škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 TDI'ın ciğerine inelim

Ziyaretçi · 139 · 65799

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hakanerdogan

  • Ziyaretçi
haftasonu bi Çankırı yapıp geleceğim, git gel ortalamasında o pis gidiş geliş yollarda sana bi rekor kırayım :++:


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;29151
yarım çıkmışın sen ama, geriden kaptırıp debriyajı boş bırakıp biraz hızlıda olsa dikkatle çıkman gerekirdi zannımca :)

Kaptıracak yer yoktu yav.:hanz: Tam girdim, daha zemin düzleşmeden "aha, garaj dolu" dedim. Ne içerde dönüp 1. vitesle çıkacak, ne de kaptırıp rahat çıkacak yer vardı...
 
Hatta bir de çıkışa tadilattan artma çuvallar koymuşlar, yardıra yardıra çıkıp "aha kurtuldum" dediğim anda takılıverdim. Arka teker çuvala denk gelmiş.:kafa: Azıcık inip o hayvani rampanın ortasında durup, paşa paşa tekrar kalkmam gerekti. İlk seferinde sadece koku gelmişti; 2. kez aynı şeyi yapınca kaputun kenarından mangal dumanı gibi duman çıkmaya başladı.:eek::rm:
 
Neyse, çok şükür sorun çıkmadı. Bana da ders oldu. Bir daha yeraltı garajına girerken önden adam gönderecem.:D
 
 
Alıntı yapılan: hakanerdogan;29256
haftasonu bi Çankırı yapıp geleceğim, git gel ortalamasında o pis gidiş geliş yollarda sana bi rekor kırayım :++:

 
Kır tabii, ilk imkan da ben de bir iki deneme yapmak istiyorum.:ok:
 
3.5 litre mümkün müdür, ne dersin ?:wnk:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
3.5 lt ortalama tutturmak mesele değil, 3.1 ortalamam bile var ama rakım farkından mütevellit. aynı yolu git gelde (yani başlama ve bitiş yükseltisi eş) 3.5 çıkardığım oluyor, koyduydum bi yerlere.

ama mesela Ankara-İstanbul-Ankara da yapmak mühim olan :D


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;22391
yeni ibiza derim :)

Alıntı yapılan: SEAHAWK;22395
Ben de değil derim.:kiki:

Alıntı yapılan: hakanerdogan;22396
peki yeni Ibızada'ki bizim motor torku niye 1800-2200 arası sabit 195 olarak veriyor?

Alıntı yapılan: SEAHAWK;22398
Ben onun hala bir hata olduğunu düşünüyorum.:) Ona bakarsak sitede 105'lik 1.6 benzinlisinin 0-100'ünün de 6.5 saniye olduğu yazıyordu bir ara.:hanz:

Alıntı yapılan: SEAHAWK;22409
Hakan, bu arada şimdi orjinal siteyi kontrol ettim. Orda da o kadar ciddi bir site hazırlanmış olmasına rağmen gene aynı bilgi var. (1800-2200 olayı) Sanırım sen haklısın. Bu gerçek bir veri olabilir.
 
Ama bunu yapmak için gene de VGT şart değil. Chip tuning misali, alt devirler güçlendirilip 1800-2200 arası tork limitörü uygulanmış olabilir.:ok: (mümkünse bize de uygulasınlar:hanz:)

 
 
Amanın, yukarıdaki konuda bir hayli yanılmış olma ihtimalimiz var. :favo1::plc:
 
worldcarfans.com'da eskiden kalma bir yazı okuyordum. Yeni İbiza'da kullanılan motorun aynını kullanan bir Polo modeli ile ilgili. Bu yazıda motorun ayrıntılı özellikleri verilmiş. Yazının bir kısmı akşam akşam "has" çektirdi.:boks:
 
 
İşte yazının o bölümleri;
 
 
"In a world premier at the Geneva Auto Salon, Volkswagen presents the extremely economic Polo BlueMotion. Performance: 59 kW / 80 hp: Average consumption: 3.9 liter diesel. Savings compared to the equally strong and already very economic Polo TDI versions Trendline, Comfortline and Sportline: 0.5 liter. The CO2 emissions are reduced by 16 g/km. The consumption and emission reductions were achieved through longer transmission translations, aerodynamic fine tuning and internal motor modifications. The Volkswagen is shifted via a manual five gear transmission. The Polo, manufactured in Pamplona, Spain, will have its market introduction in Switzerland, Austria and Germany in the summer of 2006.
The diesel particle filter (DPF) comes standard with the Polo BlueMotion and despite being considerably economic is very agile. With 1,800 rpm the three-cylinder turbo diesel fuel direct injection reaches a maximum torque of 195 Newton meters which is consistent up to 2,200 rpm. This is owed to the turbo charger with variable turbine geometry. More than enough to ensure a confident accession from the rotation basement. Further key data: 176 km/h maximum speed and 12.8 seconds for the 0-100-km/h-sprint. The driving performance and the modified chassis optic underline that the Polo follows a more dynamic positioning than the world champion in saving, the Lupo 3L TDI with 45 kW / 61 hp, which was built until then end of 2005. Also on the plus side of the new Polo BlueMotion are its grown up interior space and unlimited day to day capabilities."
 
......
 
 
"Engine

  • The 59 kW / 80 hp strong three cylinder -TDI was trimmed for minimal consumption
The first technical column for the average consumption under four liters diesel per one hundred kilometers, is the 1,422 cm3 large three cylinder TDI of the Polo BlueMotion It achieves 59 kW / 80 hp at 4,000 rpm and when reaching 1,800 rpm develops a maximum torque of 195 Newton meters. This new engine generally distinguishes itself through modifications in the areas charge changing (turbo charger with variable turbine geometry) and optimized exhaust gas recirculation (EGR) with an improved EGR cooler and electrically powered EGR valve. With a CO2 emission of only 103 g/km the CO2 emissions of the Polo BlueMotion are reduced by 16 g/km in the basic equipment version in comparison to the equally strong Polo TDI of the latest generation."
 
 
 
 
:confused::confused::confused:
 
 
Yazının tam linki
 
http://www.worldcarfans.com/10602277654/volkswagen-polo-bluemotion-world-premiere
 
=========================================
 
 
 
 Bu durumda, Hakan; senin de belirttiğin gibi bir VGT söz konusu galiba... E bana mantıksız gelen şu; koskoca VGT'yi ekleyip de maks tork değerini 1800-2200 arasına yaymaktan başka bir değişiklik yapmamayı nasıl becermişler ? Belki de 2200-4000 devir aralığında standar 80'liklere göre daha fazla bir tork söz konusu olabilir (tork eğrisi görmek lazım); ama 4000'deki tork güç formülü gereği hala 145nm civarı bir şey. (4000 devirde 80 hp üretmenin mecburi koşulu)
 
Öte yandan; güç artışını kasıtlı olarak engellediklerini de düşünmek mümkün. Zira VW hala 1.9 TDI'ın 100'lük versiyonunu kullanmakta. (hatta 90'lık bile hala kullanımda olabilir) Belki bununla ilgili bir durumdur.
 
Belki de günümüzde 1.4 TDI'ın yavaş yavaş yerini almaya başlayan 1.6 TDI'ın gelişimi önceden planlandığı için 1.4 TDI'ı geliştirmekle fazla uğraşmamış olabilirler.:ok:
 
Benim aklıma gelenler şimdilik bu şekilde. Ama sebep(ler) ne olursa olsun, bu uygulama 80'liğe çok iyi bir ilaç olmuş aslında... İlk servis ziyaretinde ayrıntıları sormayı düşünüyorum.:ok: Bakarsınız uygun maliyetli bir uygulama mümkün olur.:favo1:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
vay be, değişken geometriyi 1.4 TDI da gördüm ya, gam yemem daha....

çalışma basit ve ölü, ses getirmedi, dediğin 1.6 TDI beklentisi çok fazla o yüzden olabilir. haklısın. yoksa bu 1.4 TDI'ın VGT ile biraz daha üzerine düşülse çok çok harika sonuçlar çıkardı.


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Bu arada bu bişi kurcalarken fark ettim; bizim 1.4 TDI ödüllü motormuş meğer.:kiki:
 
 
Kullandığımız makineler 2001 yılında 1.0-1.4 litre kategorisinde yılın motoru ödülünü almış.:wnk:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]



Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
« Son Düzenleme: 27 Eylül 2009, 13:42:54 Gönderen: SEAHAWK »
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
hemde Internationalmış, Europe değil, gerçi worldwide bi rakip olarak düşünürsek ABD de 86 cu in motor desek çapa motoru falan sanarlar :++: :++: yok ya valla ben planlar inşaallah işlerse 2 seneye...büyük makine :adm:

he bak bide ne dicem, benim turbo hortumunda biraz bişiler var, bu olay ne, yağ gibi sank??? tabi şindi benim arabanın hırçın ruhunun sebebi belli oldu, hantal KKK alman turboları değilde ateşli İtalyanlarda gördüğümüz Garrett imis :D :D

bu konunun en altındaki foto.


http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=2525


hadi koyim dur. burda bi nane var. kafama takılıyo.




Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Turbo tabii Garrett. Hatta 75'lik versiyondaki turbonun tam ismi Garrett T15. Muhtemelen bizimki de aynıdır.:ok: (gerçi fotoda "Garret 043" görünüyor) (75'likle ana farkımızın enjeksiyon sistemi ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Zaten kullanılabilen yakıtlar da farklı. Bir de 75'liğin redline'ı daha yüksek)
 
 
Turbo hortumuna gelince;
 
Açıkçası pek bir fikrim yok. Ama umarım bizim motor yağ kapağının etrafındaki "terleme" benzeri zararsız bir şeydir. Zaten senin motor, maşallah, sorun yaşıyor olsa bu kadar verimli olmazdı.:ok: Ha; şu koyduğun Bor Power olayı uzun vadede ne yapar bilemiyorum, o konuda şüpheliyim.:confused:
 
 
Bu arada;
 
Wikipedia'da 1.4 TDI için şu motor kodları verilmiş: AMF, ATL, BAY, BHC, BMS, BNM, BNV, BWB
 
Bunları da bir listelesek güzel olur.:D
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
ben bildiklerimi yazıveriyim :D

BNM 51 kw

AMF 55 kw

BNV-BMS 59 kw


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
Ha; güzel. Ben de şimdi wikipedia'nın verdiklerini yapıştırıyorum.
 
 
 
51 kilowatts (69 PS; 68 bhp) @ 4,000 rpm; 155 newton metres (114 ft·lbf) @ 1,600-2,800 rpm — (BNM:- Polo: 04/05-, Ibiza & Cordoba: 05/05-, Fabia: 10/05-, Roomster: 07/06-), (BWB:- Polo: 05/06-) 55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 4,000 rpm; 195 newton metres (144 ft·lbf) @ 2,200 rpm — (AMF:- Polo: 10/99-09/01, Arosa: 10/99-05/03, Lupo: 05/99-07/05, A2: 06/00-08/03, Ibiza & Cordoba: 05/05-12/05, Fabia: 04/03-10/05), (BAY:- Polo: 11/03-06/05) (BHC:- A2: 09/03-08/05) (discontinued) 59 kilowatts (80 PS; 79 bhp) @ 4,000 rpm; 195 newton metres (144 ft·lbf) @ 2,200 rpm — (BMS:- Polo BlueMotion: 05/06-, Ibiza & Cordoba: 06/06-, Roomster DPF: 07/06-, Fabia DPF/GreenLine: 01/07-) (BNV:- Polo: 04/05-05/08, Ibiza & Cordoba: 05/05-, Fabia: 10/05-, Roomster: 05/06-) 66 kilowatts (90 PS; 89 bhp) @ 4,000 rpm; 230 newton metres (170 ft·lbf) @ 1,900-2,300 rpm — (ATL:- Polo: 01/00-04/00, A2: 11/03-08/05) (discontinued)
 
Yani güzelce yazmak gerekirse;
 
 
70'lik olarak BNM ve BMW,
 
75'lik olarak AMF, BAY, BHC,
 
80'lik olarak BMS ve BNV
 
90'lık olarak da ATL mevcut.
 
 
Ama örneğin 80'liklerin arasındaki fark meçhul...:confused:
 
İrfan Hocamız aylar önce VW gruptaki aynı motorların, farklı araçlar üzerinde farklı yazılımlarla kullanıldığından bahsetmişti. Hatta ben de bundan şüphelenip bizim elimizdeki 80'lik 1.4 TDI tork grafiğini sorgulamıştım. Zira grafiğin üstünde Roomster yazıyordu...
 
Belki olay sadece yazılımla alakalıdır, ha ?
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
olabilir, çok markası var, farklılık gösterebilir. bak adam e-bayde seattan sökmüş satıyo.

BMS ama 80 lik :)

http://cgi.ebay.co.uk/SEAT-IBIZA-POLO-1.4-TDI-PD-ENGINE-BMS-CODE-MOTOR-MOTEUR_W0QQitemZ170384832471QQcmdZViewItemQQimsxZ20090920?IMSfp=TL090920161001r3606


heeee 2009 diyo, belki şu VGT olan BMS dir.
« Son Düzenleme: 27 Eylül 2009, 14:32:10 Gönderen: hakanerdogan »


Çevrimdışı SEAHAWK

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1210
    • Profili Görüntüle
:++: Süper ya; bir de "tork makinesi" diye satılıyor.:kiki:
 
O değil de; bak bu bana ipucu verdi şimdi. Motor BMS ve güncel İbiza'dan sökülmüş. Yani bu BMS dediğimiz motor 1800-2200 arası maks tork üreten VGT'li versiyon olabilir.:)
 
Düzenleme yapmışsın da görmemişim, aynı noktaya dikkat etmişiz.:hanz:
SEAT CORDOBA 1.4 TDI 80HP
[SIGPIC][/SIGPIC]


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
yalan mı tork makinesi tabi :hih: satıcının adı ama olsun :D

bende öle düşündüm BMS vgt lidir diye.