škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yayalar için hava yastığı

9336 · 9 · 4335

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 9336

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 371
    • Profili Görüntüle
İngiltere’de yayaları koruyacak hava yastığı geliştirildi. Otomobillerin kaputuna yerleştirilen hava yastığ kaza anında açılarak yayaların maruz kaldıkları darbelerin etkisini azaltıyor.

CRANFIELD - Trafik kazaları sırasında, otomobilin içinde bulunanlar aracın farklı yerlerine yerleştirilmiş hava yastıkarı tarafından korunuyor. Ancak yayalar, darbenin etkisini azaltacak bu tür korumalara sahip değil. İngiltere’nin Cranfield Üniversitesi’nde, trafik kazalarında yayaların maruz kaldığı darbeleri hafifletecek bir hava yastığı geliştirildi.
Sistem iki bölümden oluşuyor. Çarpışma gerçekleşmeden hemen önce otmobilin kaputu, çarpmanın etkisini azaltmak üzere açılıyor. Aynı anda da aracın kaportasının arka bölümüne yerleştirilen hava yastığını, sensörler harekete geçiriliyor. Otomatik olarak açılan dev hav yastığı, otomobilin ön camını kaplıyor.

Projenin yürütücüsü Roger Hardy, hava yastığının aynı zamanda ön camın sert çerçevesine çarpılması durumunda oluşacak etkileri de absorbe edeceğini belirtti.
Hardy’nin kullandığı hava yastığı, Alman Takata Petri adlı firma tarafından geliştirildi. Torino’daki Fiat fabrikalrında test edilen yaya hava yatığı, testlerden başarıyla geçti.
Standart bir Fiat Stilo marka otomobil, saatte 40 kilometre hızla bir yayaya çarptığında, yayanın kaputun arka tarafına çarpması sırasında gerçekleşen darbe, Baş Darbe Ölçütü (HIC-Head Impact Criterion) adı verilen ölçülendirme ile 1000 birim olarak hesaplanıyor. Bu şiddetteki çarpışmalar yayalarda yüzde 18 oranında hayati tehlikeye neden olacak yaralanmaya neden oluyor.
Çarpışma testlerinde, açılan kaputun çarpışma şiddetini 234 ile 682 birim, yaya hava yastığının da 692 ile 945 birim arasında azalttığı görüldü.
Roger Hardy’nin ekibi ayrıca darbelerin etkisini azaltacak ön cam tasarımı çalışmalarına da katılıyor. Bükülebilir ‘Z’ şekilndeki matallerden oluşan çerçeve, çarpışmada ön camı içe doğru bükerek çarpışmayla oluşacak enerjinin emilmesine yardımcı olacak. Çalışmayı yürüten ekip, yeni sistem ön camların, çarpışma etkisini yüzde 50 oranında azaltacağını belirtiyor.

Alıntı:ntvmsnbc


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Bizim yayalar "acaba çalışıyor mu" diye meraktan arabaları tekmelerler artık.:D


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Roomster ve FII'nin yaya puanları kötüydü, lazım bizimkilere  :D


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
opsiyon olarak sunulurda kim alır merak ediyorum :D


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
Standart donanim olmali bence.resmi yokmuymuş merak ettim
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı beytullah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2662
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;15283
Bizim yayalar "acaba çalışıyor mu" diye meraktan arabaları tekmelerler artık.:D

 
:+1::++::++::++::++:
" ALLAHIM GÖNLÜMDE OLANI HAKKIMDA HAYIRLI EYLE, HAKKIMDA HAYIRLI OLANA GÖNLÜMÜ RAZI EYLE..."[SIGPIC][SIGPIC]


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: beytullah;15377
:+1::++::++::++::++:
:kiki::kiki::kiki::+1:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı Real81

  • ROOMSTER COMFORTSPORT 1.4 TDI 105 HP
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3322
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;15286
Roomster ve FII'nin yaya puanları kötüydü, lazım bizimkilere  :D

Birkere bizim burun kısmı sakat zaten :hanz: Böğrünü deşerim gibi en önde logolu burun :kiki:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI