Doğan ortalama gayet iyi, az yakar güzel gider bu motor.
bir diğer konuya değineceğim. bugün Eryaman'dan teee Haymana'ya gittim. yollar kötü, slalomlar, gidiş gelişler, bozuk asfalt vs....
araba 5 yetişkin, 4 viteste slalomlarla 3250 rpm (TDI canavarlaşır kendi çapında) gittim, he bide İnceğe kadar çevre yolundan gittim belki bi 25-30 km. hızım 170 altına inmedi-195 görüldü yer yer, gaz yerde idi anlayın işte yav :hanz:
yaklaşık 80-90 km sürdü tek gidiş. o kadar zorlu koşul altında ortalamam 5.9 litreydi. yok arkadaş, kimse bana 1.6 atmosferiğini savunmasın. noktayı koyuyorum. (burda olmasada, etrafta küçümseyerek gezeleyen tip çok)
tek diyeceğim, boş arabayla iniş aşağı geçersin, tek onu yaparsın zati, hadi daha iyi kaç her koşulda lafım yok, ama o benzine oturacak lüksüm de yok :hanz:
LPG mi? zaten hiç girmem o konuyla alakam olmaz.
sonra dönüşte yasal nedenlerden ötürü aracı kullanmamam icab ettiğinden, bir abim geçti direksiyona, çok sağlam güvendiğim bi insandır, babamın da arkadaşıdır, adam hayatı boyunca 1.4 benzinli R9 sürmüş, aracıda sıkıştırmak istemediğinden tedirginliğinden ötrü az gazla sürüyor. 2000 de tutmaya çalışıyor devri :lol:
5 te 4 te 2000 de gitmiyor, ama 2500 de parlıyor, o eşiği bi tek kullananlar bilir, böle bi dağınıklık yaygınlık yoktur, 1 rpm bile fark eder. :lol:
yav benim araba bak burda 3 te gidiyor, bak burda yiyo vitesi falan dedi. bu çok kuvvetli değil mi neden böyle titriyor diyor.
anlatmak istediğim bu motorlar =tekrar söylüyorum= sabit devir makinesi, max turbo verimi aldığınız devir 3500 dür, aracı ekonomik olarak kaldırıp esnekçe götüreceği devir 2500+ dır en az.
vites oranı uzun diyorum tabi herkes anlamıyor bu olaydan, her arabanın 3 ü aynı zannediyor, dedim abi bas 2 de 3000 devre, haaa... dedi, dedim atma bas bassss....
araba 2 de 85 e kadar çıkıyor, senin renoşunda bak bakalım 4500 devirde 2 de kaç gidecek, ben 1 de geçerim...
demem o ki şanzımanımız uzun (GGV code) düz ve tatlı meyillerde devri 1900-2000 e kadar düşürüyorum tabi ekonomi için ama kafa yukarı kalkacaksa, kaldır devir saatini 3000 e, sakız gibi uzar o araba.
şu da teyit ettiğim, desteklediğim bir noktadır, herkes bu motoru güzel kullanamaz, benzinliye alışıksa hele ki kafaya takmayan düşünmeyen bi kullanıcı elinde o 1.4 TDI için şimdiden üzülürüm, vites seçemez, yola göre ayarlayamaz devri, yesin diye basar 2000 de, tamam yer ama ömründen ömür gider.
benzinli kullanmak daha kolaydır.
NOT: motor gürültülü olduğundan 2500 devre gelince tanımayan insan psikolojik olarak vites yükseltme ihtiyacı hisseder, tavsiyelerim yukarda, sese değil, devir saatine yönelin