škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Tsi motora lpg

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: kadir_;225802
Dizel araba arıza yaptı mı çok uğraştırır eğer enjektör arızası yaparsa tanesi bin tl ki yüksek km li arabalarda yada bakımsız arabalarda bu çok gözleniyor 4 enjektörde 4 bin tl yapar buda uçuk bir rakam benzin+lp ve benzinlinin bakımı kolay anlaya usta çok o yüzden rahatlık diyebilirim ben 4 gözle prinsten haber bekliyorum umarım 2500-3000 tl arasında güzel bi sistem getirirde bunca insan rahatlar :)

Aynen, 3 çok geliyor gibi de 2500'e ikna olurum ben :D


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;225816
Aynen, 3 çok geliyor gibi de 2500'e ikna olurum ben :D

Fuarda sohbet etiştim hazirana kadar gelicek diyordu fiyatıda 2500-300 arasında tutmaya çalışıyoruz dedi bakalım beklemedeyim 1.6 ecoboost ford iyi giderdi :)


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: kadir_;225831
Fuarda sohbet etiştim hazirana kadar gelicek diyordu fiyatıda 2500-300 arasında tutmaya çalışıyoruz dedi bakalım beklemedeyim 1.6 ecoboost ford iyi giderdi :)

Ecoboost'lar direk benzin enjeksiyonlu mu?


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;225835
Ecoboost'lar direk benzin enjeksiyonlu mu?

Aynen öyle geçenlerde bi hevesle dalmıştım baktım direk püskürtmeli ve lpg ye uyumsuz yazıyordu bütün hevesim kaçtı :D


Çevrimdışı Salih28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 403
    • Profili Görüntüle
hazır konu açılmışken sorsam  lpg takmak arabayı garantiden düşürürmü :D


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: Salih28;226025
hazır konu açılmışken sorsam  lpg takmak arabayı garantiden düşürürmü :D

Arkadaşın Focus için sadece yakıt sistemi ve motor garanti dışı kalıyor. Gerisi :D devam ediyor!


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
TSI - LPG için TR'de gelinen son noktayı, DH forumunda bu işin 1 numaralı takipçisi Taner Göde şu şekilde özetlemiş, kendisinden de müsade isteyerek buraya aktarıyorum.



Alıntı
Orijinalden alıntı:  Taner Göde

LANDIRENZO markasını ben de yakından biliyorum, kaldı ki önceki aracım olan 2003 model 1.6 16V motorlu SEAT Toledo aracıma sıralı LPG sistemini 2007 yılında taktırmıştım, müteakiben aracı satmış ve bu defa eşimin 2006 model 1.4 8V FIAT Grande Punto aracına da aynı sistemi 2008 yılında taktırmıştım (her iki aracın forumda resimleri mevcut) ve hiçbirinden de en ufak bir şikayetim olmadı. Basit FIAT Grande Punto'da karmaşık SEAT Toledo'ya daha iyi uyum sağladı, yazın 150 metre sonra LPG'ye geçiyor.

LANDIRENZO'yu getiren OLGUN LPG'nin sayfasındaki haber 01.04.2010 tarihli, yani tam 13 aylık, ama hiçbir gelişme yok, hiçbir faaliyet, tanıtım, reklam yok, seçimlere hazırlanan siyasi partiler gibi satarken bol vaad var ama pazarlarken sıfır faaliyet görüyoruz.


DI (Direct Injection) Doğrudan Püskürtme motor teknolojisini LPG'ciler geç fark ettiler, ilgisiz kaldılad, sandılar ki DI motorlu bir araç alanın aklına LPG gelmeyecek ya da aracın fiyatından ötürü LPG'ye ihtiyaç duymayacak, LPG sadece basit B ve C sınıfı araçlarla sınırlı kalacak, halbuki 4,25 TL benzin acı veriyor, tamam belki kanatmıyor ama acı veriyor, ve herkes acıya aynı tepkiyi vermiyor, veremiyor.

Şu DI motorlara SIVI LPG piyasasını bugün 01.05.2011 için bir toparlasak.

1. VIALLE = LPdi sistemini 1 yıl önce tanıttı, Türkiye'de TEMSA GLOBAL tarafından temsil ediliyor, ANA BAYİ yok, her bayi kendi pazarlama faaliyetini yürütüyor, sattığı kadar kâr ediyor, hiç satmasa hiç kâr etmiyor, minimum bir satış taahhüdü yok. Fiyatı 1500 Euro + KDV ve şu ana kadar taktırıp bize tecrübelerini aktaran hiçkimse olmadı. Kanaatimce VIALLE şu anda Türkiye'de öksüz durumda, kimse elinden tutmak istemiyor. Bana güven vermiyor. www.vialle.com.tr

