škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

ESP Denendi Ve Onaylandı. Ancak Denemeniz Tavsiye Edilmez

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar, yaptığım yanlış biliyorum ama bugün küçük bir yaramazlık yaptım . her gün gidip geldiğim yoldaki bir viraja kasıtlı olarak her zamankinden biraz daha hızlı girdim. viraj sağa, aşağıya eğimli hafif kavisli de olsa 90 derecelik bir virajdı. 3. vitesteydim viraja gelince ayağımı gazdan çektim ve direksiyonu kırdım. viraj içerisinde arabanın arkası sol dışa doğru hafif kaydı ve araba kendini topladı. bu arada ben ne gaza ne de frene basmadım. her hangi bir direksiyon kontrası da vermedim.
 
bu arada konuyla ilgili küçük de bir soru sorayım; şimdi benim araba arkadan sola doğru kayarken ESP hangi tekere fren uyguladı ve arabayı çizgide tuttu  onu merak ediyorum. bana göre arka sağ tekere fren yapması gerekiyorki araba o teker ekseninde hareket edip yola girsin.
 
not: karşıdan araba gelme ihtimali yok.
octavia 1.6 TDI elagance 2011


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Araba düz giderken çizgisinden çıkmalarda arka tekerleri frenler. Sola koptuysa sol arka. Aynı şekilde sağa koptuysa sağ arka.

Sizin denediğiniz gibi sert dönüşlerde kopardığında arka tekerlere fren yapmaz :) Yoksa el freni etkisi ile spin yapar.

Sağa dönerken araba sola kopar hâliyle sol ön.


Çevrimdışı hbahadir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 109
    • Profili Görüntüle
arabanın kıçı sola dogru kayarken, sağ teker fren yaparsa arabanın önu saga dogru savrulmuş olmaz mı  ? yani daha cok savrulur bence sag teker fren yaparsa. gerçi direktör traktör mantıgıyla düşündüm ben ama :D sağ arka tekerin frenine bastıgında traktör saga dogru hareket eder :)
bence sol teker fren yapmıştır

                          ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu


1.6 MPI octavia ambiente
Mercedes E320 Avantgarde


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;183647
arkadaşlar, yaptığım yanlış biliyorum ama bugün küçük bir yaramazlık yaptım . her gün gidip geldiğim yoldaki bir viraja kasıtlı olarak her zamankinden biraz daha hızlı girdim. viraj sağa, aşağıya eğimli hafif kavisli de olsa 90 derecelik bir virajdı. 3. vitesteydim viraja gelince ayağımı gazdan çektim ve direksiyonu kırdım. viraj içerisinde arabanın arkası sol dışa doğru hafif kaydı ve araba kendini topladı. bu arada ben ne gaza ne de frene basmadım. her hangi bir direksiyon kontrası da vermedim.
 
bu arada konuyla ilgili küçük de bir soru sorayım; şimdi benim araba arkadan sola doğru kayarken ESP hangi tekere fren uyguladı ve arabayı çizgide tuttu onu merak ediyorum. bana göre arka sağ tekere fren yapması gerekiyorki araba o teker ekseninde hareket edip yola girsin.
 
not: karşıdan araba gelme ihtimali yok.
Mustafa bey başlığı okuyunca,tavsiye edilmez gerek yok esp'ye, fazlalık gibi bir intiba veriyor.taki nottaki yazıyı okuyana kadar.:(
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fenomen;183719
Mustafa bey başlığı okuyunca,tavsiye edilmez gerek yok esp'ye, fazlalık gibi bir intiba veriyor.taki nottaki yazıyı okuyana kadar.:(
haklısınız, tekrar okuyunca bana da aynı izlenimi verdi. belki de değiştirmeliyim ama ben bu forum da başlıkları değiştiremiyorum.
« Son Düzenleme: 18 Ocak 2011, 20:41:09 Gönderen: archaeologist »
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;183728
haklısınız, tekrar okuyunca bana da aynı izlenimi verdi. belki de değiştirmeliyim ama ben bu forum da başlıkları değiştiremiyorum.
moderatörler konuya müdahale ederler,onlar değiştirebiliyorlar.Aslında irfan hocam bu gibi basit  konuları üyelerin kendi iisiyatifine bıraksada kendilerini bu kadar basit koular için rahatsız etmesek iyi olacak.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı SubaruOutback

  • Nano Ürün Uzmanı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2085
    • Profili Görüntüle
ESP'nin mantığı özetle şöyledir.
- Önden kayma anında virajın içinde kalan arka tekerliği frenler
-Arkadan kayma anında ise virajın dışında kalan ön tekerleği frenler
« Son Düzenleme: 18 Ocak 2011, 20:57:18 Gönderen: SubaruOutback »
[SIGPIC]http://img442.imageshack.us/i/chemicalguyslogo.jpg/[/SIGPIC] Toritsuka Reta


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SubaruOutback;183744
ESP'nin mantığı özetle şöyledir.
- Önden kayma anında virajın içinde kalan arka tekerliği frenler
-Arkadan kayma anında ise virajın dışında kalan ön tekerleği frenler
:ok::+1:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ



Çevrimdışı Colt54

  • MIVEC Owner!
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 389
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mitsubishiclubtr.com
Alıntı yapılan: fenomen;183734
moderatörler konuya müdahale ederler,onlar değiştirebiliyorlar.Aslında irfan hocam bu gibi basit  konuları üyelerin kendi iisiyatifine bıraksada kendilerini bu kadar basit koular için rahatsız etmesek iyi olacak.


http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=5773 Ahh ahh biz de söylemiştik emme.. olmüyör..:dede:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Sağa dönüşe geçtiğinizde, arka kısım sola yani virajın dışına doğru kaymaya başladığında sağ-arka tekerleğe fren uygular ki sağ kısım pergelin iğnesi gibi sabitlensin sol kısım da pergelin yazan kısmı gibi çizgiye gelsin.

Fatih' in eklediği video linkinde de aynen öyle zaten:
http://video.google.com/videoplay?docid=-122950059225270175#


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fenomen;183719
Mustafa bey başlığı okuyunca,tavsiye edilmez gerek yok esp'ye, fazlalık gibi bir intiba veriyor.taki nottaki yazıyı okuyana kadar.:(

Alıntı yapılan: archaeologist;183728
haklısınız, tekrar okuyunca bana da aynı izlenimi verdi. belki de değiştirmeliyim ama ben bu forum da başlıkları değiştiremiyorum.

Alıntı yapılan: fenomen;183734
moderatörler konuya müdahale ederler,onlar değiştirebiliyorlar.Aslında irfan hocam bu gibi basit  konuları üyelerin kendi iisiyatifine bıraksada kendilerini bu kadar basit koular için rahatsız etmesek iyi olacak.
Düzelttim. İtirazınız varsa başlığa, deyin yenisini yazalım.:wnk:


Çevrimdışı SubaruOutback

  • Nano Ürün Uzmanı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2085
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;183890
Sağa dönüşe geçtiğinizde, arka kısım sola yani virajın dışına doğru kaymaya başladığında sağ-arka tekerleğe fren uygular ki sağ kısım pergelin iğnesi gibi sabitlensin sol kısım da pergelin yazan kısmı gibi çizgiye gelsin.

Fatih' in eklediği video linkinde de aynen öyle zaten:
http://video.google.com/videoplay?docid=-122950059225270175#

Yanlız o videoda araç önden kayıyor. Bu durumda da virajın içinde kalan arka tekerleği frenliyor.
Arkadan kayma anında da virajın dışında kalan ön tekerleği frenler.

Yani asıl video bu, olay oversteer çünkü :)
http://video.google.com/videoplay?docid=-122950059225270175#docid=-3062281851285189715
« Son Düzenleme: 19 Ocak 2011, 10:39:07 Gönderen: SubaruOutback »
[SIGPIC]http://img442.imageshack.us/i/chemicalguyslogo.jpg/[/SIGPIC] Toritsuka Reta


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SubaruOutback;183918
Yanlız o videoda araç önden kayıyor. Bu durumda da virajın içinde kalan arka tekerleği frenliyor.
Arkadan kayma anında da virajın dışında kalan ön tekerleği frenler.

Yani asıl video bu, olay oversteer çünkü :)
http://video.google.com/videoplay?docid=-122950059225270175#docid=-3062281851285189715
Kafadan kaymalarda içte kalan tekerleğe fren uyguluyormuş:
[YOUTUBE]L1qt84c2KN0[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]WmCJtsRYE3c&NR[/YOUTUBE]


Çevrimdışı Muhlis OZTURK

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle