@turker,
Ben 1.2' 70 HP gibi 3 silindir biliyordum Fabiadan alışkalıkla. Zaten kötü de demedim. Sadece Passat için tüm söylediklerim....
Volkswagen Passat 1.4 TSI Comfortline ağırlığı TAM 1.451 kg.Motorun anlaşılan turbo tarafı sadece kasayı taşıyor.
Bizim Eczacının biraz evvel harcama rakkamlarını sordum. Parasal olarakta litre olarakta bilmiyor. Zaten bu olaylara teğettir ama söylediği şu. Şehir içinde depoyu doldurduğumda 450 km zor zar yapıyorum. Toyota ile 650-700 km' yi her zaman yapıyordum dedi. Diğer taraftan Passatın deposuna baktım 70 lt. yani şöylede diyebiliriz Tam bir depo demek +1 kişi üste bunu da taşıyor pasat. Bir varsayım mı bilmiyorum, 3-5 yıl önce Hyundai' de çalışan bir mak. müh. servis müdürü arkadaşım depo kapasitelerinin şehir içinde ortalama 500 km yapacak şekilde seçilir demişti.
Bildiğim kadarıyla Turbo motorlara LPG' de takılamıyormuş , biraz evvelde TV' den duydum Benzine yine giydirmişler. Kaçacak tarafımızda kalmadı.
"
aslında alt devir makinaları ama performanslı kullanımda da az yakmıyor."
dediğinize göre turboyu devreye sokmayacak şekilde düşük devirlerde kullanmak gerekiyor, anlamı çıkarttım. Bu durum bu motorun özelliklerine baktığımda max. tork 1500 d/dk' da, 122 güç içinse 5000 d/dk deniyor. yani bu aracı yokuşa sürersen düşük vites ve devirde çık, düz yolda basarsan TPO ile ortak olursun diyor. Anladığım şehir içinde turboyu devre dışı bırakmak lazım ama ben bu güne kadar turbo konusunu,
"araç ilk çalışmadan ortalama 3000 devire kadar kompresör tam güç devrededir. 3000-3500 devir aralığında ise kompresör ile turbo birlikte çalışır. 3500 devirden sonra kompresör çalışmaz, Turbo devreye girer ve yakıt sarfiyatını düşürür" olarak biliyordum. Şimdi tam bir çelişkiyede düştüm.
1.2 TSI Jetta'nın çekişi (ağırlık ~1200kg) beğeniliyor. VW forumunda 1.2 TSI Jetta için kötü diyen görmedim. Aracın ara hızlanmaları, yokuş performansı falan herkesi tatmin etmiş. Yakıt ve vergi avantajı da cabası.
Arkadaşınızın Passat'ındaki durum belki ağırlıkla alakalı çünkü 1.5 ton var yanılmıyorsam. Bir İzmit yolculuğunda diğer aracımız 1.4 TSI passat'tı, otoban ortalaması 7'ye yakındı, tabi genelde basarak. 1.6 atmosferik motor gibi yakıyor o kasada TSI motor. Bir de şu söyleniyor, torka aldanıp TSI'da biraz basanlar çok yakma şikayetlerinde bulunuyor, aslında alt devir makinaları ama performanslı kullanımda da az yakmıyor.