škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akaryakıt zammı haberleri

Ziyaretçi · 1284 · 417239

0 Üye ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kerem61;252712
dacianın motor renaulttur.
renault ekonomık aractır.
çok güzel bir düz mantık kutlarım :)
dacia daki motorun ne olduğunu biliyorum da, biraz fark var sanırım aralarında.
bana renault un 5 lt yakıtı olan bir modelini söyler misin?
benim bildiğim yok da...


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
ttamam da arkadasım ne dedım ben sımdı.dacıanın motorları renaulttan gelme.arabaların arkasında bıle yazıyo BYRENAULT dıye.
 

 
1.5 dizel motor
Şehir içi/ dışı: 5,3/4,1 lt
 

 
100 kilometrede 4,5 litre (dCi 70 beygir) ve 4,6 litre (dCi 85 beygir)
 
clio hb 1,5 dci 75 bg olanın torku 105 dacianınki 160.bırakında az yaksın ama motor aynı sonucta.
 
passat 122 hp verıyo superb 125 hp verıyo kımse motorları farklı demıyo peki bunlara neden farklı denıyor??


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
yakıt tork beygir...
herşey farklı ise nasıl aynı olur motor?
aşikârdır ki bir fark var.
tamam, tabi ki renault üretiyor motoru ama yazılımsal yada donanımsal bir fark olduğu ortada.. bunda karşı çıkacak ne var anlamadım.
ben renault üretmiyor demedim ki, onun ürettiğini biliyorum ama demek ki bir fark var aralarında dedim...
sandero ile clio ağırlık olarak da çok farklı değil... hatta clio daha hafif.
sandero 1.090 kg. clio yanlış hatırlamıyorsam 980 kg... clio nun daha az yakması lazım aynı motorda...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Sertan_c;252846
çok güzel bir düz mantık kutlarım :)
dacia daki motorun ne olduğunu biliyorum da, biraz fark var sanırım aralarında.
bana renault un 5 lt yakıtı olan bir modelini söyler misin?
benim bildiğim yok da...
Symbol' ün Auto Show' daki testindeki test ortalaması 5,5 litre idi. KAldı ki testte türlü işkencelere maruz kalır araçlar.:wnk:
Alıntı yapılan: Sertan_c;252894
yakıt tork beygir...
herşey farklı ise nasıl aynı olur motor?
aşikârdır ki bir fark var.
tamam, tabi ki renault üretiyor motoru ama yazılımsal yada donanımsal  bir fark olduğu ortada.. bunda karşı çıkacak ne var anlamadım.
ben renault üretmiyor demedim ki, onun ürettiğini biliyorum ama demek ki bir fark var aralarında dedim...
sandero ile clio ağırlık olarak da çok farklı değil... hatta clio daha hafif.
sandero 1.090 kg. clio yanlış hatırlamıyorsam 980 kg... clio nun daha az yakması lazım aynı motorda...
Aerodinami, dişli oranları, lastik ebat ve hamur farklılıkları, ...vb. tüketimleri etkileyen çok kriter var.:wnk:


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
çok etken var doğru da hocam lastik hamurundan vedişli ebatlarından 100 de 0,5 fark eder mi orası tartışılır. bence etmez.
ha diyelim ki etti, o zaman sandero ya koyduğu lastik ve şanzımanı neden koymuyor symbol e? yada artık nesi farklı ise turbo mu farklı, yazılım mı farklı neyse o işte...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Sertan_c;252926
çok etken var doğru da hocam lastik hamurundan vedişli ebatlarından 100 de 0,5 fark eder mi orası tartışılır. bence etmez.
ha diyelim ki etti, o zaman sandero ya koyduğu lastik ve şanzımanı neden koymuyor symbol e? yada artık nesi farklı ise turbo mu farklı, yazılım mı farklı neyse o işte...
Mekanik ve/veya yazılımsal olarak da bir şeylerin farklı olduğu kesin zaten.
Fabia I' in 75 HP ve 101 HP olarak iki ayrı 1.4 benzinli motoru vardı. Her iki motor da birbirinin aynısı idi. 101 HP yazılımsal olarak ve manifold gibi mekanik farklılıkları taşıyordu.

