škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Rampada Vitesteki Araba Kayar Mı?

kadir_ · 35 · 16294

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;182458
Anlamıyordum,taa ki örneğe kadar :++::++:
Sağol Hakan abi,anladım :D

Alıntı yapılan: dgn;182459
örnek çok bomba ya Hakan abi süpersin:++::++::++::++:

siz ders çalışsanıza olum.okusanıza lan:++::++::++::++::++:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle


efe_38

  • Ziyaretçi
ben öyle teknik falan bilmem şahsen bu olayı denedim 2005 ve 1979 model arabada :)
 
şu şekilde denedim rampa aşağı arabanın burnu yukarı doğruydu stop edili vaziyette debriyajla geri geri bırakmaya başladım hızlandığında ise geri vitesteyken debriyajdan çekdim birkaç kez yığıldı ve durdu aynı şekilde vites 1e denedim yine birkaçkez yığıldı ve durdu vites 2de yaptım daha çok yığıldı ve zar zor durdu vites 3de ise boşta gibi gidiyordu bu 1979 model araçtaki denemem :)
 
2005de ise geride tak diye kesti durdu yani kayma falan yok 1de ve 2de aynı şekilde yığılıp durdu vites 3deyken biraz zorlansada durdu 4de ise boşta gibi geri kaçmaya başladı :)
 
yani her ne olursa olsun kayma yapmaz ha şanzımana yük biner o ayrı mesele :) şahsen denedim ve yazlık evde her zaman araba rampa aşağı duruyor ve hep 1de bırakılır hiçbir zamanda kaydığını görmedim :)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Peugeot 504 aracımız vardı zamanında kulüpte, el freni hep bozuktu, yokuşta viteste bırakır giderdik, araba ağırlığı 1900 kg, 3 sıra koltukluydu  ;)


Çevrimdışı seyyah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1322
    • Profili Görüntüle
Eğim açısına ve araç özelliğine göre değişir. :knp:


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;182705
Peugeot 504 aracımız vardı zamanında kulüpte, el freni hep bozuktu, yokuşta viteste bırakır giderdik, araba ağırlığı 1900 kg, 3 sıra koltukluydu  ;)
şu aralar ikinci elde çok deli para ediyor hocam..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Favorit' in baskı-balata kaçırırken, el freni de arızalıyken, rampa aşağı geri viteste bırakırdım. Sabah 50 cm. daha aşağıda bulurdum.:D


Çevrimdışı hiko

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;182888
Favorit' in baskı-balata kaçırırken, el freni de arızalıyken, rampa aşağı geri viteste bırakırdım. Sabah 50 cm. daha aşağıda bulurdum.:D

 
esas cevap burada,,, baskı balata kaçırırken , .....
 
tekeri harket ettiren şey ,, motor gücü ve aktarma organları(Şanzıman,Diferansiyel, ,,,,,,ve teker,,) yani motordan tekerleğe..doğru.
 
siz bunun tersini yaptığınız zaman (arabayı yokuşta bırakmak)..
Tekerlekten,,, motora doğru bir ters hereket söz konusu olacak,
tekerlek motoru döndürmeye çalışacak, ,,,
olaya o şekilde bakarsanız daha iyi anlaşılır olacak...
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2011, 16:56:21 Gönderen: hiko »
:ok:Neşeli ve Sağlıklı forumlar dilerim


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Dizel dobloda tutuyor gibi olup araç 10 cm gidip duruyor, sonra yine hafif kayıp duruyor.Roomide hiç kaymıyor..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;182705
Peugeot 504 aracımız vardı zamanında kulüpte, el freni hep bozuktu, yokuşta viteste bırakır giderdik, araba ağırlığı 1900 kg, 3 sıra koltukluydu ;)
iyide irfan hocam hakan'ın örneği n'olacak peki gümemi gitti teorisi:++::++::++:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: fenomen;183446
iyide irfan hocam hakan'ın örneği n'olacak peki gümemi gitti teorisi:++::++::++:

 
Demek ki baskı balata kaçırmıyor, kompresyon iyi. Yıllarca el frensiz bıraktık rampada  :)


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
Alıntı yapılan: hakanerdogan;182442
kayar ;)
 
özellikle km'si yüksek, kompresyonu düşmüş benzinli araç kayar. Dizel pek oynamaz yüksek oranından.

km'yüksek birçok araç kayar ancak; yeni jenerasyon araçlarin %75 'i sıfır km dahi olsa kayiyor aracinizi el freni çekili halde vitese takarak park etmek en güvenli yöntemdir.
 
not:1.6 mpı octilerde bu olay var kesinlikle el freni çekmeden park etmeyin motor iki tur dönüp duruyor.araç 1 metre kayıp duruyor. bu şekilde yokuşun dibine indiğini gördük.
« Son Düzenleme: 18 Ocak 2011, 17:35:01 Gönderen: s.alkan »
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: s.alkan;183596
km'yüksek birçok araç kayar ancak; yeni jenerasyon araçlarin %75 'i sıfır km dahi olsa kayiyor aracinizi el freni çekili halde vitese takarak park etmek en güvenli yöntemdir.
 
not:1.6 mpı octilerde bu olay var kesinlikle el freni çekmeden park etmeyin motor iki tur dönüp duruyor.araç 1 metre kayıp duruyor. bu şekilde yokuşun dibine indiğini gördük.
Tekere tuğla da koyak mı müdürüm?:kiki:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;183606
Tekere tuğla da koyak mı müdürüm?:kiki:

Lastiklere bali sür :D