škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

ilk çalışmada tekleme

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı muharremshn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar merhaba.
2009 bir octavia sahibiyim. arabamı ata otomotivden aldım. tüpü kendileri taktı ve arabam hala garanti dahilinde. benim sorunum arabam sabahları çalışırken kontağı çevirdiğimde istop edecek gibi oluyor birkaç kez devir saati inip çıkıyor ve sonra jikle devreye giriyor. bunu yaparkenden arabadan taktuk diye 2-3 kez ses geliyor. 1-2 kezde istop etti lpgem brc marka. motor sıcakken yapmıyor. arabayı servise götürdüm anlamadılar. ustalar bişeyden anlamadıkları için format atıp duruyorlar. bu problemi yaşayan var mı acaba?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Sabah benzinle çalıştığını varsayarak benzer bir sorun benim arabada da olmuştu, benzin pompası değişti garantiden ve sorun çözüldü...
 
Dediğin gibi 2-3 tak tuk ediyor bazen stop ediyor bazen etmiyordu. Sıcakken yapmıyordu...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Stop etmeden çalışmasına devam ediyorsa ve çalışmaya devam ettiğinde, potlaya potlaya çalışıyorsa, büyük ihtimalle İrfan' ın bahsettiği bir sorun.
 
Çok genel olarak; motora haddinden fazla benzin akışı olup motorun boğulması durumu.
 
Teknolojileri tamamen farklı olsa da benim Favorit' in jiklesindeki problem nedeniyle sabahları marşa bastığımda aynı tepkilerle karşılaşıyordum.


Çevrimdışı akresi1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Muharrem bey aynı sorun bende de var ve kimse anlamıyor. Boğaz kelebeği temizledim, bujiler değişti, benzin filtresi... vs.. Ama düzelmedi. Benim kitim de brc. 2005 octavia.. düzelirse lütfen buraya yazın. ben de yazarım olursa...


Çevrimdışı muharremshn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
öncelikle yardımcı olmaya çalıştığınız için teşekkürler. bende benzin pompasından şüpheleniyorum. arabam daha 6000 km de. lpg ustası anlamadığı için oda hemen kelebekte problem vardır temizlenmesi lazım dedi. motor ustasıda 'abi daha 6000km deki  arabann kelebeğimi kirlenirmiş istersen açıp bakalım' dedi ve gerçektende toz bile bulamadık.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Benim 4000 km'de başıma gelmişti, kelebek pırıl pırıl çıkmıştı kontrolde. Pompa değişti sorun kayboldu  ;)


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
bizim arabada 2001 octi lpg li ben kaldırırken degilde babamda daha cok yapıyo o ben hemen vitese takıp yürüyorum ama babam biraz bekliyo öyle kalkıyo o arada devir saatinde inip cıkmalar bizdede oluyo.demekki bizimde pompayı degiştirmemiz gerekebilir .
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı akresi1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
İyi de neden o zaman gün içinde diğer çalıştırmalarda öyle problem yok? Pompa olsa her çalıştırmada yapması gerekmez mi? Bir de ben de ekstradan 1. viteste (lpgdeyken) kalkışta veya yavaşlayım 1. vitese takarken bazen stop ediyor. O mekanizmayı ayarlayamadım bir türlü. (Tecrübesiz biri değilim)


Çevrimdışı akresi1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Bir başka forumdan biri de şunu yazmış :
 
Bu sorunu bende yaşadım,hemde uzun bir süre en sonunda geçen gün Ankara  ya giderken aracın çekişininde iyiden düştüğünü gördüm,lpg de kullanıyordum ve mecburen yola devam ettim,düz yolda ayağımı gazdan çektiğimde lpg den direk benzine geçiyorduhemen benzini fulledim ve yola devam ettim,yolun 4/3 nü lpg ile gittim sanırım 2 km de bir benzine geçti ben lpg ye aldım.
 
Döndükten sonra hemen lpg yi taktırdığım yere gittim lpg filtresi değişti sorun devam ediyordu,tam herşeyi bırakıp sonra etraflı bakalım diyeceğimiz bir anda çırak ustaya bu hortum kopmak üzere dedi hemen baktıkki boğaz kelebeğine hava veren bir hortum var ve o uç kısmının 2 santim üzerinden kopma noktasında,kesip yenilediler ve marşa bastığımda araç tıkır tıkır çalışıyordu,sanırım 5-6 aydır oradan hava almış ve rölanti düzensizliğim ondanmış.Bu şekilde bir durum olabilir.Ben henüz hiçbir sensörü değiştirmedim,aracım 2001 model ve şu an 100000 i devirmiş durumda.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: akresi1;17224
İyi de neden o zaman gün içinde diğer çalıştırmalarda öyle problem yok? Pompa olsa her çalıştırmada yapması gerekmez mi?

 
Gün içinde hattaki basınç hemen düğşmüyor dedi usta, ama geceden sonra basınç düşüyür, pompada arıza varsa fazla ya da az yakıt pompalıyor (kapıyı açtığında ya da marş konumuna ilk getirdiğinde gelen tok sesle...), o nedenle ilk çalışma sorunlu oluyor. Gün içinde motor taş gibi soğumadıkça basınç o kadar düşmüyormuş dedi...
 
Pompa değişince arıza kaybolduğuna göre benim taka için doğru teşhis konmuş, tabi LPG'li araçta başak neler işe dahil olur onu bilmiyorum.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: akresi1;17224
İyi de neden o zaman gün içinde diğer çalıştırmalarda öyle problem yok?...
Soğuk marşta araç zengin karışımla çalışır. ECU gerekli birimlere basınçları falanı filanı ona göre ayarlaması talimatlarını gönderiyor ancak bir-iki saatlik stop etmelerde o kadar zengin karışıma gerek kalmayabileceği için o sorun olmuyor.
Aynısı Favorit' te başıma geldi. Her ne kadar teknolojiler farklı da olsa, sorun motorun boğulması bana kalırsa:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=336


Çevrimdışı akresi1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
teşekkürler, yalnız arkadaş sonuç hakkında bilgi vermedi. Çözdüyse nasıl çözdü?


Çevrimdışı muharremshn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;17228
Gün içinde hattaki basınç hemen düğşmüyor dedi usta, ama geceden sonra basınç düşüyür, pompada arıza varsa fazla ya da az yakıt pompalıyor (kapıyı açtığında ya da marş konumuna ilk getirdiğinde gelen tok sesle...), o nedenle ilk çalışma sorunlu oluyor. Gün içinde motor taş gibi soğumadıkça basınç o kadar düşmüyormuş dedi...
 
Pompa değişince arıza kaybolduğuna göre benim taka için doğru teşhis konmuş, tabi LPG'li araçta başak neler işe dahil olur onu bilmiyorum.

geçen gün tekrar götürdüm adamlar tekrar lpg yi iptal etti. abi sorunu anlamamız için lpg den mi yoksa benzinden mi kaynaklandığını anlamammız lazım dedi 3-4 gündür öyle kullanıyorum hiçbir problem yok. bugun tekrar götürüp göstercem bakalım ne yapıcaklar.
 
öyle bir ülkede yaşıyoruz ki insanlar para için herşeyi yapıyorlar. adamlar bizim arabaları boza boza araç yapmayı öğreniyorlar


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
LPG bu yüzden korkutur hep beni...
 
Kullananlardan yarısı memnun, diğer yarısı bin pişman...
 
Yok ayardı, rölantiydi, benzine geç LPG'ye geç falan derken, zaten pimpirikli adamım, benzinin enjektörden püskürüşünü bile dinlerim, duyarım :lol: deli eder beni aksak bir şey :++:


Çevrimdışı akresi1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Hocam sonucu merakla bekliyorum. Çünkü aynısı bende de var. Senin duruma göre kara vericem.