škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 TDI'ın ciğerine inelim

Ziyaretçi · 139 · 64008

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30145
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: hakanerdogan;25944
hızlı koşan atın b.ku seyrek düşer ama, daha sık b.k, daha çok tork :kiki::kiki:

 
:aman:  :aman:
 
:hanz:


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hakanerdogan;25944
hızlı koşan atın b.ku seyrek düşer ama, daha sık b.k, daha çok tork :kiki::kiki:
:++::++::++: O ne be?!:++::++::++:


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;25976
:++::++::++: O ne be?!:++::++::++:

bir Atasözü :kiki: bizim Atalar işte bi ömür :lol:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;25845
devir kesiciyi benim aracımda bir tek forumda üye adı ''s.alkan'' olan servis müdürü Serkan abimiz devreye soktu, Düzce buluşmasında turbo kompresyonlarımızı karşılaştırıyordu vag com ve bilgisayar vasıtası ile, kesinlikle redlinedan sonra devreye giriyor diye aklımda kaldı, 5200 küsürlü bişeyler idi. tabi rölantide araç dururken.
 
inan 1.-2.-3. viteste daha hiç gazı yere koyup uzun süre beklemedim girse girse bu viteslerde girer kesiciye, kendi prensibim gereği küçük viteslerde makineye asılmıyorum :)
 
caldır culdur dönüyor kafa zıplatıyor sağa sola çekiyor çok rahat ve ani yüksek devire düşük hızda ve düşük viteste çıkmasını sağlıklı bulmadığımdan bu soruna cevap veremeyeceğim.
 
ama 5. viteste gaz yerde 1 saat gittim hiç kesici devreye girmedi, 4550-4600 kadar bir devirde gayet mutlu mesut gidiyordu. :lol:
 
 
çok yakması durumuna gelince, bahsettiğim 3000 devir ile girip, gazı biraz artırıp aracın hız ve devrini koruma çalışması başlayınca daha çok yaktığı idi. mesela 3000 devirde anlık 7 litre ile girdim, kayıp vermeye başladığını hissettim gazı artırdım direk ikiye katladı tüketimi. bu demek istediğim.

 
Hmm, ben de boşta hiç gaza yüklenmedim. Ama 1. viteste şehir içinde kritik bir anda devir kesiciye gelmiştim. (aynısı 2'de de olmuştu galiba, hatırlamıyorum) Ama belirttiğim gibi, "kritik durum" olduğundan gösterge tablosuna bakma imkanı yoktu.
 
Bu arada hiç de beklediğim gibi bir devir kesici ile karşılaşmadım. Hatta devir kesiciye geldiğimiz sadece aracın hızlanmayı kesmesinden anladım. Öyle "rın rın rın" falan yapmıyor. Lark diye de kesmiyor aracın hızını. Hani çakal ağzıyla "sektirme" yapmıyor diyeyim.:D Sanki o son devre gelip orda devir sabitleniyor gibi düşün. (tork yetmediğinden araç devir kesiciye ulaşmıyor da olabilir:D)
 
============================
 
 
1-2-3 olayına gelince; bu viteslerde yüklenmezsem başka hiçbir viteste yüklenmem. Bugün şehir içinde birkaç saat içinde aralıklı olarak toplamda 150 km kadar yol yaptım. Bir kısmı İstanbul Yolu, Anadolu Bulvarı vb. içerikliydi. O kadar tehlikeli yollar ki, yol kenarından yola karışmak için ya 3-4 dakika bekleyeceksin, ya da benim gibi hırt (tekerden çıkan ses:D) diye hızlanıp ilk 3 vitesi 4200 devir ile bitireceksin. (mükemmel yöntemdir ha:hanz: birkaç saniyede sana doğru süratle gelen araçlarla aynı hıza ulaşıyorsun)
 
Her neyse; zemin bozuk olmadığı sürece (ya da tırmanış değilse) kafa da çok kontrolsüz hareket etmiyor. Ama sizin Fabia'da daha küçük teker var; daha deli bir teker torku olduğundan daha şiddetli kafa çekme sorunu olabilir.
 
