škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

4 yaşını geçince akü TIRT!

lrfan · 81 · 33498

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;179224
İşin ilginci araba çalışmıyor ama teyp çalışıyor, marştaki tüm uyarılar yanıyor, kabin lambası falan yanıyor, parkları açtım onlar da yandı ama xenon balastına gücü yetmedi  :D
 
Hatta ilk aküyü kontrol ettim, kontrol gözü de yeşildi. Arabayı kurcalayınca yeşil yok oldu  :D


Aslında şarz yese o akü daha gidermiş sanırım. Yatmaktan boşalmış zannımca, marş vermekten yorulmamıştır he mi :D


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: hakanerdogan;179226
Aslında şarz yese o akü daha gidermiş sanırım. Yatmaktan boşalmış zannımca, marş vermekten yorulmamıştır he mi :D

 
Aynen öyle  ;)
 
Hafta içi full yatıyor 4 yıldır. İyi bile dayandı, kısa mesafe gidiyor hep...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;179222
Olabilir fakat;
 
-Neden fan çalışıyor o zaman?
 
-Neden hararet yapmıyor?
 
-Neden soğukta ilk çalıştırmada yapıyorda, yola çıkıp biraz gidince veya biraz çalışıp, restart edince geçiyor?

Hepsi tartışılır benim tahminim kabın içine yanlış hatırlamıyorsam su ilave etmiştin zamanlada antifiriz özelliğini yitiriyor bizzat 1 ay önce gördüm çamur gibi oluyor buda kutunun içindeki sensörü zamanla paslandırıyor onla alakalı bir temezsızlık durumu olmuş olabilir zaten senin lamban sıcaklıktan değilde su eksikliğinden yanıyormuş gibime geldi makinaya bağlayınca çıkar diye umuyorum.Aküyüde ölçtürmekte yarar var tabi değişsede kötü olmaz :D


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Olum su var lan, dolu kap, çamur mamur yok, ışıl ışıl ilk günkü şeffaflığında :D

Masraf çıkartacak yaa bana :p


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Bu arada eski aküyü kurcaladım biraz, yanlardan şişmişti, ilginç geldi deformasyon. Orijinal  olarak üstü bir kumaş benzeri sünger destekli örtüyle sarılı olduğu için belli olmuyordu sökülene dek. Doğaya uygun şekilde geri dönüşümü için akü aldığım yere bıraktım.


Çevrimdışı SubaruOutback

  • Nano Ürün Uzmanı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2085
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;179217

Senin gene iyi abi tatilde cortladı bi önceki akü sadece şöför kapısı açılmıştı diğer kapıların kilidi bile açılmadı :D
 
 

Hahaha ulan o kilit açılma durumu benim önceki Subaru'da olmuştu. Bastım kumandaya kapılar açıldı, motor çalışmadı, ulan kapıları açmaya mecalin vardı ee hadi çalış dedim tınnn :++::++::++:
[SIGPIC]http://img442.imageshack.us/i/chemicalguyslogo.jpg/[/SIGPIC] Toritsuka Reta


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;179243
Bu arada eski aküyü kurcaladım biraz, yanlardan şişmişti, ilginç geldi deformasyon. Orijinal  olarak üstü bir kumaş benzeri sünger destekli örtüyle sarılı olduğu için belli olmuyordu sökülene dek. Doğaya uygun şekilde geri dönüşümü için akü aldığım yere bıraktım.


Her ne kadar doğaya uygun olarak geri dönmeyip, şarj edip kullanılarak, doğanın yengesini bozacak olsada, akünün şişmesini şöle açıklayım; voltaj bozukluğu ;)

Akü atıyorum 12V olsun, 13-14V alternatör çıkışı uygundur şarj için, fakat sürekli aynı çıkışı veremez alternatör, bu değeri geçebilir az buçuk, yılların etkisi ile bu minik fazlalıklar aküyü şişirir ;)

Ben geçen açıp baktıydım, şişme yok, demek ki sizin alternatör eccücük dengesiz basıyor ;)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: hakanerdogan;179246
Her ne kadar doğaya uygun olarak geri dönmeyip, şarj edip kullanılarak, doğanın yengesini bozacak olsada, akünün şişmesini şöle açıklayım; voltaj bozukluğu ;)
 
Akü atıyorum 12V olsun, 13-14V alternatör çıkışı uygundur şarj için, fakat sürekli aynı çıkışı veremez alternatör, bu değeri geçebilir az buçuk, yılların etkisi ile bu minik fazlalıklar aküyü şişirir ;)
 
Ben geçen açıp baktıydım, şişme yok, demek ki sizin alternatör eccücük dengesiz basıyor ;)

 
90A alternatör (araç opsiyon kodlarından çıkmıştı), fazla geldi belki, 60lık ile iyi anlaşır umarım  :D


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun İrfan Hocam ters bir yerde de kalmak vardı. Bizim Hondalarda normalden büyük bir akü taktığın zaman alternatöre ekstradan yük bindiriyor. Aracın orjinal aküsü 45A ise alternatör de 45A'ya göre tasarlanmış. Alternatör akünün durumuna göre motora yük bindiriyor. Yakıt tüketimini azaltmak için kasmış japonlar :) Hatta bu da yetmiyor artık yeni araçlar alternatör yükünü azaltmak için fren gücünü ekstradan ayrı bir alternatör kullanarak elektriğe çeviriyor(Örn: BMW Efficient Dynamics). 2001 ve sonrası hondalarda gidip de iyi olsun diye 45 yerine 60A taktiğiniz zaman alternatör sürekli fazla yükte çalışıyor ve hem yakıt tüketimi artıyor hem de alternatör çabuk yıpranıyor.
Ayrıca bunu kimse bilmez,ben de geçen seneye kadar bilmiyordum;akünün baş düşmanlarından birisi de bozuk yollarmış. Eğer sürekli bozuk bir yolda aracınızı kullanıyorsanız aynı şartlarda düzgün bir yolda kullandığınız duruma göre yarı yarıya fark ediyor akünün ömrü. Titreşim akünün içerisindeki kurşun levhaların baş düşmanıymış. Aynı şekilde aracına sert yay/amortisör takanlar da bilirler bu durumu. Aracı sertleştirdikten sonra ne hikmetse erkenden bitmeye başlıyor aküler :) Bar Honda'nın sahibi Hüseyin Abi vermişti bu bilgiyi sağolsun. Kulaklarını çınlatalım :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Göker Abi Akücü Şükrü'yü biliyon mu, yarın ona bi gidem diyom tekin bi tip midir?


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Hakan Şükrüyü bilmiyorum ama Mustafa Saatçi var,Delphi satıyor ve toptancısı olduğu için fiyatları uygun. Yeri de Emek'ten Akköprü tarafına gelip köprünün altından sola doğru İstanbul yoluna çıktığında ilk sağdaki ayrımda 20m içeride. Hatta önünde Adese mi ne öyle bir süpermarket var. Delphi iyiydi,ben çok memnun kalmıştım.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun abi, çocuk mocuk varken olmadık yerde kalmakta vardı Allah korusun..

Benimde geçenlerde olmuştu.Mobilya bakmaya gitmiştik kayınvalidemler,annemler vs.Arabaya bindim aha bir baktım cort olmuş akü :D Yok bide rezillikte var işin içinde.Maviş yolda bıraksın olacak iş değil canım :D Neyse o anlık hafif bir vurdurma ile çalıştırmıştım takayı..Ama o zaman  parkları açık unutmuştum o bitirdi aküyü iyice.Zaten miladı dolmuştu akününde.

Şu anda araç çalışıyor, anca her çalışmada biraz daha az istekle akü marşı alıyor.ABS ışığı yanıyor ve 2 sn sonra sönüyor.Aynı sizin komplikasyonlar :D

Birde motor hararet uyarısıda veriyordu.Ama aküden değil tabi.Geçenlerde bakmıştım sıvı minumum seviyesinin altına inmişti.Sanıyorum LPG montajı yapılırken sıvı kaybı yaşandı.Serviste yeterince eklemedi belkide.

