VW'nin yeni motoru 1.2 TDI TR'ye Polo ve Ibiza ile giriş yaptı.
Bu motor VW'de Trendline, Seat'da da Reference donanım seviyesinde sunuluyor. İkisi de baz donanım, üst donanım seçenekleri bu motor için yok.
İlk izlenimlere baktığımda (özellikle DH forumunda) bu fiyata (Polö: 33500 TL, Ibiza : 33500 TL) araçların bu kadar boş olarak sunulması baya eleştirilmiş. Mevzu hemen bu paraya alınabilecek çok daha mantıklı seçeneklere kaymış ki mesela Astra classic III Enjoy CDTI (36.700 TL), 1.6 115 HP (33.000 TL) gibi ya da Fiesta 1.4 TDCi Titanium (34.160 TL) gibi mantıklı seçenekler var.
Polo'nun Trendline donanımı ile "boşline" şeklinde de baya dalga geçiliyor
Ttendline'da ABS, 2HY, 4 cam otomatiği, komple katlanan arka koltuklar, RCD210 Ses sistemi ve 4 hoparlör, 14" jant (alaşım değil), elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, Klimatik, Uzaktan kumandalı merkezi kilit, 3. stop lambası var. Hatta bu listeye "el freni bile yazacaklar neredeyse" diye de dalga geçiliyor, ben her ayrntıyı yazmadım.
Ha unutmadan, yol bilgisayarı yok! Tam liste:
http://binekarac.vw.com.tr/#/binek/model/polo/hangiIbiza'da ise genelde aynı donanım, fark olarak:
Dönüşe duyarlı ön sis farları var, Cruise Control var, YB yine yok, arka camlar manuel...
Polo'dan görünüm... (Alıntı:İsmail Kılıç)
Konsolda çok fazla plastik kullanılmış olması eleştiri konusu. Fakat kısmen piyano siyahı parlak yüzey ve teybin üstünde kromajlı bir bölge varmış. Kapı içleri ise az bi kumaş bölge hariç plastikmiş.
Motor performansı hakkında yorum yapan bi kullanıcı 1.4 97 hp'lik vvti Toyota'dan daha atik olduğunu yazmış. Ama TR'de ulaşabildiğim tek tüketim verisi (aynı kullanıcı) ilk denemesi için 5.6 litre (şehir içi). Tabi katalog verisine göre baya yüksek çünkü katalog tüketimi 3.3 - 4.6 arası. Teknik verileri 75HP, 180Nm, 13.9 sn...
Fabia'da aynı motor hangi donanım seviyesinde ve kaça gelecek, bunu bekleyen baya kişi gördüm...