Hep güç, hep tork, hep hız, hep yardırma...:hanz:
Biraz da konfor ve yakıt tüketimi konularına değinelim.:ok:
Öncelikle, son 2 haftada yaptığımız mecburi otoyol sürüşlerinde pek çok gözlemde bulundum. Bu motorun hem ekonomi hem de sessizlik bakımından sihirli bir devri var: 2250 devir. Şayet kruz kontrolünüz varsa 2250 devir 100 km/s'ye sabitleyin, farkı göreceksiniz.
Bu devir/hız kombinasyonunun 2 avantajı var.
1.si, inanılmaz bir sessizlik sağlıyor. 2250'nin biraz üstü ya da altı çok daha gürültülü bir sürüşe neden olurken 5. vites 2250 devirdeyken araçta sadece lastik ve rüzgar sesi duyulabiliyor.
2. olarak da yakıt ekonomisine büyük bir katkı sağlıyor. Normalda düz gidişte 5. vitesin mümkün olan en düşük devri tabii ki daha ekonomik. Ancak örneğin 5. viteste 1900 devre sabitlerseniz, karşınıza çıkacak en ufak eğimde bile aracın ciddi bir şekilde zorlandığını görebilirsiniz. 2250 devirde ise hemen her rampayı zorlanmadan (4. vitese inmek zorunda kalmadan) aşmanız mümkün. Bu sayede konforlu bir şekilde yakıt ekonomisini de gözetmiş olursunuz.:ok:
İşte bu 2 sebepten ötürü, yol müsaitse, aceleniz yoksa, kruz kontolünüz varsa 100 km/s'ye hızınızı sabitleyip sessiz sedasız ve ekonomik bir şekilde aracınızla yollarda akabilirsiniz.:ok: Şiddetle tavsiye ederim.:boks:
=========================================
Yakıt tüketimi konusunda da bir kaç veriyi paylaşayım, fikir olsun.
Öncelikle verilerim Hakan'ın verileri ile son derece uyumlu. Aynı hız ortalamalarında benzer yakıt tüketimleri elde ettim.
Örneğin 128 km/s yol bilgisayarı ortalamalı hızlı bir seyirde (seyir genelde 130-150 km/s hızlarda) 2 kişi + 50-60 kg yük ile yarı zamanlı klima kullanımıyla da beraber 6.2 litrelik tüketim değeri elde ettik. Son derece tatmin edici bir değer, insana dizel otomobilin en büyük avantajını hatırlatıyor, keyif veriyor.
115 km/s ortalamalı gece yolculuğunda (klima kapalı, onun dışındaki şartlar aynı) 5 litrelik tüketim elde ettik. Bu seyirde genel hız 130-140 km/s idi. Gene oldukça hızlı tempolu bir yolculuktu. Klima da kullanmayınca 5 litre gibi iyi bir değer verdi.
105 km/s'lik yarı zamanlı klima kullanımlı yolculukta ise 4.5 litrelik tüketim elde ettik. Burda genel hız 110-120 km/s idi.
Bütün bu yolculuklar İstanbul-Ankara otobanında gerçekleşti. Yani yol faktöründe pek bir değişiklik yok. Bu motorun özellikle yüksek performanslı kullanımda elde ettiği tüketim değerini çok seviyorum. Bana göre dizelin en güzel yanı bu; gönlümce gaz pedalını dibe yapıştırabilmek. Zaten Hakan da belirtmişti, 180 km/s'lik yol bilgisayarı ortalamasında bile 7.8 litre mi ne yakmış.:hanz: