Chip atıldımı 105hp 250nm tork oluveriyor ondan her şey chipe bakar dedim:)
Yanlız bizim 1.4 TDIlar 1.5 sayılır 1422cc motor hacmi var chiple 90hpye getirince başa baş giderler diye düşünüyorum.
Caddy örneğinde aradaki hacim farkı çok.
1.5 sayılmaz. Matematikte yuvarlama görmüşündür, yuvarla bakalım yüzler basamağına kaç edecek
Sen chip ile overwork şekil kara tren gidip turboyu ağlatırken o sakin gidecek. Yani 1.4 TDI alayım, çipleyim 1.6 TDI'a kafa tutsun, böyle bi mantık olamaz, onuda chiplesinler, olsun 290 tork 120 bg hadi
Amaç 1.4 TDI makineyi 1.6'ya yaklaştırmaksada chiplenip genetiği bozulup, her gazlanışta anası düzülen bi araç kıstas değil, başka yerden alıp başka yere verip, sağlıklısı ile aynı diyemezsin.
Steroid kullanmak gibi düşün, sonu hüsran
Birde 1.4 TDI ile 1.6 TDI arasında hacim ve silindir sayısı dışında bile çok fark var. Yakıt yüksek basınç üniteleri ayrıdır onların. CR dedikleri zımbırtı. Yakıtı dışarda toparlayıpğ basıncını yükseltip motora basıyor.
1.4 TDI'da ise yok öyle bir şey, ilkel makine. Egzantrik sürekli valfe vurur gibi enjektöre çarpıyor, enjektörün biriktirdiği yakıt kam darbeleriyle basınçlandırılıp baslılıyor motora.
Yani sonuca gelecek olursak herkesin anlayacağı dilden;
Motor çok yüksek devirler çevirirken, emme, sıkıştırma, ateşleme ve egzost zamanlamaları arasındaki fark o kadar azalaır ki, insan gözü tahakkuk edemez. Çoğu benzinli aracınızda devri abarttığınız zaman enjektörler sadece emme anında yakıt vermeyi beceremez, enjektöre dur kalk yaptıramazsın
Devir aşırı yüksekken durmaksızın basabilir, idrak etmeye çalış ki emme ve sıkıştırmada hala basıyor, içersi benzine boğuluyor, buji çaktığı gibi uçuyor araba devri yüksek oluyor.
Haliyle egozst zamanıda yakıt gelirse boşa püskürtülür o benzin, içerdeki sıcakta buhar olur egzosttan atılabilir.
Gelelim PD-CR farkında, bu yakıt püskürtleme olayında yukarda izah ettiğim gibi CR'nin yüksek basınç ünitesi dışarda, yani durmaksızın yüksek basıncı üretip motora basabilmekte yakıt pompası ve enjektör debisi yettiğince.
Fakat PD'de yüksek basınç için sürekli emme zamanını bekleyecen ki kam mili enjektöre vurup yakıtı basacak, devamlılığı daha düşüktür.
Tamamen kişisel çıkarımlarımca, bu sebepledir ki 1.4 TDI PD 4000 devirde şişmektedir çeviremez.
1.6 TDI CR ise zannedersem 5000 çevirebiliyor baya yüksek değer bu dizele.