Hani hiç çalışmamazlık etmemiş olsada ufaktan bitme emarelerini sezdim, sert direksiyon, saçma sapan gösterge uyarıları falan derken bi yerlerde kalmayayım dedim, gittim sanayiye.
Aklımda jel tip akü vardı ama zamanımda azdı, biraz dolandım akücüler namını duymuş ama onlarada görmek nasip olmamış. Marin tip malzeme satan yerlere bakmak lazım sanırsam, zira tekne aküsü. Sarsıntılı deniz ortamında çalkalanmadığı için jel kullanıyorlar.
Hasılı alamadık
Bende madem sülfirik asitli tip akü alacaz dedim iyi bişey olsun. Gittim AC Delco akü aldım. Sanayide "BMW Aküsü" olarakta bilinir. Amerikan malıdır, sanırsam fabrikası Avrupa pazarı için İtalya'da.
Varta düşündüm ama methiyesinide duyduydum, içe sinme meselesi, almadım Varta filan.
Çoğu sanayici Delco dedi. Zaten alacağım şeydi, duydukçada iyice kaldırdım AC Delco'ya :++:
Üzerinden 61A Akuma (stock skoda aküsü) çıktı. İyide durumdaydı valla acıdım ama napak, yasal zorunluluk verdik.
AC Delco'nun 74A olanını aldım :hanz: :hanz: :hanz:Artık 3 silindir araba motorun startına gerek yok akü çevirir götürür :p
Çıkan akü
Olurda teyp şifre mifre ister (gerçi belli bi süre için istemez) camların tek dokunuş özelliği kaybolur falan diye takviye çektirdim alternatöre.
Bu da yeni bataryam 74A Delco. Marşa dokun çek
Baya fark oldu eskimiş aküme nazaran, direksiyonda daha hafif
Bu da arttı :lol: :lol: (yeni aküye ufak geliyor
3 yılda garanti verdiler, hususi araca Delco 3 yıl veriyormuş, 3 yıl gitse zaten yeter
Akü takılırken baktım usta orda bişeylerle uğraşıyor, bi tarafları kırmasın diye ben söktüydüm aküyü, bu ne yav diyor
Benim sislere bağladığım röle, kafasına göre takmış
Haliyle çalışmadı sisler 3-4 kiş toplanmış onu tartışıyor ben kenarda cigara içip bi amcayla muhabbet ediyordum.
Beceremediler, dedim geri bass.... bağladım mis gibi yeniden.