Bilindik bir hikaye. Ankara buluşmasından dönüşte gece yolculuğu yaptım. E5 karayolunda 5m. sonra zifiri karanlıktı. Uzunları yaksan anında karşıdan gelen uyarıyordu. Velhasıl işten güçten ancak geçen Perşembe gününe fırsat bulup Şahkan Oto'dan Serkan usta ile Space H7 4300 Kelvin xenon kit hakkında görüştüm. Saolsun maillerime hızlı cevap verdi ama 9. mailden sonra danışmanlık ücreti kesiyorlarmış. :sopa: Nasıl sponsor anlamadım yav.:++:(şaka tabi
Amacım hafta sonu kiti takmaktı ama Serkan usta farın plastik kapağını ve ampulün yerine oturmasını sağlayan metal parçayı istedi ama kargo gitti geldi derken 1 haftayı bulacağını düşündüğüm için gönderemedim. Serkan usta sakın kablo filan kestirme gerek yok dedi. Cuma günü gönderilen kargo Cumartesi akşam elime ulaştı. Pazar günü işe koyuldum.
Kitin kutusu küçücük. Hanım hemen el koydu.
4300 Kelvin lambamız bu şekilde.
Mini balast.
Eski halojen lambam.
Lambanın arkasındaki metal parça ile lambamızı fara tutturuyoruz. Orjinalde bu parça lambaya elektrik veren sokete bağlı.
Yalnız küçük bir sorun var.Bu parçayı bu kablonun içinden geçirmem gerek. :rock1:
Çok dar, nasıl olcak?:kork1:
Öncelikle bu iki kabloyu siyah olan parçadan çıkardım.
Yalnız parçanın yırtılma tehlikesi vardı.
Keskin kenarlar maket bıçağı ile hafif yontuldu.
Ve çıktı.
Soketlerin rahat girmesi için kulakları hafif ayırdım.
Bu tamam.
Zor kısımlardan birisi daha. Siyah lastiğinde o delikten geçmesi gerekiyor.
Neyseki yumuşak. İstediğim gibi eğilip bükülebiliyor.
Oh be bu işlemde tamam.
Çıkardığım kabloyu geri taktım.
Lambalar tamam bir çay molası verelim.
Far kapağını delmek gerekiyor. Ortasından bir daire çizip maket bıçağıyla kesiyoruz.
Parçaları bu delikten geçirip siyah lastiğimizi bu deliğe oturtuyoruz.
Deliği biraz dar yaptımki sızdırmazlık dağlasın.
İşin en zor ve beni 2 saat uğraştıran kısmına gelelim. Far kapağının hemen arkasında akü bulunduğu için burada çalışmak çok zor.
Balastı takmak için resimde gösterdiğim vidayı kullandım. Kitin içinde gelen somunlar tam bu vidaya göreydi. Bu vida sağ-sol her iki taraftada mevcut. Fara yakın olması diğer bir avantajı.
Yaklaşık 1 saatlik bir uğraşıdan sonra lambayı yerleştirmeyi başardım. Bu arada lambanın cam kısmına dokunmamamız gerekiyor. Ayrıca lambadaki metal çubuk aşağıya bakması gerekiyor. Biraz önce kabloları geçirdiğim metal parça buna müsait değil. Gerekli yerleri kargaburnu ile düzeltmek gerekiyor.
Elektrik bağlantısı... Aracın elektrik kabloları kahverengi ve kırmızı. Kitin kabloları siyah ve turuncu. Bende turuncu - kırmızı, siyaj - kahverengi şeklinde bağladım.
Oleeeeey çalışıyor....:heyo:
Yaklaşık yarım saatlik bir uğraşıdan sonra diğer lambada takıldı.
Far çizgisi deneme...
Kısa farlar...
Uzunlar...
Gece sürüş testi. Fotoğraf makinesinin pili bittiği için cep telefonumlar çektim bu resimleri.
Kısa farlar...
Uzunlar...
Yalnız dikkatimi çeken bir şey var, eski farlarda olduğu gibi ışık 5m'den sonra kesiliyor. Farlara ayar çekmem gerekecek galiba.
Buda karanlıkta çektiğim far çizgisi. Araç ile duvar arasında yaklaşık 3m. var.
Bu macerada burada sona eriyor. İşlemleri yaparken en çok zorlandığım nokta lambaları yerine oturtmak ve soğuk ortamdı. DONDUUUUM yav....
Xenon kiti hızlı bir şekilde kargoya verdiği için Şahka Oto'dan Serkan ustaya teşekkürler. Fiyat-stok durumu için
sahkan@sahkanotomotiv.com 'a mail atabilirsiniz zira ellerindeki son 4300 kelvinlik kitide ben almışım.:knp: