175 Nm. 1550-4100 d/d çok hoş bir özellik bence.
Hikaye abi şu 1550 devir olayları, ambalajj trajj... Araba o devirlerde gitmiyor.
Çook eskilerden açıklamıştım, beygir-tork konvertasyonu ve toplamları davası.
Gücü, torku hissetmen için krank turu gerekiyor, formülün baş çarpanı o zaten, onun için aldanmaya gerenk yok
Arabayı düşük devirde götüren şey nedir biliyor musun, hacim ve silindir çokluğu.
Düşük devirde hissedilir torku hacimli ve çok silindirli makineden alırsın. 1.2 TSI alayım, 175 tork boouuuv 4.-5. viteste basayım 1500 devirden toplasın kaldırsın götürsün yok öyle bir şey.
Daha benim tavşan 2200 d/d civarı 195 tork koyar, 2200'de falan flex bi sürüş yok, araba 2500'den sonra gitmeye başlıyor.
1.6T İnsignialarda durumu tecrübe edebilirsiniz, bi kağıt üzerine bakın, bide test edin, farkı anlarsınız.
Ne dedik silindir sayısı çokluğu ve hacim. Misal 3 silindirli bir makinenin tek krank turunda kaç ateşleme oluyor, bir V8'de tek krank turu için kaç farklı birden fazla ateşleme oluyor
Ateşleme zamanları daha sık, kayıp az. Bu yüzden düşük devir kudreti çok, beygiride, torkuda çok kalın basar alt devirlerde.
Yani öle sandığın gibi 1500-1750 devirde gaza koyunca uçan 1.2-1.4 falan yok