škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2004 1.4 fabia triger seti değişimi kaça patlar

malis · 15 · 27706

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı malis

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
triger seti servis fiyatı ve ve dışardaki fiyatı nedir?
yeni değiştiren arkadaşlar var mı?
birde set olarak değiştirmesek ne olur acaba?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Set derken gergisi, rulmanı, kayışı kastediliyor, hepsi bir arada set olarak değişmeli ;)
 
Devirdaim de km yüksekse açılmışken oralar değiştiriliyor genelde.


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
trigeri set olarak değiştirin sadece kayış değişmeyin daha pahalıya mal olacak arızalar sebep olur 80-170 arasıdır aracına göre değişir 150-350 arasıda işçilik alırlar aracına ve ustasına göre skoda için fiyat nedir tam bilmiyorum ama şimdiye kadar değiştirdiğim tüm araçlardaki fiyatlar bu şekildedir
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı malis

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
geçen servise sordum 800 tl gibi bir fiyattan bahsetti?
bana biraz çok geldi?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Bu triger olayında dikkat edilecek 2 nokta var. Triger'in iki ana değişim nedeni vardır, ya yıldan dolayıdır ya da km'den dolayı. Her ikiside birden dolduysa komple değişimi en sağlıklısı olabilir. Triger kayışları ortalama 4-5 yıl veya 90 bin km aralığında değişimi "tavsiye" edilir. Lakin sizin arabanız yıl doldurduysa bile km'si dolmamış olabilir, bu durumda komple herşeyini değiştirmek çok mantıklı değildir. Kayışlar ilk başta yıpranan parçadır, aynı araba lastiği gibi düşünün, sonuçta kayış kimyasal bir birleşim, içinde lifler falanda var tabi paket lastiği gibi değiller. Bu kayışın tolerans değeride öyle çok düşük değildir aslında, şansızlık, çok ağır şartlar görmediyse aslında 120 binleri rahatlıkla deviren bir kayıştır. Arada kalan değer tolerans değeridir aslında.(söylenen değişim km'si ile dayandığı km farkı) Kendimden örnek verirsem daha net olabilir, ben kayışlarımı değiştim sadece, neden? Çünkü arabam alt tarafı henüz 29 bin km'deydi, ama yıldan dolayı riski göze almak istemedim, 5 yıl olmuştu yaklaşık. Şimdi bu durumda ne rulman eskir ne de su pompası eskir, zaten söküldüğünde hepside iyi durumdaydı, hatta kayış bile çok iyi durumdaydı, biraz sertleşme vardı, işte bende bu nedenle değiştim zaten. Kalkıpta bu arabada su pompası, rulman v.s değiştirmek ticari yaklaşımdan öte olmaz asla. Açılmışken değişelim mantığıyla hepsi birden değiştirilmek isteniyor, bu da fiyata yansıyor direk. Su pompası 150-160 binleri gören parçadır, rulmanlarda keza öyle. 5 yılda 90 bin km'leri doldurmuyorsanız komple değişim çok gerekli değildir, yoksa bu durumda bende açılmışken değişimini tavsiye edebilirim, sonuçta hepsi için ayrı ayrı açılması gerekiyor bu da fazladan işçilik masrafı demek oluyor. Açılmışken bakılır zaten ama baştan kestirilip atılıyor tabi ve çokta gerekli olmayanlarda değiştiriliyor.
En iyi kayış seti Conti'nin setidir, herşeyi komple bile değişse 800-1000 tl asla etmeyecek bir işlemdir bunuda ayrıca belirteyim. Kayışlar Conti bile olsa zaten para bile değiller, bu işlemde en çok tutan kalem işçilik oluyor. Tanıdık bir yerde bu yaklaşım ile çok uygun fiyata bu ağır sayılan bakımı yaptırabilirsiniz, başka yerde derdinizi pek anlatamazsınız.


Çevrimdışı sama

  • Meraklı ST Üyesi
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
1 ay önce değiştirdim.Komple 350 TL işçilik dahil.Ustam değiştirdi.


Çevrimdışı malis

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;202189
Bu triger olayında dikkat edilecek 2 nokta var. Triger'in iki ana değişim nedeni vardır, ya yıldan dolayıdır ya da km'den dolayı. Her ikiside birden dolduysa komple değişimi en sağlıklısı olabilir. Triger kayışları ortalama 4-5 yıl veya 90 bin km aralığında değişimi "tavsiye" edilir. Lakin sizin arabanız yıl doldurduysa bile km'si dolmamış olabilir, bu durumda komple herşeyini değiştirmek çok mantıklı değildir. Kayışlar ilk başta yıpranan parçadır, aynı araba lastiği gibi düşünün, sonuçta kayış kimyasal bir birleşim, içinde lifler falanda var tabi paket lastiği gibi değiller. Bu kayışın tolerans değeride öyle çok düşük değildir aslında, şansızlık, çok ağır şartlar görmediyse aslında 120 binleri rahatlıkla deviren bir kayıştır. Arada kalan değer tolerans değeridir aslında.(söylenen değişim km'si ile dayandığı km farkı) Kendimden örnek verirsem daha net olabilir, ben kayışlarımı değiştim sadece, neden? Çünkü arabam alt tarafı henüz 29 bin km'deydi, ama yıldan dolayı riski göze almak istemedim, 5 yıl olmuştu yaklaşık. Şimdi bu durumda ne rulman eskir ne de su pompası eskir, zaten söküldüğünde hepside iyi durumdaydı, hatta kayış bile çok iyi durumdaydı, biraz sertleşme vardı, işte bende bu nedenle değiştim zaten. Kalkıpta bu arabada su pompası, rulman v.s değiştirmek ticari yaklaşımdan öte olmaz asla. Açılmışken değişelim mantığıyla hepsi birden değiştirilmek isteniyor, bu da fiyata yansıyor direk. Su pompası 150-160 binleri gören parçadır, rulmanlarda keza öyle. 5 yılda 90 bin km'leri doldurmuyorsanız komple değişim çok gerekli değildir, yoksa bu durumda bende açılmışken değişimini tavsiye edebilirim, sonuçta hepsi için ayrı ayrı açılması gerekiyor bu da fazladan işçilik masrafı demek oluyor. Açılmışken bakılır zaten ama baştan kestirilip atılıyor tabi ve çokta gerekli olmayanlarda değiştiriliyor.
En iyi kayış seti Conti'nin setidir, herşeyi komple bile değişse 800-1000 tl asla etmeyecek bir işlemdir bunuda ayrıca belirteyim. Kayışlar Conti bile olsa zaten para bile değiller, bu işlemde en çok tutan kalem işçilik oluyor. Tanıdık bir yerde bu yaklaşım ile çok uygun fiyata bu ağır sayılan bakımı yaptırabilirsiniz, başka yerde derdinizi pek anlatamazsınız.
benim araç 61500 km 2004 model kayış ve sadece yıpranan parçaların değişmesi en mantıklısı?


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: malis;202794
benim araç 61500 km 2004 model kayış ve sadece yıpranan parçaların değişmesi en mantıklısı?


Belirttiğiniz km'de gergi rulmanları ve su pompasına pek birşey olacağını hiç sanmıyorum, açıldığı zaman zaten kontrol edilir ama şu durumda 3 kayışı değiştirmeniz yeterli olacaktır büyük ihtimal.


Çevrimdışı taner_octavia

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 368
    • Profili Görüntüle
bende gecen sene degistirdim komple 300 gibi bi rakam cıktı servisinde degistirdim.ama parcaları ben kendim aldim orjinal hepsi.bence degismisken acmısken hepsini degistirin rulmanların fiyatları 40/50 lira arası degisiyor sonra zamanla ses yapıp ötmeye baslar bi onun icin hepsi sökülecek falan bi kere yapın iş bitsin kafanız rahat olsun.kayısları ise 4/5 yıl oldu ise mutlak degistirin sonucda asınan parca hic anlamadıgınız anda saglam gibi fozukup koptugu an motor maffolur kayısta 40 liraydı sanırım contitechin.


Çevrimdışı egüven

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
ben 15 gün önce değiştirtdim.400liraya maloldu sadece pompa değişmedi malzemeyi biz aldık 300 tl verdik pazarlıkla 100lirada işcilik ödedim. düzce taşbilek de yaptırdım..