 
=================================================
 
 
Aaah ah... Maşallah, şu makineyi pek seviyorum aslında. Sesi falan gürül gürül... Tek ihtiyacı olan sesinin hakkını verecek bir güçlendirme çalışması.:adm:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
tabi bendeki tork çılgınlığının sebebini küçük tekerin yanı sıra, 2005 üretim 43 bindeki kelek lastiklerede bağlayabiliriz :)


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Hep güç, hep tork, hep hız, hep yardırma...:hanz:
 
Biraz da konfor ve yakıt tüketimi konularına değinelim.:ok:
 
 
Öncelikle, son 2 haftada yaptığımız mecburi otoyol sürüşlerinde pek çok gözlemde bulundum. Bu motorun hem ekonomi hem de sessizlik bakımından sihirli bir devri var: 2250 devir. Şayet kruz kontrolünüz varsa 2250 devir 100 km/s'ye sabitleyin, farkı göreceksiniz.
 
Bu devir/hız kombinasyonunun 2 avantajı var.
 
1.si, inanılmaz bir sessizlik sağlıyor. 2250'nin biraz üstü ya da altı çok daha gürültülü bir sürüşe neden olurken 5. vites 2250 devirdeyken araçta sadece lastik ve rüzgar sesi duyulabiliyor.
 
2. olarak da yakıt ekonomisine büyük bir katkı sağlıyor. Normalda düz gidişte 5. vitesin mümkün olan en düşük devri tabii ki daha ekonomik. Ancak örneğin 5. viteste 1900 devre sabitlerseniz, karşınıza çıkacak en ufak eğimde bile aracın ciddi bir şekilde zorlandığını görebilirsiniz. 2250 devirde ise hemen her rampayı zorlanmadan (4. vitese inmek zorunda kalmadan) aşmanız mümkün. Bu sayede konforlu bir şekilde yakıt ekonomisini de gözetmiş olursunuz.:ok:
 
İşte bu 2 sebepten ötürü, yol müsaitse, aceleniz yoksa, kruz kontolünüz varsa 100 km/s'ye hızınızı sabitleyip sessiz sedasız ve ekonomik bir şekilde aracınızla yollarda akabilirsiniz.:ok: Şiddetle tavsiye ederim.:boks:
 
=========================================
 
 
Yakıt tüketimi konusunda da bir kaç veriyi paylaşayım, fikir olsun.
 
Öncelikle verilerim Hakan'ın verileri ile son derece uyumlu. Aynı hız ortalamalarında benzer yakıt tüketimleri elde ettim.
 
Örneğin 128 km/s yol bilgisayarı ortalamalı hızlı bir seyirde (seyir genelde 130-150 km/s hızlarda) 2 kişi + 50-60 kg yük ile yarı zamanlı klima kullanımıyla da beraber 6.2 litrelik tüketim değeri elde ettik. Son derece tatmin edici bir değer, insana dizel otomobilin en büyük avantajını hatırlatıyor, keyif veriyor.:)
 
115 km/s ortalamalı gece yolculuğunda (klima kapalı, onun dışındaki şartlar aynı) 5 litrelik tüketim elde ettik. Bu seyirde genel hız 130-140 km/s idi. Gene oldukça hızlı tempolu bir yolculuktu. Klima da kullanmayınca 5 litre gibi iyi bir değer verdi.
 
105 km/s'lik yarı zamanlı klima kullanımlı yolculukta ise 4.5 litrelik tüketim elde ettik. Burda genel hız 110-120 km/s idi.
 
 
Bütün bu yolculuklar İstanbul-Ankara otobanında gerçekleşti. Yani yol faktöründe pek bir değişiklik yok. Bu motorun özellikle yüksek performanslı kullanımda elde ettiği tüketim değerini çok seviyorum. Bana göre dizelin en güzel yanı bu; gönlümce gaz pedalını dibe yapıştırabilmek. Zaten Hakan da belirtmişti, 180 km/s'lik yol bilgisayarı ortalamasında bile 7.8 litre mi ne yakmış.:hanz:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
sana bi değer vereyim, bu araba, yani bu motor :D 4 te 80 ile giderken en az tüketimini sergiler. 3.X leri rahat görürsün.

angarayı bilin, ben şehir içi eryamandan merkeze 4. fitez 80 ile gidince 4.0 yakar max. değeri.