Sonuç itibariyle akü değiştirmem lazım benimde.Ama o kadar çok acı veriyorki zira çok ödemem var :( Ama birde yolda molda kalırsak o zaman daha sakat tabi..

Aslında İrfan abinin olay ders olsun banada bende değiştireyim.Önce hesap kitap yapayım tabi :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Ben 8-9 yıldır akü almadım, ya çok araba değiştirmekten, ya da arabayı çok kullanmaktan.

Geçenlerde çarşı içinde kısa farları açık unutmuşum, olduğu yerde bitmiş akü. Cadde de bayır yukarı. Bi boşluğunu bulup geri geri vurdurdum :D sonra ileri devam :D Akü topladı, bugünlerde -5 falan demiyor hemen alıyor motor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;179186
...Servise yetişecek olsam Bosch S3 alacaktım, kısmet değilmiş, Mutlu da iyidir...
Benim akü de gidebilir her an. Sendeki sıfır mutluyu alabilirim. Sana da Bosch S3 alırız.:wnk: Olma mı?
Alıntı yapılan: lrfan;179209
...Akü gitti ya, deniyorum yine de belki alır da dolar falan diye, her marştan sonra tırtlayıp kaldığında her seferinde başka uyarı ışığı yanıyor, alarm veriyor...Önce hararet uyarısı verdi, sonra yağ, 3.de arabada olmayan ASR lambası yanınca dedim İrfan elleme, moku çıkmasın... :D
Favorit' te öyle sıkıntılar yok işte!:rm: Hiçbir ey yanmıyor.:kiki:
Alıntı yapılan: hakanerdogan;179222
...-Neden soğukta ilk çalıştırmada yapıyorda, yola çıkıp biraz gidince veya biraz çalışıp, restart edince geçiyor?
Demek ki alternatör aküyü güzelce şarj ediyor ve o uyarısal hatalar da kendiliğinden düzeliyor diye geliyor aklıma.
Alıntı yapılan: mygokhan;179277
...ABS ışığı yanıyor ve 2 sn sonra sönüyor.Aynı sizin komplikasyonlar :D ...
Vay anasını sayın seyirciler.:hanz:


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Alıntı yapılan: hakanerdogan;179204
Geçmiş olsun :)
 
Bendede akü alametleri var sanki. Yine zırt diye tek marşta alıyor fakat araba çalıştıktan bi 10 saniye sonra falan hararet lambası başlıyor yanmaya, ciyak ciyak uyarı veriyor, sıcaklık -5 derece, arabayı yeni çalıştırdım, destuuuur dedim ne harareti buz kesmiş her yanımız :D
 
Yav belki soğutma suyundan diyecem ama seviyesi falan şahane yerinde hiç bi eksik yok araçta, gücü kudreti, harareti fevkaladenin fevkinde, 90'a çakılıdır 120 km yol gittim geçen bişi yok, 10 numara her şey.
 
Bu akşam yine çalıştırdım, heydaaaaa yine aynı zımbırtı, istop ettim bi daha çalıştım geçmedi, bi daha istop ettim yine çalıştırdım o zaman geçti. Annem diyo nabıyon olum kaldıramıyon mu arabayı diyor :++:
 
Hasılı araştırdım ettim şüphelendim, hararet yok, motor bloğu buz kesmiş vaziyet, sıvı seviyesi düzgün, fan motoru tırt desem 120 km durmadan gittim hararette sıkıntı yok, yardım yırttım parçaladım motoru çakılı 90C. Arabanın kudretinde bi sıkıntı yok egzost gazına kadar her şey normal.
 
 
Geriye aklımı kurcalayan şey akü kalıyor. Bitmedi, hâla faal dert yok ama yaşı çok büyük (2005 Ekim üretim) 63 aylık, bakalım yolda bırakana kadar gidecem, zira hâla %100 emin değilim sorunun akü olduğundan.

sağ amortisörün oradaki genleşme kabı (su bidonu)varya hakan sen onu değiştir. arızan düzelir.
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------