Hakan kardeşim yalnız kontak kapalı iken arkadaşların bahsettiği durum kompresyonla nasıl bir ilgisi var?
Kesinlikle var, motorun dirayeti söz konusu. Kayarken motorda dönüyor.
Sebebi iki şey. Baskı balata veya kompresyon başta dediğim gibi, baskı balatanız sağlammış gibi düşündüm kompresyon dedim zira km'nizde yüksek, kadirin octiden bahsediyorum.
Baskı kaçırıyorsa zaten açıklama yapmama gerek yok, araç motordan (yani volandan) sıyırıyorsa yapacak şey yok, azar azar gider.
Ama yok baskı sağlam ise tek sebep kompresyon.
Düşün ki viteste araba yokuş aşağı bakıyor. Durmasının tek sebebi motorun dönmüyor olmasıdır. Ama volan, yani motor tiniden yavaşça dönerse aynı oranda arabada gider. Peki motor niye döner dersen kompresyonu azaldığından, veya karakteristiğinden bilmiyorum. Dönmesi için iyi kuvvet lazım ki Octavia'nın yüksek ağırlığı buna yeterli diye tahmin ediyorum.
Kompresyonu düşük araba yokuş aşağı çok deli hızlanır, 0 km motordan daha iyi gider, ama aynı orandada ağır tırmanır
Lan şimdi bir örnek verecemde, vereyim hadi
Çok şey olmuş şeyde rahat yaparsın ama az zevk alırsın, az şey olmuş şeydede zor yaparsın ama daha çok zevk alırsın dava bu, sen piston o gömlek, anladın? :++:
Mesela dizeller çok daha yüksek oranlara sahip olduğundan (kompresyon fazla) kaymaz pek.