mesela düzceye 185 ortalamadan önce beytullah abinin yanına bi kere daha gitmiştim, 4. vites 80 ile tam 225 km sabrettim ulvi bi güç ile, 3.6 mı ne idi ortalama.

hatta koyum varmış forumda :D




« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2009, 13:48:35 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
O yazını takip etmiştim, bilgim var. Hatta en ekonomik yöntemin o olduğunu da aynen katılıyorum. Ama otoyolda öyle bir deneme yapmam mümkün değil.:hanz: Hem gene de iddia ediyorum, 5. vites 2250 devir sessizlik namına en iyi uygulama. Tatlı bir lastik sesi motor sesini tamamen bastırıyor, aç klasik müzik dinle istersen o an.:kiki:
 
Aslında bir gün de senin gibi 4. vites 80'e kasıp 3.5 görmek isterim. Ama vakit yok, ne yaparsın.:D
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
eee 1 sene Eryaman-Gölbaşı (git gel 90 km) her Allah'ın günü yapınca insan işin profesörü olup çıkıyor.

Gölbaşından dönerken 3.1 ile dönerdim (eryaman alçakta baya) giderken 4.0 ile giderdim...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bu konu yakında 1.4TDI'ın ciğerini sökelim olmazsa neyim :D:D


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Abi gene Eryaman-Gölbaşı yapılır da, o otoyolda kırdığın rekor hakikaten saygı duyulası bir olay. Hem teknik, hem sabır.:kiki: Ben de bir bahane çıkarsa Ankara-Sivrihisar arasında denemek istiyorum böyle bir şeyi. Dayanabileceğim uzunlukta bir yol.:D
 
 
==============================================
 
 
Bu arada aklıma gelmişken bir izlenimimi daha aktarayım. Araç 5. viteste 160km/s civarı ile sert bir rampaya girdiğinde doğal olarak hız kaybediyor. Çok sert bir rampaysa çaresizce 130-140 seviyesine iniyor. İyi ki 80'lik TDI'ın peşinde koşmuşum diyorum. Eğer 70'lik Fabiş alsaymışız büyük ihtimalle tatmin olmam çok daha zor olacaktı. Malum, ortada alttaki gibi bir fark var.
 
http://img248.imageshack.us/img248/1686/7080hpfarknetice.jpg
 
 
=============================================
 
 
Ha bir de, 2 hafta önce yaşadığım dehşet dolu anlardan çıkardığım bir dersi sizinle paylaşayım;
 
75'lik ve 80'lik TDI sahipleri asla dik bir yokuşu (ya da benim yaşadığım gibi dik bir garaj girişini) geri vites ile çıkmaya çalışmasın. Eğer orta yerde durup tekrar kalkmak zorunda kalırsanız yaşayacaklarınızdan ötürü gözünüz falan seyirebilir, öyle diyeyim yani.:heyo::acl:
 
 
Ayrıca geri vitesi bu kadar uzun yapan mühendisin de:ban::kafa:
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2009, 14:07:48 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
R dişlisi cidden çok uzun, geri geri 60 yapılıyor galiba.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;29148
R dişlisi cidden çok uzun, geri geri 60 yapılıyor galiba.

 
Yapılanı bilmiyorum, ama sana yapılamayanı söyleyeyim: Kızılaydaki yeraltı otoparklarından pek dik girişli bir tanesinden geri geri çıkılamıyor. Daha doğrusu çıkılıyor da; sonrasında kaputun kenarlarından fışkıran simsiyah duman (kaputun sol kenarından sürücüye yakın bir yerden) Kızılay'ın orta yerinde adamı rezil ediyor. (debriyajın eriyip bittiği korkusu da cabası)
 
Vallahi etrafta panik havası oluştu; yürümekte olan bir ablamız bile kafayı çevirip "balata mı yandı?" diye cırtlak bir sesle sordu.:boks: (duman etrafı sardığından yüzünü tam göremedim; kaç yaşlarındaydı hatırlamıyorum:kiki:)
 
 
Neyseki sorun olmadı. Sonrasında binlerce km yapıldı, maşallah koç gibi kavrıyor.
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2009, 14:21:19 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
yarım çıkmışın sen ama, geriden kaptırıp debriyajı boş bırakıp biraz hızlıda olsa dikkatle çıkman gerekirdi zannımca :)