škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 TDI'ın ciğerine inelim

Ziyaretçi · 139 · 65729

0 Üye ve 18 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;22411
Bu arada ben sizden küçüğüm yaş 16 beni böyle merak sarar sürekli öğrenmek istedim az buçuk çözdüm işi sanırım :)
 
Birde biraz şu VGT dediğniz olaya baktım internette normal turbodan farkı nedir bunun?

Allah Allaaah; e ben bu nikle 30 küsür yaşında bir abimizin katılımda bulunduğunu hatırlıyorum ? Hatta Skoda sitelerinde en az 1 yıldır bildiğim bir nik ve araç sizinkisi.:hanz:
 
 
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;22414
doğru diyorsun, 2 de 80 yapan 1.4 dizel pek azdır zannımca :hanz:

 
Orası öyle canım; iş asılmaya geldiğinde özellikle 1. vitesin uzunluğu çok işe yarıyor.:hanz: Sert kalkışlarda bas debriyaja, bas gaza, 3 devirde çek ayağını debriyajdan... Zemin yeterince kuru ve sürtünmeliyse çok kararında bir patinajla fişek gibi fırlayıp kalkıyorsun.:gaz:
 
Zaten bu geçen 8-10 ay içinde araç kullanarak en çok da o eski "1. vites" görüşlerimin yanlışlığını gördüm. Hatırlarsan "turbo devreye mi girmiyor acaba" falan diyordum. Yerim ben o turboyu; kuru zeminde bile alt devirlerde asılırsan 3000 civarı öyle bir çekiyor ki.:heyo: (bu arada bu devir olayı senin bu başlıktaki anafikrini de çok güzel destekliyor; doğru yoldayız.:ok::kiki:)
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;22415
(bu arada bu devir olayı senin bu başlıktaki anafikrini de çok güzel destekliyor; doğru yoldayız.:ok::kiki:)

matematik ve düşünerek, kullanarak elde edilmiş fikirin birlesimi, yanılmaz asla. :hhh:

bu motorun en ölümcül devri 3500 dür. :huh:


4500-5000 e kanırtıp kalkarsan, devir geri düşecek ortalık leş gibi balata kokacaktır, 2500-3000 arası kavratıp 4000 e dek asılırsan baskıyı paraçalarcasına hızlanır, geri düşmez :)
« Son Düzenleme: 30 Haziran 2009, 18:57:05 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Şu yorumlardan bide 1.2 için rica etsek :D

1.2 HTP 70 HP (5500d/dk)    3000 d/dk'da  max. tork..112 nm

En ekonomik sürüş devri max. torkun alındığı 3000 devirmidir?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;22440
Şu yorumlardan bide 1.2 için rica etsek :D

1.2 HTP 70 HP (5500d/dk)    3000 d/dk'da  max. tork..112 nm

En ekonomik sürüş devri max. torkun alındığı 3000 devirmidir?


Grafik ekle, biraz zaman ayırabilirim şu an.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;22415
Allah Allaaah; e ben bu nikle 30 küsür yaşında bir abimizin katılımda bulunduğunu hatırlıyorum ? Hatta Skoda sitelerinde en az 1 yıldır bildiğim bir nik ve araç sizinkisi.:hanz:
 
 
 
 
 
 
Orası öyle canım; iş asılmaya geldiğinde özellikle 1. vitesin uzunluğu çok işe yarıyor.:hanz: Sert kalkışlarda bas debriyaja, bas gaza, 3 devirde çek ayağını debriyajdan... Zemin yeterince kuru ve sürtünmeliyse çok kararında bir patinajla fişek gibi fırlayıp kalkıyorsun.:gaz:
 
Zaten bu geçen 8-10 ay içinde araç kullanarak en çok da o eski "1. vites" görüşlerimin yanlışlığını gördüm. Hatırlarsan "turbo devreye mi girmiyor acaba" falan diyordum. Yerim ben o turboyu; kuru zeminde bile alt devirlerde asılırsan 3000 civarı öyle bir çekiyor ki.:heyo: (bu arada bu devir olayı senin bu başlıktaki anafikrini de çok güzel destekliyor; doğru yoldayız.:ok::kiki:)

Babam hep benim aldığım nickleri kullanıyor hala öyle arada girip yazıyor bu arada 30 yaşlarında dediğinizi duysa sevinirdi kesin 44 yaşında kendisi :kiki:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;22446
Babam hep benim aldığım nickleri kullanıyor hala öyle arada girip yazıyor bu arada 30 yaşlarında dediğinizi duysa sevinirdi kesin 44 yaşında kendisi :kiki:

