işte orda ilk sayfadaki momentum ve beygir fazlalığı devreye giriyor. 1750 devirde 3000 deki tork aynı ama 3000 de pis kaçıyor doğru, hatta 2500 devirde 216 tork bassın, 3250 den falan daha feci kavrıyor, su götürmez bir gerçek bu değil mi?
gelelim şahsi kanaatime, bunun sebebi bence momentum ve yakıt. sonuçta 3000 devirde daha çok mazot tüketilmiyor mu? daha çok ısı, kalori, enerji vs... ve buna bağlı olarak daha fazla ittirme gücü oluşmuyor mu? oluşuyor bence, ve zaten hızlı dönen o motoru dahada hızlandırmak ''sınırsız mazotla'' (anlık 15 litre gibi) daha kolay oluyor.
e tork noldu?
aslında torka bir şey olmadı. 2200 krank turunu max tork kabul edersek, aslında o devirdede motor çok dirençli, hemde az yakıyor :hanz:
bizzat deneyebilirsin, şahsen tecrübe ettim, aracımla saatte 200 km/s kadar hıza çıktım, stock 1.4 dizel ile bunu yapacak pek baba yiğitde tanımıyorum, 1-2 çıkarsa anca çıkar, sağlam sürerim bu makineyi iddialıyım.
feci rampalara 4000 le falan daldım. hergün gidip geldiğim ve bunu kasıtlı deneyerek elde ettim, durum şu;
ciddi bir pozitif eğimli yer var çevreyolunda. girmeden evvel gazı yere koyuyuoruz, araba 180-190 a kadar neyse işte asılıyor sonuçta 4000 civarı bi devir 5 te, tırmanma çok ciddi ama, bilene diyim eskişehir ayrımının ora.
araba 3500-3800 lere kadar devir kaybediyor ve hızı 155 e kadar falan düşüyor 4 kişi ile.
başka bir gün, 3000 d/d ile girdim.........biraz gaz artırımı ile 3000 d/d ile çıktım, ama 4200 kadar bi devirle dalınca gazı döşemeden hiç kaldırmadığım halde 3800 3500 lere indi.
haa şunuda unutmayalım, gaz yerde girip kayıp vererek çıktığımda tüketim 11 litre falan, 3000 d/d de 7-8 litreyle dalıp, 16.2 litreyi gördüğümü hatırlıyorum.....
daha çok yakıt çekti çakaaaall....... yakıt faktörünü atlıyoruz hep...