2010 model octı elegance dsg aracım var. şu an 20.000 km de. Aracı aldığım günden beri aynı şeyleri yani aman dsg ye dikkat, her an sorun çıkarabilir diyorlar. çok şükür bu güne kadar en küçük bir sorun yaşamadığım gibi dsg şanzıman olmayan bir araç almak zorunda kalırsam ona nasıl alışırım diye düşünüyorum şimdi. Arkadaşlar dsg de görülen sorunlar her şanzımanda olduğu kadardır. Ben biraz abartıldığın düşünüyorum.
sevgili kardeşim,
6 ileri yağlı triptronic ve DSG yılardır audi dahil tüm Volkswagen gurubu araçların her seğmentinde kullanıldı. bu şanzumanlardan ben kullanım hatası hariç 1 tane şikayet okumadım, duymadım.
ama bu 7 ileri DSG tam bir fiyasko. daha dün bir bu gün iki; çıktı çıkalı kullananların en az yarısı şikayetçi ve bir çoğu da aldığına pişman.
sadece bu şanzumandan dolayı yeni aldığı arabayı satan çok insan var.
değişik marka araba forumlarını oku, şikayet sitelerine bak, servislere uğra sor ( gerçeği söylerlerse) yüzlerce, binlerce şikayet görürsün, duyarsın.
Volkswagen yaptı bir halt ve çaresiz, garanti kapsamında hepsini değiştireyim dese maliyeti bir yana karizma sıfır olacak.
ayrıca elininde değiştirebileceği bir malzeme de yok. ya bu şanzumanı düzeletecekler ya eskiye dönecekler ya da şu anda olduğu gibi milleti diken üstünde araba kullanmaya mecbur edecekler
çaresizlikten her gelene bu ses normal diyor. garanti devam ederken bozulursa kullanıcı hatası diyecekler.
garanti bittimi şu andaki maliyeti 12,500-13.000 lira olan şanzumanlara artık kampanyamı yaparlar ne yaparlar bilmem.
(Amerikada bu şanzumanların garanti kapsamında değiştirildiğine dair yazılar vardı ama gerçeklik durumunu bilemiyorum).
şanzumandan böyle bir ses gelen başka bir marka daha bilen varmı?
hem boş arabaları dünya paraya satacaklar hem de meşrubat kamyonu gibi ses yapan arabalara binmeye mecbur edecekler yazık değilmi bu insanlara
çuvalla para verip şanzuman bu gün bozuldu, yarın bozulacak diye o stresle yaşamak çok kötü bir şey olsa gerek.
kullanıcı yorumlarına bakılırsa; bu şanzuman zaten her yönden rezil, kullanım olarak ta ekonomiyi ön planda tutalım diye vites aralıklarını öyle bir yapmışlarki 1.500 devire gelmeden vites değiştireceğim diye uğraşıyor diyor kullanan her kez. özellikle rampalarda büyük sıkıntı yaşıyoruz diyorlar.
sen 6 ileri DSG li şanzuman kullandınmı bilmiyorum ama kullandıysan aradaki farkı ve ne demek istediğimi anlarsın.en iyi vites sistemi olan 6 ileri triptronic veya DSG yi bırakıp böyle bir şanzuman üretmelerinin mantığını bilen varsa söylesin.
madem mevcut şanzumanın dişli oranlarıyla oynasalardı.
ayrıca senin aracında ses olmaması bu şanzumanın iyi olduğu anlamına gelmiyor. kimisinde 200 km.de, kimisinde 500 km.de kimisinde 2.000-3.000 km. de başlıyor ses yapmaya.
senin gibi mutlu azınlıkta olanlarda mutlaka vardır, ya da ilk defa böyle bir şanzuman kullandıkları ve araba konusunda fazla bilgi ve tecrübeleri olmadığı için olayın farkında değillerdir.
ama çoğunluğun kabul ettiği bir gerçek varki bu şanzuman Volkswagen'i ya zengin edecek ya da başına bela olacak.