 
Hah; ben de sonra fark ettim. Yaş bölümünde "ben 16 babam 44" yazılmış.:kiki: Baba yaşına gelince; zaten 1.8 TURBO kullanan bir insan kaç yaşında olursa olsun, genç gösterir; genç ruhludur. Bunu da iletebilirsin.:ok::D
 
 
 
Mygokhan; sizin araçla aynı motora sahip olan yeni İbiza'nın testinde "motorun hem ekonomik hem de canlı olduğu aralık" yanılmıyorsam 2500-3000 olarak belirtilmişti.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SEAHAWK;22469
Hah; ben de sonra fark ettim. Yaş bölümünde "ben 16 babam 44" yazılmış.:kiki: Baba yaşına gelince; zaten 1.8 TURBO kullanan bir insan kaç yaşında olursa olsun, genç gösterir; genç ruhludur. Bunu da iletebilirsin.:ok::D
 
 
 
Mygokhan; sizin araçla aynı motora sahip olan yeni İbiza'nın testinde "motorun hem ekonomik hem de canlı olduğu aralık" yanılmıyorsam 2500-3000 olarak belirtilmişti.

 
Sormayın o konuda zaten çok haşin arabayı çok sert kullanıyor 18 lik gibi :kiki:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;25577
Valla ben bu dinamometrenin güç ölçüm mantığını bile tam bilmiyorum aslında. Mesela bu test için "en son vitesin bir altı" kullanılır derler. Neden ?
 
O yüzden bir şey diyemiyorum. Ama şunu biliyorum; oraya kimi çıkartsan böyle ilginçlikler oluyor. Mesela Focus TDCI için de maks tork değeri 2500 civarında geliyordu. Fabrika verisinde olduğu gibi 1000 küsürlerden gelen sabit bir tork söz konusu değildi.
 
Kim bilir, belki de şu konuştuğumuz "güç-tork" karışımı grafiği elde etmişlerdir.:hanz:
 
 
Bu arada; biz bu konuya 1.4 TDI'ın ciğerinde devam edelim istersen. Konuyu dağıtıyormuşuz gibi bir hisse hapıldım nedense.:blm:


bak bu 1.4 75 hp motorun stock ve chipli grafiklerinin üstüne yapışımı. stock olarakda fena değil, 200+ tork takıntım var, 5 nm ile kalmak istemiyorum :lol:


http://www.superchips.co.uk/curves/vw14tdi.pdf


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Hakikaten çok ilginç...
 
Sadece maks tork değeri ve devri değil, güç eğrisi de çok ilginç... 2500-4000 arası aynı gücü üretiyor neredeyse.:confused:
 
Bu işi fabrikaya sormak lazım aslında. Bende onların grafik testlerinde bir fark var. Hani şu benim kafayı taktığım "alt devirlerde üretilen tork" olayı...
 
Araç hareket halinde iken, motorun aynı torkları ürettiği 1750 devir ile 3000 devirdeki gidişi gerçekten aynı değil. Hani isterse 1750 değil, 2000 olsun. Gene 3000'de daha iyi ve rahat hareket ediyor.
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
işte orda ilk sayfadaki momentum ve beygir fazlalığı devreye giriyor. 1750 devirde 3000 deki tork aynı ama 3000 de pis kaçıyor doğru, hatta 2500 devirde 216 tork bassın, 3250 den falan daha feci kavrıyor, su götürmez bir gerçek bu değil mi?


gelelim şahsi kanaatime, bunun sebebi bence momentum ve yakıt. sonuçta 3000 devirde daha çok mazot tüketilmiyor mu? daha çok ısı, kalori, enerji vs... ve buna bağlı olarak daha fazla ittirme gücü oluşmuyor mu? oluşuyor bence, ve zaten hızlı dönen o motoru dahada hızlandırmak ''sınırsız mazotla'' (anlık 15 litre gibi) daha kolay oluyor.

e tork noldu?

aslında torka bir şey olmadı. 2200 krank turunu max tork kabul edersek, aslında o devirdede motor çok dirençli, hemde az yakıyor :hanz:

bizzat deneyebilirsin, şahsen tecrübe ettim, aracımla saatte 200 km/s kadar hıza çıktım, stock 1.4 dizel ile bunu yapacak pek baba yiğitde tanımıyorum, 1-2 çıkarsa anca çıkar, sağlam sürerim bu makineyi iddialıyım.

feci rampalara 4000 le falan daldım. hergün gidip geldiğim ve bunu kasıtlı deneyerek elde ettim, durum şu;

ciddi bir pozitif eğimli yer var çevreyolunda. girmeden evvel gazı yere koyuyuoruz, araba 180-190 a kadar neyse işte asılıyor sonuçta 4000 civarı bi devir 5 te, tırmanma çok ciddi ama, bilene diyim eskişehir ayrımının ora.

araba 3500-3800 lere kadar devir kaybediyor ve hızı 155 e kadar falan düşüyor 4 kişi ile.

başka bir gün, 3000 d/d ile girdim.........biraz gaz artırımı ile 3000 d/d ile çıktım, ama 4200 kadar bi devirle dalınca gazı döşemeden hiç kaldırmadığım halde 3800 3500 lere indi.

haa şunuda unutmayalım, gaz yerde girip kayıp vererek çıktığımda tüketim 11 litre falan, 3000 d/d de 7-8 litreyle dalıp, 16.2 litreyi gördüğümü hatırlıyorum.....

daha çok yakıt çekti çakaaaall....... yakıt faktörünü atlıyoruz hep...


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Abi ben özellikle o "momentum" olayını mantıklı buluyorum.:ok:
 
Yakıt konusunda emin değilim; aracımın 3000 devirde alt devirlerden az yaktığını çok kez gördüm. Düz yolda 75 civarı bir hızda 3. vites 3000 devirle gidersen de çok yakmıyor yani araç. Yeterki ayak o çok canlı aralıkta hızı korumak için azıcık basmayı becerebilsin. (biraz yüklendin mi ciiuuvv:hanz:)
 
Aslında bu olayı (3000 devirde pek de yakmaması olayını) bile başlı başına momentum teorimize bağlayabiliriz.:D (mantık aynı)
 
==============================================
 
 
1.4 TDI'ın en kral sürücülerinden olduğuna kesinlikle katılıyorum.:ok: Hatta sizinkinden daha iyi eğitimli bir 1.4 TDI görmedim sanırım.:hanz: O yüzden deneyimlerini paylaşmaya devam et.
 
Şaka maka bu motorun mıçtığından gücünü ölçecek hale geldik.:kiki:
 
 
==============================================
 
 
Ha unutmadan, bir de devir kesici olayına değinelim. Devir kesici araç vitesteyken ne zaman devreye giriyor, dikkat ettin mi hiç ?
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
devir kesiciyi benim aracımda bir tek forumda üye adı ''s.alkan'' olan servis müdürü Serkan abimiz devreye soktu, Düzce buluşmasında turbo kompresyonlarımızı karşılaştırıyordu vag com ve bilgisayar vasıtası ile, kesinlikle redlinedan sonra devreye giriyor diye aklımda kaldı, 5200 küsürlü bişeyler idi. tabi rölantide araç dururken.

inan 1.-2.-3. viteste daha hiç gazı yere koyup uzun süre beklemedim girse girse bu viteslerde girer kesiciye, kendi prensibim gereği küçük viteslerde makineye asılmıyorum :)

caldır culdur dönüyor kafa zıplatıyor sağa sola çekiyor çok rahat ve ani yüksek devire düşük hızda ve düşük viteste çıkmasını sağlıklı bulmadığımdan bu soruna cevap veremeyeceğim.

 ama 5. viteste gaz yerde 1 saat gittim hiç kesici devreye girmedi, 4550-4600 kadar bir devirde gayet mutlu mesut gidiyordu. :lol:


çok yakması durumuna gelince, bahsettiğim 3000 devir ile girip, gazı biraz artırıp aracın hız ve devrini koruma çalışması başlayınca daha çok yaktığı idi. mesela 3000 devirde anlık 7 litre ile girdim, kayıp vermeye başladığını hissettim gazı artırdım direk ikiye katladı tüketimi. bu demek istediğim.
« Son Düzenleme: 22 Temmuz 2009, 22:58:42 Gönderen: hakanerdogan »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: SEAHAWK;25581
...1750 devir ile 3000 devirdeki gidişi gerçekten aynı değil. Hani isterse 1750 değil, 2000 olsun. Gene 3000'de daha iyi ve rahat hareket ediyor.
Motor-mekanik olarak değil de insan gibi düşünsen 1750 adım atanla 3000 adım atan adamın gidişi tabii ki bir olamayacaktır.:wnk:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;25938
Motor-mekanik olarak değil de insan gibi düşünsen 1750 adım atanla 3000 adım atan adamın gidişi tabii ki bir olamayacaktır.:wnk:

hızlı koşan atın b.ku seyrek düşer ama, daha sık b.k, daha çok tork :kiki::kiki: