škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

ESP Denendi Ve Onaylandı. Ancak Denemeniz Tavsiye Edilmez

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı octavia5

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 346
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;183647
arkadaşlar, yaptığım yanlış biliyorum ama bugün küçük bir yaramazlık yaptım . her gün gidip geldiğim yoldaki bir viraja kasıtlı olarak her zamankinden biraz daha hızlı girdim. viraj sağa, aşağıya eğimli hafif kavisli de olsa 90 derecelik bir virajdı. 3. vitesteydim viraja gelince ayağımı gazdan çektim ve direksiyonu kırdım. viraj içerisinde arabanın arkası sol dışa doğru hafif kaydı ve araba kendini topladı. bu arada ben ne gaza ne de frene basmadım. her hangi bir direksiyon kontrası da vermedim.
 
bu arada konuyla ilgili küçük de bir soru sorayım; şimdi benim araba arkadan sola doğru kayarken ESP hangi tekere fren uyguladı ve arabayı çizgide tuttu onu merak ediyorum. bana göre arka sağ tekere fren yapması gerekiyorki araba o teker ekseninde hareket edip yola girsin.
 
not: karşıdan araba gelme ihtimali yok.

sol ön tekere fren uyguladı ;)

aracında güvenlik donanımı bulunan arkadaşların bu güvenlik sistemlerini tanımaları açısından mutlaka trafiğe kapalı müsait bir yerde test etmelerinde büyük fayda var ancak aşağıya eğimli bölgelerde bu tip denemeleri ilk seferinde kesinlikle yapmamanızı öneriririm. kazasız belasız sürüşler


Çevrimdışı crash

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2832
    • Profili Görüntüle
Sol ön tekere frenleme yapar.Bu sayede ön teker yavaşladığından çivileme etkisi yaparak ki siz bunu hissetmezsiniz, kayan sol arka kısmı tekrar olması gereken yere gelir.
YAŞASIN PEUGEOT-SKODA KARDEŞLİĞİ...
 


Çevrimdışı archaeologist

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 413
    • Profili Görüntüle
ben bir şeyi daha merak ediyorum normalde ESP olmayan bir araçta araba kayma eğilimi göterdiğinde frene basılmaz. peki ESP li araçlarda durum nedir ?
ayağımızı  gazdan mı çekmeliyiz ?
aksine daha çok mu gaz vermeliyiz ?
yoksa frene mi yüklenmeliyiz ?
octavia 1.6 TDI elagance 2011


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;184747
ben bir şeyi daha merak ediyorum normalde ESP olmayan bir araçta araba kayma eğilimi göterdiğinde frene basılmaz. peki ESP li araçlarda durum nedir ?
ayağımızı gazdan mı çekmeliyiz ?
aksine daha çok mu gaz vermeliyiz ?
yoksa frene mi yüklenmeliyiz ?
:ok::+1:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;184747
ben bir şeyi daha merak ediyorum normalde ESP olmayan bir araçta araba kayma eğilimi göterdiğinde frene basılmaz. peki ESP li araçlarda durum nedir ?
ayağımızı  gazdan mı çekmeliyiz ?
aksine daha çok mu gaz vermeliyiz ?
yoksa frene mi yüklenmeliyiz ?

esp olan araç kaymaya başladığında kontrolü kaybeden lastiğe fren uyguluyor.gaz vermek sadece arabayı bağırtmaktan başka bi şeye yaramaz bence.esp testlerinde test pilotları hiç hız kesmiyor maşallah :)
birde esp de amaç aracın stabil kalması ve ilerlemeye devam etmesi frene bastığınızda abs de devreye girip aracı daha hızlı durdurmaya çalışır.
çünkü lastiklerde tutunma sorunu var.

bu benım tahmınım en güzeli sağlam bi test alanı bulup denemek.


Çevrimdışı octavia5

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 346
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: archaeologist;184747
ben bir şeyi daha merak ediyorum normalde ESP olmayan bir araçta araba kayma eğilimi göterdiğinde frene basılmaz. peki ESP li araçlarda durum nedir ?
ayağımızı gazdan mı çekmeliyiz ?
aksine daha çok mu gaz vermeliyiz ?
yoksa frene mi yüklenmeliyiz ?

sürücü zaten o kısa zaman diliminde bir veya en fazla iki manevra yapar..içine düştüğün zorlu duruma göre frene basarak güvenlik sistemini ya daha zor toparlar hale getirirsin yada daha kolaylaştırırsın.. genellikle anlık bir sorunla karşılaşılaşıldığı için bunun bir formülü yok tabiki.. olsada fayda etmez ;)