Ayrıca şu çok kafa karıştıran 1.4 TSI 1.6 TDI konusu.
1.4 TSI 122 PS 200 NM
Aracın maksimum gücünü(90 KW/122 PS) 5000 Devirde ve sonrası veriyor.
Maksimum tork 1500/4000 arası.
1.6 TDI 105 PS 250 NM
Aracın maksimum gücünü(77 KW/105 PS) 4400 Devirde ve sonrası veriyor.
Maksimum tork 1500/2500 Arası.
Yani 1.6 TDI bulunduğu vites aralığında torkunu bitirmiş olduğu sırada,1.4 TSI hala torkunu vermeye devam ediyor.
Ayrıca 200 sonrasında 1.4 TSI 1.6 TDIdan daha iyi yürür.Çünkü devir 2500 ü geçmiş,1.6 tdi torktan kesilmiş,devrini almış,beygirin son güçlerini yaşıyor olur.
Onun gücünün bittiği yerde TSI hala tork ve beygir veriyor olacaktır.
Kısacası 250 Nm tork kimseyi aldatmasın.He o gücü 4000 devire kadar verebilseydi,o motora laf ettirmezdim.
Zaten fabrika verilerine bakarsanız;
TSI 0-100 10,3(Pratikte 9.5 saniye) Son hız 205 km/h(Pratikte 235 km/h görüldü)
TDI 0-100 12,2(Pratikte 11 saniye) Son hız 195 km/h(Pratikte 230 görül(müş)