Dişli oranları uzatıldığında 0,5 litre fark etmesi gayet mümkün.:wnk:


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sertan_c;252894
yakıt tork beygir...
herşey farklı ise nasıl aynı olur motor?
aşikârdır ki bir fark var.
tamam, tabi ki renault üretiyor motoru ama yazılımsal yada donanımsal bir fark olduğu ortada.. bunda karşı çıkacak ne var anlamadım.
ben renault üretmiyor demedim ki, onun ürettiğini biliyorum ama demek ki bir fark var aralarında dedim...
sandero ile clio ağırlık olarak da çok farklı değil... hatta clio daha hafif.
sandero 1.090 kg. clio yanlış hatırlamıyorsam 980 kg... clio nun daha az yakması lazım aynı motorda...
ona bakarsan passtla superb motor beygırlerı farklı yakıtları da farklı ama motor AYNI!


Çevrimdışı Sertan_c

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1043
    • Profili Görüntüle
demek ki yazılım farkı var onda da...
motor sadece mekanik demek değil, ecu su, bujisi, şarj dinamosu bile etkili yakıt beygir durumlarında..


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sertan_c;252984
demek ki yazılım farkı var onda da...
motor sadece mekanik demek değil, ecu su, bujisi, şarj dinamosu bile etkili yakıt beygir durumlarında..

etkılı tabıykı ama sonucta vw malı koydugun fıltreler aynı pek ayrım yapılmıyor yanı

Alıntı yapılan: Uğur@k@r;252942
Mekanik ve/veya yazılımsal olarak da bir şeylerin farklı olduğu kesin zaten.
Fabia I' in 75 HP ve 101 HP olarak iki ayrı 1.4 benzinli motoru vardı. Her iki motor da birbirinin aynısı idi. 101 HP yazılımsal olarak ve manifold gibi mekanik farklılıkları taşıyordu.
 
Dişli oranları uzatıldığında 0,5 litre fark etmesi gayet mümkün.:wnk:

superb 1,4 125 hp verirken scırocco 160 verıyor ama ıkısıde aynı bakarsan vs.. uzatılabılır.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kerem61;253011
superb 1,4 125 hp verirken scırocco 160 verıyor ama ıkısıde aynı bakarsan vs.. uzatılabılır.
İyi de o 160 HP olan çift şarjörlü olan değil mi?:hmm:


Çevrimdışı kerem61

  • Twincharged Stratified in
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1638
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;253047
İyi de o 160 HP olan çift şarjörlü olan değil mi?:hmm:

şarjör den kasıt ?
 
benım bıldıgım aynı motor sadece hp ve tork farkı var yanı yazılım vs..
ozaman örnek degıstırelım 2,0 tdı 140 ve 170 lik motor..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kerem61;253052
şarjör den kasıt ?
125' likte turbo, 160' lıkta hem turbo hem kompresör var diye biliyorum.
Alıntı yapılan: kerem61;253052
ozaman örnek degıstırelım 2,0 tdı 140 ve 170 lik motor..
Bu örnekte bu tarz bir farklılık yok. Yazılımsal fark var bildiğim kadarıyla.


06lkn66

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fenomen;251520
dizelcilere koymaz nede olsa dizel km de benzine göre daha fazla km yapıyor.aslında dizel pahalı olup benzin daha ucuz olmalıdır.:knp:

ondan sonra zaten can çekişen çiftçi tamamen bitsin hocam sonra benzin mazot ucuzlar burda sebze meyveye yapılan zamları tartışırız


hasan

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;253047
İyi de o 160 HP olan çift şarjörlü olan değil mi?:hmm:
:++:Uğur burda ince bir espri yapmış ama anlamamışsınız arkadaşlar.:++:Çift şarjlı.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: hasan;253136
:++:Uğur burda ince bir espri yapmış ama anlamamışsınız arkadaşlar.:++:Çift şarjlı.
:hih:
şarj    : doldurmak
şarjör  : doldurucu

Hatta cümle içinde de kullanayım:

Annem bana pazardan şarjör aldı.

:rm::kiki::hanz::xx: