.5 kısmı 1248cclik multijet 1,3 oluyor benim 1422 makinem 1.5 olmuyor:D Matematiğim iyidir biliyorum 1.5 olmadığını multijeti örnek alarak yazmıştım:)

Siz nasıl rodaj yapmıştınız 1.4 TDI'da :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;178296
Siz nasıl rodaj yapmıştınız 1.4 TDI'da :)


Ata dan bir usta (nası ustaysa:D) bunlarda rodaj yok demişti babama tabi o zaman şimdiki gibi anlamıyorum işten.Babamda tamam diyip 1500km basmadı ondan sonra bi iki çevre yolunda bastık o kadar.Rodajsız sayılır yani:D

Tabi ilk dizel arabamız tüm kahrımızı çekiyor:)


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;178297
Ata dan bir usta (nası ustaysa:D) bunlarda rodaj yok demişti babama tabi o zaman şimdiki gibi anlamıyorum işten.Babamda tamam diyip 1500km basmadı ondan sonra bi iki çevre yolunda bastık o kadar.Rodajsız sayılır yani:D

Tabi ilk dizel arabamız tüm kahrımızı çekiyor:)

Aynı şeyi banada dediler bunda rodaj gerekmez diye. Nasıl performansı ? :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı tufan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
valla aldığımız 3 sıfır aracada rodaj yok dediler. hatta renault 90 nı geçme ilk zorlamayın aracı bile dedi.

Normal kullandım dizelide benzinliyide .dizel 1.3 multijet çok rahat 180 ni görüyor performansı çok iyi .


Çevrimdışı g.kasimoglu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
rodaj dan ziyade devir aralıgını 2000-2500 arasında tut,motor sogukken yüksek devirde kullanma stop etmeden önce biraz boşta calıştır,alsana rodaj ama benim icin en önemli üclü temiz yakıt,belli aralıklarla würt mazot katkısıkullan ve mutlaka 5-30 yag kullan,ben 3 senedir dizel kullanıyorum hic sıkıntı yasamadım.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;178302
Aynı şeyi banada dediler bunda rodaj gerekmez diye. Nasıl performansı ? :)


Bana göre gayet iyi.Hiç bir performans sıkıntısı yaşamadık bu güne kadar:)