Aşağıdaki fotoğrafta, hava filtresine havayı taşıyan borunun mavi renkle işaretlediğim kısmında bir termostat vardır.
Yine bu mavi ile işaretlediğim kısma, alt kısımdan bağlanan ve egsoz manifoldunun oradan gelen metalik akordeon tarzı çapı daha ufak bir başka boru vardır. Aşağıdaki resimde sarı ile işaretli borudur:
Bu termostat ve bu düzeneğin ne maksatla oluşturulduğunu daha önceki bir mesajımda fotoğrafla anlatmıştım aşağıya da tekrar koyuyorum:
[FONT="]
[/FONT]
Termostatın iptaline gelince:
1- Sağ farın altından bu termostatlı kısma gelen lastik boruyu tutan kelepçeyi gevşetip bu lastik kısmı ayırın.
2- Termostatlı kısmı da hava filtre kazanına bağlandığı kısımdaki tırnaklarından kurtararak çıkartın.
3- Termostatlı kısmın sağında ve solunda boylu boyunca tırnakları vardır. Bu tırnakları açarak içerisinde termostatı barındıran bu kısmı açın.
4- Bu kısımda gözünüzün önünde sırasıyla şu parçalar olacaktır:
- termostat
- termostatın kumanda ettiği ve sarmal bir yayın içerisinde hareket eden bir mil
- milin ileri-geri hareketiyle hareket alan, bir ucu mile diğer ucu hava akışına yön veren kapağa bağlı bir başka O şekilli yay
5- İptal edebilmek için en kolay yol; termostat ve yayını ve diğer yayı tamamen çıkartarak, hava akışına yön veren bu kapağı alt kısımdaki deliğe japon, silikon, ...vb. bir yapıştırıcıyla güzelce yapıştırmaktır.
Böylece motor egsoz manifoldu çevresinden değil de sağ farın altından sürekli soğuk hava çekerek çalışacaktır.
Önemli : Tırnaklar çok fazla sertleşmiş ise tornavida ile hafif hafif kanırtırken kırılabiliyor. Öncesinde sıcak su ile iyice yıkayıp tırnaklara sonra müdahele etmek ve müdahele sırasında fazla zorlamamak en iyisi olacaktır.Bir başka Škoda forumunda bir arkadaşımız konuyla ilgili bir video da paylaşmıştı:
[YOUTUBE]f7cSNfdV4kM[/YOUTUBE]