2. PRINS = Direct LiquiMax sistemini tanıttı, Türkiye'de artık İPRAGAZ tarafından temsil ediliyor ve Hollandalı şirketlerden beklendiği gibi daha önceden bilmedikleri bir piyasaya birden fazla distribütörlük vererek riski azaltmak istemişler ancak bu distribütörler kanaatimce birbirlerini desteklemek yerine engellemek istedikleri için tek bir temsilci bulup İPRAGAZ ile anlaştı. Piyasada varlığını ve ağırlığını arttırmasını bekliyorum. Arkasında bir GAZ şirketinin olması bana güven veriyor. www.prinslpg.com.tr

3. GFI Teleflex = DI motorlar için GFI Direct Enyeksiyon sistemini geliştirdi ve 1 ay önce de fuarda tanıttı. Türkiye'de Tunalı Motorlu Araçlar Ltd. Şti. tarafından temsil ediliyor. Piyasada tanınan ve bilinen bir marka ve sıralı LPG sistemin de yukarıda 2 numarada adı geçen marka kadar itibarı var ve kullanıcılar çok memnun. Ayakları LPG piyasasına daha sağlam basan bir şirket, daha fazla LPG odaklı çalışıyorlar ve web siteleri de çok gelişmiş. DI motorlara sıvı LPG sistemini getirip uygulayacağına şu anda en çok inandığım şirketlerden birisi. www.teleflexgfiturkiye.com

4. BRC = Türkiye'nin en çok bilinen ve en yaygın LPG dönüşüm markalarından bir tanesi. Türkiye'de 2A Mühendislik A.Ş. tarafından temsil ediliyor. Çok yaygın ve uzman bayi ağı var. Markanın kalitesi sürekli ön plana çıkartılıyor. Reklam ve tanıtıma oldukça fazla önem veriliyor. Bu piyasada diğer markalarda göremediğim kurumsal yapıyı, ağırlığı ve ciddiyeti BRC markasında ve temsilcisi 2A Mühendislik A.Ş.'de görebiliyorum. DI motorlara sıvı LPG sistemini "LİKİT LPG ENJEKSİYON" adı ile tanıtacak ve test faaliyetleri halen sürmekte. Beni üzen DI motorlara LPG uygulamasını geç yapmaları ve ara çözümle çok fazla zaman kaybetmeleri oldu. Yukarıda 3 numarada adı geçen marka ile en çok inandığım şirket. www.2a-lpg.com

Şu anda ifade edebilirim ki GTI Teleflex ve BRC arasında karar verebilirim, sadece lansman ve uygulamaları ve sistemin çalışma prensibini görmem gerek. Sistemin % 100 LPG ile çalışması ana kriter, ancak duyumlarıma göre DI motorlara uygunluk belgesi ve onay vermek için MAKİNE MÜHENDİSLERİ ODASI "ilk çalıştırmanın" benzinle yapılmasında ısrar ediyormuş fakat bu şarta ne kadar uyulduğunu sistemin yaygın şekilde montajlarını gördükten sonra anlayabiliriz.

Bir litre benzin = 4,25 TL
Bir lire LPG = 2,25 TL

Arada 2,00 TL fark var. Bu çok fazla. Bu farkı cebinde kâr olarak görmeye hazır eminim binlerce DI motorlu araç sahipleri var Türkiye'de. Yukarıda adı geçen şirketlerin hepsinin ÇOK GEÇ KALDIKLARINI düşünüyorum. En başta BRC'nin 2 yıllık bir ALTIN süreyi hem benzin, hem LPG ile çalışan garip bir sistemle kapsamaya çalışması puan kaybetmesine neden oldu, ki bu oyuna LANDIRENZO ve ROMANO da katıldı ve KARMA (BIVALENT) [ÇİFT YAKITLI] sistemle fazla zaman harcadı, onun yerine SIVI PÜSKÜRTME sistemini geliştirebilir, rafine edebilir ve optimize edebilirlerdi.

Her zamanki gibi bekleyip göreceğiz, halen ve yine beklemeye devam edeceğiz. Kim neyi bekliyor, birileri birşey mi bekliyor, anlamıyorum. Sürün artık piyasaya bu sistemleri büyük çapta! Neyi bekliyorsunuz, benzinin daha da zamlanmasını mı???

Saygılarımla,

Taner Göde
Yine aynı topicten resimler :


Alıntı
Orijinalden alıntı:  Taner Göde















Direkt link : http://forum.donanimhaber.com/m_36543233/mpage_8/f_/key_//tm.htm#msglink_48713790
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2011, 23:25:02 Gönderen: turker »


Çevrimdışı Salih28

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 403
    • Profili Görüntüle
böyle giderse baya beklicez galiba 1.2 tsi lar hala test aşamasındaymış


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Taner Bey'in ricası üzerine:

Alıntı
Orijinalden alıntı:  Taner Göde

Paylaşabilirsiniz, ancak şu hususu da lütfen belirtiniz: bu bilgilendirme sektörün tüketici tarafından yapılan bir eleştiri. Konuya kurumsal, ticari, şirket ve firma sahipleri açısından değil, ürünü alacak, taktıracak, kullanacak tüketicileri temsil eden bir yansıma olarak yaklaşmak gerek. Yani medyada ve meydanda ne ile karşılaşıyorsam onu derledim ve paylaştım.

Elimde şu anda DI benzinli bir araç yerine MPI benzinli bir araç olsa 10 saniye beklemez ve hemen BRC marka sıralı LPG sistemi taktırırdım, keyfime de bakardım. Piyasada sıralı LPG sistemi hakkındaki tüm kaygılar giderilmiştir. Yasal düzenlemelerden tankların sağlamlığına kadar bir yapı oluşturulmuştur. Pahalı sistemler kadar ucuz olanlar da var. 750 TL'ye dahi DESTRO marka bir sistem satılmaktadır ve kendi tercihim BRC olmasına rağmen bu markanın sistemini takmış 3 aracı sürekli görüyorum ve hiçbir kalite ve çalışma sorunu da yok, aradan 4-5 ay geçmesine rağmen.

Şu anda (Mayıs 2011) ihtiyacımız olan SIVI LPG, LİKİT LPG, artık piyasada hangi adlandırma kabul görecekse, gibi sistemlerin aynı şekilde düzenlemeler çerçevesinde satışa sunulması, teknisyenlerin yetişmesi ve fiyatının da kaliteli bir sıralı LPG sisteminden çok da fazla/farklı olmaması gerekir. 1.500 TL'ye BRC veya LANDIRENZO taktırmaya gidebilen bir MPI sahibi ile birlikte 2.000 TL'ye BRC veya GFI TELEFLEX taktırmaya gidebilen bir DI sahibi olabilmelidir.

Bu mesajı da yayınlayabilirsiniz.

Saygılarımla,

Taner Göde


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
e yokmu bize bir müjde turker bey
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
ışıkta durdunuz.arkadan bı kamyonet vurdu param parca ettı aracı (Allah korusun) ve aracınz lpg li..BUUUMMMM..
degermı canınızı ortaya koymaya daha ekonomik dıye


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: fenomen;226325
e yokmu bize bir müjde turker bey

Hocam diğer markalar pek FSI'larla ilgilenmiyor ama Teleflex'in ilk uygulamaları 1.4 TSI CAX motor kodlu ve  1.6 FSI  BLF motor kodlu olanlar...

http://forum.donanimhaber.com/m_36543233/mpage_8/f_/key_//tm.htm#msglink_48320707

Sizin motor kodu ne ile başlıyor?


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turker;226445
hocam diğer markalar pek fsi'larla ilgilenmiyor ama teleflex'in ilk uygulamaları 1.4 tsi cax motor kodlu ve 1.6 fsi blf motor kodlu olanlar...
 
http://forum.donanimhaber.com/m_36543233/mpage_8/f_/key_//tm.htm#msglink_48320707
 
sizin motor kodu ne ile başlıyor?
1.6 fsi blf
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Yalnız turker hocam fsi araçlara lpg takılsa bile hem çok pahalı hemde eko tasarrufu diğerleri gibi değilmiş diye duydum,bakalım zaman gösterecek.zira 2,500tl olursa ben 6 tl olana kadar taktırmam herhalde,zira kaç km de amorti edeceğini kestirmek güç.düşün ben ayda 500-600km arası yapıyorum,2,500tl yi kaç yılda amorti edeceğim.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Alıntı yapılan: fenomen;226528
Yalnız turker hocam fsi araçlara lpg takılsa bile hem çok pahalı hemde eko tasarrufu diğerleri gibi değilmiş diye duydum,bakalım zaman gösterecek.zira 2,500tl olursa ben 6 tl olana kadar taktırmam herhalde,zira kaç km de amorti edeceğini kestirmek güç.düşün ben ayda 500-600km arası yapıyorum,2,500tl yi kaç yılda amorti edeceğim.

Hocam o bahsettiğiniz sistemler ara çözümlerdi ve tarihe karışmak üzereler.

Bu yeni sistemler tamamen sıvı lpg ile %100 lpg kullanımına dayalı çözümler. Neredeyse yol bilgisayarındaki rakam kadar lpg yakıyor, başka da benzin falan yakmıyor. Tasarruf = 1-(2.30/4.30)=%46 gibi...

Yani 100 km'de ort 7.5 litre desek 15 TL,
10 bin km'de 1500 TL kabaca...

Alıntı yapılan: kerem61;226442
ışıkta durdunuz.arkadan bı kamyonet vurdu param  parca ettı aracı (Allah korusun) ve aracınz lpg li..BUUUMMMM..
degermı canınızı ortaya koymaya daha ekonomik dıye

Yazılanlara bakılırsa bu tür durumlarda 40-50 barın üzerinde basınç oluşursa şamandıra sistemi gazı depodan tahliye ediyormuş.