Şahsi fikrim, kısaca,
Bu motor arıza ışığı hemen hemen çoğu LPG kullanan ve lambda (oksijen)sensörü bulunan, aynı zamanda nispeten yüksek km li her model ve marka araçlarda yaşanan bir durum. Bu sebeple edindiğim tecrübe,
1- Eğer performans kaybı yoksa muhtemelen sensörlerden biri uyarı veriyordur.
2- Eğer uyarıya birlikte araçta titreme, gaz yememe v.s sorun da baş gösteriyorsa seçenekler
A) LPG sisteminin doğru uygulanmaması veya doğru ayarın yapılmamış olması
B) Ateşleme sisteminde mevcut bulunan ancak LPG dönüşümü sonrası suyüzüne çıkan elektrik arızaları (ateşleme bobini, buji, buji kablosu ki bunlar arıza kodu olarak silindir ateşleme hatası verir)
C) LPG filtrelerindeki tıkanıklık sebebiyle gaz basıncının düşmesi ki bu da muhtemel silindir ateşleme hatası verir
D) Kaliteli gazın kullanılmayışı. Her ne kadar büyük yakıt firmaları Avrupa standartlarında gaz verse de, ben derim ki burası Turkiye.
Ilk aklıma gelenler kısaca böyle, çözüm ise bunların kontrolü/değişimi, bir OBD cihazı alıp her yandığında söndürmek veya geçenlerde octavian kullanan bir taksici abinin dediği gibi yapmak, Ne? Işık mı yanıyor?