selam,
çok yakma sorununun yanında muhtemelen otomatik ciklenin çok geç devreden çıkmasından da yakınıyor olmalısınız.
tahminimce asıl sorun yakıt ve hava karışım oranında. egzos manifoltunun yanından çıkarak hava girişine bağlanan helezonik metal bir hortum göreceksiniz. o hortum sayesinde motorunuza giden sıcak hava, aynı yerdeki termostatın açıp kapaması ile çalışmaktadır. ve termostat zamanla bozulduğu için motorunuza sürekli sıcak hava gelmekte, bu durum da zengin karışım oluşturarak hem yakıt sarfiyatınızı arttırmakta hem de ciklenin devreden çıkma süresini arttırmaktadır.
aracınızın böyle bir durumda olup olmadığını denemek için; soğuk hava girişini motorunuz sıcakken tamamen kapatın. ama mutlaka motorunuz sıcakken. aracınız siz soğuk (normal) hava girişini kapattığınız halde hiç teklemiyor ve çalışmaya devam ediyorsa, söz konusu sıcak hava girişini tamamen iptal ederek kullanınız.
yakıt sarfiyatının düştüğünü,
gücünün farkedilir şekilde arttığını,
ciklenin süresinde devreden çıktığını,
kaloriferinizin daha iyi ısıttığını,
hararet yapma konusunda daha az risk taşıdığınızı,
net bir şekilde görecek ve yaşayacaksınız.
kalın sağlıcakla...