škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Prins Direct Liqui Max Sistemi

turker · 44 · 21422

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
TSI ve FSI kullanıcıları Vialle ile baya umutlanmıştı fakat TR'de distribütörün (TEMSA) yetersiz kalması gibi sebeplerle direk benzin enjeksiyonlu motorlara uygulanabilen bu sistem bi türlü hayata geçemedi ülkemizde. (http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=4880)

Sistemi geliştirmekte Vialle'den daha geç kalan Prins ise geliştirdiği Direct Liqui Max sistemini 2011 başları gibi piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Eğer Vialle'deki olumsuzluklar yaşanmazsa Prins özellikle TSI ve FSI'ları gazlayabilir. Resmi sitesindeki açıklamayı aynen yapıştırıyorum:

Prins Direct Liqui Max sistemi



      Prins Direct Liqui Max, tek yakıt veya çift yakıtla kullanım için aracın  standart yakıt sistemiyle paralel olarak çalışan, master-slave bir  sistemdir.

Prins Direct Liqui Max sistemi direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için  dizayn edilmiştir. Direkt enjeksiyon; yakıtın, manifold yerine (port  yakıt enjeksiyonu), yüksek basınç (20-200 bar) altında direkt silindir  içine enjekte edilmesi demektir. Sistem, sıvı LPG’yi yüksek basınç  altında silindirin içine enjekte etmek için; modifiye edilmiş bir yüksek  basınç yakıt pompası ile benzin sisteminin yakıt enjektörlerini  kullanır. Böylece emme manifoldunun ayrıca delinmesine gerek kalmaz

Direct Liqui Max sistemi, orijinal benzin enjeksiyonu ile eşdeğer bir  teknolojide olup ve mevcut elektronik düzenler ve bileşenlerden maksimum  derecede faydalanmayı sağlar . Direct Liqui Max sistemi ile sürücü,  benzin veya LPG ile sürüş arasında fark hissetmez.

Prins’in Hollanda üniversiteleri ile yaptığı detaylı araştırmalar,  LPG’nin direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için çok elverişli bir yakıt  olduğunu göstermiştir. LPG kullanımı motor verimini bariz şekilde  arttırmaktadır. Bu durumda CO2 salınımını ekstra bir %10 oranında daha  azaltmaktadır. Motor verimindeki artış LPG ‘nin kimyasal ve fiziksel  özelliklerinin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır.

Sistem 2011 başından itibaren birçok modelde uygulanabilir olacaktır.
  Prins Direct Liqui Max Broşür
« Son Düzenleme: 09 Ocak 2011, 15:22:34 Gönderen: turker »


Çevrimdışı Symbol

  • M U L T I J E T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
    • http://renault9.wordpress.net
Süper bir haber :)
Hazır FSIler tüp takılamıyor diye ucuz giderken bi tane almak lazım :D :d


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: Symbol;179107
Süper bir haber :)
Hazır FSIler tüp takılamıyor diye ucuz giderken bi tane almak lazım :D :d

Risk var ama iyi bi yatırım olur belki de.

Yine de temkinli olmak lazım. Sistemin yaygınlaşıp yaygınlaşmayacağı, hangi motor kodlarına destek vereceği, sorunsuz çalışıp çalışmayacağı gibi risk faktörleri var.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Buraya yazıyom, gelsin TR'ye, 1-2 sene kullanılsın, ilk kullanan kobaylardan sonra hataları güncellensin, sorunsuz üst devirlerdede besleme yapabildiğini tecrübe ediyim, TSI'a binerim :)

Aynı vergi, aynı hacim daha uzun bakım aralığı vs...

Dizelle devirsiz hayatıma son veririm.

Benim güzergahta 6 litre gaz yese 12 kuruş yakar :D

Yardırsam 10 litre içse 25 kuruş bile değil :)

Şu an için yıllardan sonra ilk defa ilgimi çeken bir otomotiv dünyası gelişmesi oldu benim için.

Takipteyiz.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Hakan seni cok benzinci gördüm :)))

Cidden guzel bir sistem, ama tabi zamana ihtiyacı var.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;179174
Hakan seni cok benzinci gördüm :)))

Cidden guzel bir sistem, ama tabi zamana ihtiyacı var.



Abi işimiz fayda ve tatmin maximizasyonu.

Atmosferik araba hem gitmiyor hem içiyor. Binmem. Turbo dizel üstün.

TSI az yakıyor, ama benzin çok para, gaz yakanını yapsınlar, bakarız, inceleriz, uyarsa geçeriz. Hiç bişey vazgeçilmez değil.

Ama hâla benim arabam bana kraldır tüketim ve tatmin konusunda, olsun daha iyisi, geçelim bizde ;)


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Ben de şuraya yazıyorum, Prins ya da Vialle farketmez. Bi tanesi sorunsuz montajı becerirse Jetta 1.2 TSI alacağım. Teknik verileri hoş, gerçi yeni TDI da hoş ama bakalım o zamana düşünürüz :) 175 tork, 105 hp, 10.9 sn...



Ugur A.

  • Ziyaretçi
175 Nm. 1550-4100 d/d çok hoş bir özellik bence.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;179345
175 Nm. 1550-4100 d/d çok hoş bir özellik bence.

Evet, arkasına da 1.2'yi yazacaksın :D

Aslında sadece yukarıdaki iki motor ile satılıdığı için arkada ya TDI ya da TSI yazacak. TSI yazan otomatikman 1.2 oluyor :) Yine de ele güne karşı 1.2 yazsa ışıklarda çok kişiyi şaşırtırdı. Sadece TSI yazınca 1.4 160 HP falan da zanneden çıkar.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Vay be 1.2 aşkından kurtulamayacağım onu anladım :++:

Fabia 1.2 64 HP
Roomster 1.2 70 HP


ilerde belkide octavia 1.2 TSI 105 HP :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;179437
Vay be 1.2 aşkından kurtulamayacağım onu anladım :++:

Fabia 1.2 64 HP
Roomster 1.2 70 HP


ilerde belkide octavia 1.2 TSI 105 HP :D
1.2 TDCSFIMPR 300 HP çıkınca ondan da alırsın sen hemen!:rm::hanz:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;179492
1.2 TDCSFIMPR 300 HP çıkınca ondan da alırsın sen hemen!:rm::hanz:


Ben bu gidişle babayı alırım ya o ayrı :++::++:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


fabialife

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;179527
Ben bu gidişle babayı alırım ya o ayrı :++::++:

herşeyi alırsın merak etme, bizim zamanında velespidimiz (bilmeyenler için bisiklet oluyor) bilem yoktu.:++:
Allah isteyene ve şükredene her şeyi veriyor.:ok:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;179527
Ben bu gidişle babayı alırım ya o ayrı :++::++:




hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;179345
175 Nm. 1550-4100 d/d çok hoş bir özellik bence.

Hikaye abi şu 1550 devir olayları, ambalajj trajj... Araba o devirlerde gitmiyor.

Çook eskilerden açıklamıştım, beygir-tork konvertasyonu ve toplamları davası.

Gücü, torku hissetmen için krank turu gerekiyor, formülün baş çarpanı o zaten, onun için aldanmaya gerenk yok ;)

Arabayı düşük devirde götüren şey nedir biliyor musun, hacim ve silindir çokluğu.

Düşük devirde hissedilir torku hacimli ve çok silindirli makineden alırsın. 1.2 TSI alayım, 175 tork boouuuv 4.-5. viteste basayım 1500 devirden toplasın kaldırsın götürsün yok öyle bir şey.

Daha benim tavşan 2200 d/d civarı 195 tork koyar, 2200'de falan flex bi sürüş yok, araba 2500'den sonra gitmeye başlıyor.

1.6T İnsignialarda durumu tecrübe edebilirsiniz, bi kağıt üzerine bakın, bide test edin, farkı anlarsınız.


Ne dedik silindir sayısı çokluğu ve hacim. Misal 3 silindirli bir makinenin tek krank turunda kaç ateşleme oluyor, bir V8'de tek krank turu için kaç farklı birden fazla ateşleme oluyor ;) Ateşleme zamanları daha sık, kayıp az. Bu yüzden düşük devir kudreti çok, beygiride, torkuda çok kalın basar alt devirlerde.

Yani öle sandığın gibi 1500-1750 devirde gaza koyunca uçan 1.2-1.4 falan yok ;)