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Ben size AND Otomotivin yedek parça olarak kestiği 04.12.2010 tarihli faturadan KDV hariç fiyatlar vereyim. Bu işi komple yaptırırsanız Toplam bu tutuyor. Tabi beni faturada  16 adet sibop- silindir kapak vontası, Silindir kapqak reviztonu, yağ- filtreler akü vb. var ama size Eksanntrik zincirini ve ne varsa içinde diğerlerinide aynı anda değiştirirseniz maliyet bu çıkıyor.
1. Kayış Eksantrik (Z130)   39.55 TL
2. Kayış Eksantrik (Z058)   23.76 TL
3. Kayış Vantilatör            13.58 TL
4. Gerdirme makarası EKZ.   55.01 TL
5. Gerdirme makarası EKZ.   49.76 TL
6. Kasnak ekzantrik Kayış.   47.71 TL
7.(YKOP) BRAKETEKZ.KAY. 129.64 TL.
8. Gerdirme V. kayış-52-      74.52 TL.
9. Su pompası     ..........   149.17 TL.
10. İşçilik   ..................   110.00 TL
        T O P L A M..........   694.70 TL.
               % 18 KDV.....    125.05 TL.
        FATURA TOPLAMI...   819.75 TL.
        %15 İSKONTO.......   123 .00
        ÖDENEN...............    696.75 TL.
Su pompası konusuna gelince. Özellikle yazın musluk suyunu radyatöre boca edenleri bir risk bekliyor. Su devri daim pompası Alimünyum ve bu meret şehir suyunu hiç sevmiyor. Adeta matkap gibi deliyor. Özellikle İ.Melih abimizin Kızılırmaktan verilen suyun deldiği devri daim pompalarını ve radyatörleri gözlerimle görmesem inanmazdım ama Combi ve şobenlerinde suyu ısıtan bölümü deldiğini gördüğümden (Bizim kombi ve su devri daim pompası değişti ) hiç şaşırmadım desem yeridir. Hepsi bir tarafa benim Formen ve Felicia' da eksantrik zincirinin gözünü seveyim 7 yıl kullandım, 167.000 km de ses bile yapmıyordu. Ne diyim ! Ne ön düzene dokundurttum nede su pompasına sadece 2 defa ön amartisörler değişti, 3 defa hidrolik yağını 2 defada ön fren balatalarını değiştirmişim Felicianın. Bakalım bizin Fabi daha ne işler açacak başımıza satana kadar.


Çevrimdışı thechn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
iyi akşamlar arkadaşlar ben de yeni bir fabia aldım 1.4 comfort ama hemen bir sorunla karşşılaştım yardımınıza ihtiyacım var
aracı aldıktan sonra iç dış yıkatmmaya göötürdüm orada yıkarken su gitmiş cam otomatiğinde sorun çıktı sol taraftaki çalışıyor soldan sağı açıp kapatabiliyorum ilk başta o da olmuyordu sağ hiç bir şekilde ççalışmıyordu ama usta baktıktan sonra su gitmişl yaptım ama tam olmadı sadece şöför tarafından açılıp kapanıyor sağ tarafa hükm etmiyor ve sağ düğmeden de aççılıpp kapanmıyor beyi,nde sorun olabilir dedi söküp ellektronikçi bakmalı falan dedi bu sorun nasıl hallolur bu değişse ne kadara mall olur teşekkürler


Çevrimdışı rayen

  • Seyirci
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 354
    • Profili Görüntüle
thechn, sadece bir başlığa yazsanız yeterliydi. Bilgisi olan bir arkadaş mutlaka yanıt verirdi.


Çevrimdışı psonmez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
@thechn.
Cam açılma kapanma konusunun beyinle Yani ECU (Electronic Control Unit) ile ilgisi yok. Genellikle VW grubunun otomatik cam indirme kaldırma sistemi sorunludur. Sıkışmadan tutun plastik klavuz kanalının kırılmasına, zorlanma sonucu motor yanması yada termiğinin atmasına kadar bir yığın nedeni olabilir. Bence doğrudan bir Skoda servisine götürün.
Alıntı yapılan: thechn;222803
iyi akşamlar arkadaşlar ben de yeni bir fabia aldım 1.4 comfort ama hemen bir sorunla karşşılaştım yardımınıza ihtiyacım var
aracı aldıktan sonra iç dış yıkatmmaya göötürdüm orada yıkarken su gitmiş cam otomatiğinde sorun çıktı sol taraftaki çalışıyor soldan sağı açıp kapatabiliyorum ilk başta o da olmuyordu sağ hiç bir şekilde ççalışmıyordu ama usta baktıktan sonra su gitmişl yaptım ama tam olmadı sadece şöför tarafından açılıp kapanıyor sağ tarafa hükm etmiyor ve sağ düğmeden de aççılıpp kapanmıyor beyi,nde sorun olabilir dedi söküp ellektronikçi bakmalı falan dedi bu sorun nasıl hallolur bu değişse ne kadara mall olur teşekkürler


Çevrimdışı malis

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar aracımın triger setini 689 tl ye skoda servisinde değiştirdim.
tabi bunun içinde ekstra olarak 125 tl lik bir parçada değişti..
yani yetkili skoda servisi 550 tl civarına değişim yaptı.
bu arada kampanya vardı kampanya kapsamında %20 indirimide unutmayalım..