škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

BMW'nin Yeni Canavarı Hazır

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
BMW nin bu motordaki amacı TSI daki kompresör+turbo ikilisinin taklit etmek gibi birşey doğanın dediği gibi turbonun biri küçük ve alt devirlerde canlılık sağlıyor ki 1250 devirde 350 tork veriyor üst devirlerde büyük turbo devreye girer ve ortamı öttürür :D
 
Üstelik turbo basınclarıda o kadar yüksek değil sanırım bundan dolayıda uzun ömürlü olacaklardır..


Çevrimdışı adorno

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 629
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DeNNis;201855
valla bu devirde bentley alan adam bile benzin fiyatını düşünür :D


devir teknoloji ve işçilik devri,emsallerin içinden bir adım öne çıkma yani.
ben şahsen 2.0hacimden 13-15lt sarfiyat görmek istemem ya da 2.8lt ve üstü hacme dünya kadar mtv vermeyi.
az sarfiyat,optimal hacim,iyi işçilik,uzun ömür ve yüksek güç-tork değerleri...
[SIGPIC][/SIGPIC]

Superb 1.4 tsi elegance
next YE-G828 Plus 4.3"
sonyericsson p1i


Çevrimdışı DeNNis

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
açıkçası beni pek tatmin etmedi. hacime oranlara çift turbo motorda güç olsun tork olsun daha iyi bir veri beklerdim fakat euro normlarından dolayı kısıyorlar heralde. teknolojide de bir yenilikten bahsetmemişler.


Çevrimdışı adorno

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 629
    • Profili Görüntüle
Bu kadar motor konuştuktan sonra asıl merak ettiğim soruyu sormak istiyorum.
Bilindiği üzere TSI motorların 1.4cc hacimli olanları 170ps'ye kadar güç üretebiliyor.VW neden passat,octavia,superB gibi araçlara hem tork değeri hem de beygir gücü yüksek motorlar yerine 122,125ps lik olanları tercih eder;golf için ise 160ps opsiyon olarak sunulur;yani mühendislik hesabı mıdır, nedir,var mı mantıksal açıklaması?
[SIGPIC][/SIGPIC]

Superb 1.4 tsi elegance
next YE-G828 Plus 4.3"
sonyericsson p1i


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: adorno;201963
Bu kadar motor konuştuktan sonra asıl merak ettiğim soruyu sormak istiyorum.
Bilindiği üzere TSI motorların 1.4cc hacimli olanları 170ps'ye kadar güç üretebiliyor.VW neden passat,octavia,superB gibi araçlara hem tork değeri hem de beygir gücü yüksek motorlar yerine 122,125ps lik olanları tercih eder;golf için ise 160ps opsiyon olarak sunulur;yani mühendislik hesabı mıdır, nedir,var mı mantıksal açıklaması?

Zamanında sizin gibiydim çok merak ederdim neden koymazlar diye bir forum üyesi detaylıca anlatmıştı aklımada yatmıştı.Aklımda kalan bi iki şeyi anlatayım.

Misal 1.4 TSI 160HP ile 1,8 TSI 160 hp aynı değil performans olarak.Sizin dediğiniz gibi olsa hem 1,4 TSI 160hp var hemde 1,8 TSI 160hp var tüketicinin aklıda karışcak.Passat superb gibi araçlarda 1,4 TSI giriş seviyesi motoru.Dikkat etmişssiniz belki 1,4 TSI ların alayı comfort bi sizin ki elegance.Golfte neden 1,4 TSI 160hp var işte passat 1,8 TSIa gücü yetmeyen gitsin onu alsın diye.

Aklımda kalanlar bunlardı.


Çevrimdışı adorno

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 629
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;202105
Zamanında sizin gibiydim çok merak ederdim neden koymazlar diye bir forum üyesi detaylıca anlatmıştı aklımada yatmıştı.Aklımda kalan bi iki şeyi anlatayım.

Misal 1.4 TSI 160HP ile 1,8 TSI 160 hp aynı değil performans olarak.Sizin dediğiniz gibi olsa hem 1,4 TSI 160hp var hemde 1,8 TSI 160hp var tüketicinin aklıda karışcak.Passat superb gibi araçlarda 1,4 TSI giriş seviyesi motoru.Dikkat etmişssiniz belki 1,4 TSI ların alayı comfort bi sizin ki elegance.Golfte neden 1,4 TSI 160hp var işte passat 1,8 TSIa gücü yetmeyen gitsin onu alsın diye.

Aklımda kalanlar bunlardı.


bugün yüce oto'dan aradılar(onlara da sormuştum)
1-milyonlarca adet araç satılan bir pazar olsaydık bunu yaptırabilirdik dedi yetkili kişi.Bir de Avrupa da bizdeki gibi vergileme sistemi olmadığı için biz bu konuda mağdur oluyoruz dedi kısaca.
2-1.4tsi için bir duyum 2sene sonra belki tiptronik dsg gelebilirmiş superb için.
3-1,6tdi için dsg gelme durumu maalesef yokmuş.ü
4-panoramik sunroof sadece combi seçeneğinde sunulacak sedana hiç konulmayacak.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Superb 1.4 tsi elegance
next YE-G828 Plus 4.3"
sonyericsson p1i


Çevrimdışı adorno

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 629
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: adorno;201716
VW R'lerde kullanılan motor
2.0tsi 255ps.tir
188kw(255ps)/6000 devir/dk
330nm tork/2400-5200devir/dk
6 ileri dsg şanzıman
0-100 hızlanması 6sn
ş.içi sarfiyatı:10,9
ş.dışı sarfiyatı:6,3
karma sarfiyat:8


Bir de önümüzdeki günlerde ticari olmayan araçlara da uygularlar diye düşündüğüm bu motorun bilgilerini de veriyim:
kim demiş VW motor konusunda geri kaldı,görsün:ok:

2.0 BiTDI 180 PS
Cinsi:Dizel
Hava besleme,Çift turbo
 Silindir sayısı:4
 Hacim:1968 cc
Çap x strok:81 mm x 95.5 mm
Sıkıştırma oranı:16.5:1
Güç:180 PS (132 kW) @ 4000 dev/dak DIN
Tork:400 Nm @ 1500-2000 dev/dak
Şanzıman:6 ileri, manuel, senkromeçli / 7 ileri DSG, otomatik
Yakıt tüketimi(man/dsg):6.5 lt/100 km / 6.7 lt/100 km

Bu motor şu anda sadece transporter'da kullanılıyor bildiğim kadar.
Çift turbolu dizel motorlarda yazılımla 180ps'in daha da arttırılabileceğini düşünüyorum.Millet çift-turbo devri başlıyor,daha düşük yakıt tüketimi,daha küçük hacim,daha büyük güç,düşük devirde yüksek tork değerlerine  hazır mıyız?
[SIGPIC][/SIGPIC]

Superb 1.4 tsi elegance
next YE-G828 Plus 4.3"
sonyericsson p1i


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Çift turbo varda bu tork devri niye kısa?sadece 500 devir sabit 400nm tork veriyor.

Verilerde bir yanlışlık olmasın?Yanlışlık yokmuş..
« Son Düzenleme: 05 Mart 2011, 14:28:08 Gönderen: dgn »


Çevrimdışı adorno

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 629
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;203586
Çift turbo varda bu tork devri niye kısa?sadece 500 devir sabit 400nm tork veriyor.

Verilerde bir yanlışlık olmasın?Yanlışlık yokmuş..


yanlışlık nasıl anlamadım;
400nm torktan bahsediyoruz,devasa bir miktar.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Superb 1.4 tsi elegance
next YE-G828 Plus 4.3"
sonyericsson p1i


Çevrimdışı skodam_1985

  • Yaşayan Efsane
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2703
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: adorno;203648
yanlışlık nasıl anlamadım;
400nm torktan bahsediyoruz,devasa bir miktar.
Ama 1500-2000 devirleri arasında yani 500 devirde veriyor o torku ;).
 
Yani neredeyse hiç gibi birşey ;)
2011 Skoda Octavia 1.6 TDI CR Elegance Beyaz
Mercedes Benz E320 Avantgarde 2001 Siyah


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Hiç gibi değilde yani yeni nesil dizellerde alıştık 1500-2500 gibi değere ondan ilginç geldi bana.Tahminim aracın ticari araç olmasından dolayı böyle bir değer koymuşlardır.

2. durum ise çift turboları genelde biri büyük diğeri küçük olarak kullanıyorlar küçükle açıp büyükle devam eden cinsten böyle oluncada sabit tork alınıyor.Tabi biTDI bu durum nasıldır bilemiyorum.


Çevrimdışı adorno

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 629
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;203656
Hiç gibi değilde yani yeni nesil dizellerde alıştık 1500-2500 gibi değere ondan ilginç geldi bana.Tahminim aracın ticari araç olmasından dolayı böyle bir değer koymuşlardır.

2. durum ise çift turboları genelde biri büyük diğeri küçük olarak kullanıyorlar küçükle açıp büyükle devam eden cinsten böyle oluncada sabit tork alınıyor.Tabi biTDI bu durum nasıldır bilemiyorum.


aynen öyle,oluyor,yani düşük devirde küçük,sonra büyük turbo devreye giriyor.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Superb 1.4 tsi elegance
next YE-G828 Plus 4.3"
sonyericsson p1i