Dizelin yakit verimi ile benzini karsilastirmamak lazim. Benzin %25 verim ile yaniyor, dizel ise %50. Bu durumda yakitin kendisinden kaynaklanan bir avantaj zaten var. Ustune bir de tork egrisi girince, yani dusuk devir yuksek tork soz konusu olunca, dizel tadindan yenmez bir hale geliyor, ancak hala bir makas var maalesef. Eger benzinli bineceginiz bir aractan 30.000 km fazla yapmayacaksaniz, o zaman dizel almak biraz lukse kaciyor. Ben hanima ikinci bir arac aldim, senede maksimum 5000 km yapacak (sattigimizda araba hala kiz gibi olacak yani) bu durumda dizel anlamsiz kaliyor.
Bir de her markanin dizeline guvenilmiyor. Benim PSA grubu motorlarindan dilim cok yandi. Simdi Ford kullanan arkadaslar hayatlarindan memnun belki, ama Opet bulamadiklarinda aldiklari yakit yuzunden enjektor sorunu yasarlarsa, benim dizimi dovdugum duruma dusecekler orasi kesin.
Benzinli aracta az yakmak ve yaktirmak her zaman mumkun, onemli olan bunu istemek. Dizel performansini benzinli aracta yakalamak isterseniz eger, o zaman depo gideceginin 3'te biri anca gider. Benzinli araclar tork egrisi ve dogasi geregi sakin kullanim icin. Baslangic torku dusuk, yuksek tork ve is cevrimi yuksek devirlerde.
Benim dizel 2.0 mondeo'da sehir ici 100km'de 6.5 litreyi hic gecmemistim. Sehirlerarasinda 5.3 ustune cikmazdi. Simdi 1.4 TSI'da karma 6.5, sehirici 7.5 sehirlerarasi 5.5 yapabiliyorum. Kendine gore avantajlari var elbette. Ornegin sabahlari traktor kullaniyormusum gibi hissetmiyorum, veya sogukta, gidecegim yere vardigimda kaloriferin isitmaya ancak baslamasi gibi durumlari yasamiyorum
.